Ga naar inhoud


Grootte scherm tov kijkafstand


de mon

Aanbevolen berichten

Van zetel naar de tv is max 3,5 m. In .es staat nog een kl beeldbuis-tv. Omdat de meeste tvv HD zijn zou ik die willen vervangen. Een pc  monitor met hdmi is toch maar ca 100 €. Welk is een goede HD tv/monitor, led, tft, plasma of zo ?

Maar ik wil geen te grote tv zodat bij ondertiteling mijn hoofd moet bewegen.

Zijn daar regeltjes voor, kijkafstand tov grootte scherm?

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wil je nou een TV of een monitor? Als je een beetje van je TV wil genieten dan kom je aan pakweg 40 inch. En hoe kom je er nou bij dat je je hoofd moet bewegen? 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een 46" staan ook ongeveer 3.50M afstand  en vind het best heel goed die afmeting 

maar als deze versleten is dan neem ik minstens een 55"

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die calculator, eerst moet je de tv size invullen. Daar sta je dan met je gekochte tv die te groot is of te klein is. Werkt die calculator niet anders ?

Ik zou die tv ook wat schuin willen zetten zodat je bij tafelen ook kunt kijken.

In't begin dat die grote TV schermen uitkwamen stond die bij mensen aan de straatkant. Donker en de rolluik nog steeds open van kijk"ik heb al een grote HD". Maar wat je dan ziet, die zitten amper 1,5 mm van de tv. De kamer was niet groter.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei de mon:

Daar sta je dan met je gekochte tv die te groot is of te klein is.

 

Joh, doe niet zo raar. Die calculator geeft maar een ruwe indicatie. Je TV is niet ineens te groot of te klein.

 

1 uur geleden zei de mon:

Ik zou die tv ook wat schuin willen zetten zodat je bij tafelen ook kunt kijken.

 

Gezellig! Maar wat is het probleem? Dan zet je hem toch schuin? Of aan een arm.

 

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet natuurlijk meters zijn. Jouw link https://www.consumentenbond.nl/tv/ideale-kijkafstand geeft goede info. En het beste is plaats te nemen voor die  tv's voor je keuze.  

Vroeger bij de eerste grote tv's moest je zelfs op dezelfde als die tv gaan zitten voor goed resultaat. Dit zal wellicht niet meer nodig zijn.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor HD schermen

 

schermmaat-kijkafstand.PNG

 

Voor Ultra HD schermen

UHD-kijkafstand-tabel.PNG

 

Wie verder zit zal theoretisch nog steeds voordeel halen uit Ultra HD, maar dat voordeel wordt wel erg klein. Dat zal dus enkel zinvol zijn als de meerprijs voor een 4K-tv te verwaarlozen is. Wie gegarandeerd nut wil halen uit zijn 4K-tv moet iets strikter zijn en een kijkafstand van 1,5x de diagonaal als maximum nemen. Het is duidelijk dat Ultra HD vooral zinvol is op grote schermen, gecombineerd met kortere kijkafstanden.

 

Bron:FWD

 

 

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk zo'n tabelletje maar wie even nadenkt snapt dat afstanden op de centimeter nauwkeurig volslagen onzin is. Maar goed, het geeft enig houvast. 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het hangt ook samen met je zichtvermogen.

In het algemeen, te dichtbij en je gaat pixels zien,

Te ver weg en je ziet de getoonde details niet meer.

 

Ik kijk op 4,5 meter afstand naar een 65" HD plasmascherm.

Soms, bijvoorbeeld bij het Nieuwjaarsconcert of een ROH uitzending ga ik dichter op het scherm zitten om van alle getoonde details te kunnen genieten.

De volgende tv, een UHD ontvanger, zal ik richting 85"gaan.

 

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...