Jump to content

Praktijkervaring aansluiten subwoofer op (Samsung) TV

ebhoorn
 Share
Followers 0

Recommended Posts

Ok, een week terug de bescheiden 40" LED TV uit 2009 vervangen door een onbescheiden 55" uitvoering. Walgelijk groot.  Het past nauwelijks op het bestaande tableau. Het geluid is ook beter, maar ... hoe kan je slim alleen de subwoofer - onderdeel van een 5.1 home Cinema system uit 2001 - aansluiten?

Omdat de nieuwe aanwinst een groter kastvolume heeft, is het geluid van de televisie aanmerkelijk beter dan dat van haar voorganger. De lage tonen zouden beter kunnen. Nu heb ik een home cinema system uit 2001 (never heard of HDMI or Bluetooth - maar wel vvoorzien van een optische ingang). Voor de hand ligt dan om een glasvezeltje te koppelen, of een analoge kabel te koppelen met de 5.1 receiver - klaar is Kees. Nadelen zijn: naast de afstandsbediening van de TV en de Sat receiver komt nummer 3 eraan: dat van het home cinema system. Of...we laten het home cinema system permanent aan staan - maar dat is geen optie.

Het wilde idee wat ik heb is om een bluetooth adapter (bijvoorbeeld zo'n logitech geval  van 39 Euro of een ali-express geval van 9,-) vast te plakken aan sec de subwoofer, en deze te koppelen aan de overgebleven ingang links op de foto. Even de bluetooth adapter pairen met de Samsung TV, en dat zou dan moeten werken. 

Voordelen:

De 5.1 receiver staat buiten spel en geen derde afstandsbediening nodig.

Vragen heb ik ook:

Klopt dit concept (gaat het werken?)

Blijft mijn subwoofer - die nu standby staat - als gevolg van de immer alerte bluetooth adapter niet permanent aangeschakeld staan, met een navenant energieverbruik?

What about de volumeregeling, of kan je dat ook op de TV onafhankelijk instellen

Heeft iemand zo'n werkende setup, en wat zijn de tips, welke adapters zijn aanraders?

En ja....ik moet de achterzijde van mijn subwoofer een keer afstoffen.

20180222_091004.jpg

20180222_090857.jpg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By Skysurfer
      Ik heb een Philips tv 48pfs8209 waarvan de software niet goed meer werkt. Hij springt in het menu steeds naar de verbindingsinstellingen en blijft dat doen als in een loop. Ik heb de firmware op een usb stick maar kan het niet opnieuw installeren omdat dezelfde firmware er al op staat. Is dit niet op enige manier te overschrijven?
    • By Rivellino
      De TV van mijn schoonmoeder (Loewe  xelos 37 sl) werkt niet meer naar tevredenheid.
      De TV is sinds een jaar aangesloten op een Ziggo media-box. Daarvoor gebruikte ze alleen de CI+ module in de TV.  
      Ik ben aan het rondkijken naar een goede vervanger (van de TV).

De keuze is overweldigend. Ik denk aan een TV met de volgende eigenschappen:
      - schermdiagonaal: 43 inch (lijkt mij voldoende voor de seniorenflat).
      - eenvoudige bediening, liefst met één afstandsbediening. 
      - internet functies zal ze niet gebruiken, 
      - opnemen van programma's is niet nodig.
      - Het geluid van de TV moet voldoende zijn, geen koppeling aan externe audio-apparatuur.

Bij een eerste verkenning zie ik bijv. de LG 43UM7400PLB Zwart.

Ik ontvang graag hints en tips van jullie.
    • By meijelsat
      Hallo. Ik ben bezit van 6 jaar oude gehuurde kabel decoder van Samsung SMT-C7140B met 500GB harde schijf. Bij opstarten beeld logo goed .maar na opstarten kwam geen beeld meer. Ik vraag HDMI-kabel of kabel decoder kapot is? Ik en mijn broer alle geprobeerd om  herstellen maken. Lukte echte niet. Wat moet ik dan doen of Ziggo kan helpen?

• By edbe
      merken ze bij RTL mediapark niet dat ipv RTL5 logo nu Teleshop5 logo staat?
    • By freak
      ik heb een elektrische step die werkt met een paar 12v 12ah batterijen
      oude baterijen waren oud en ik heb nieuwe gekocht
      maar met de nieuwe baterijen kom ik nog geen kilometer ver
      helemaal opgeladen geven de nieuwe baterijen 13.5v aan terwijl de oude baterijen 14.6 volt aangeven
      zijn de baterijen niet goed? ze moeten toch over de 14v aangeven?

• By Sprietje
      Komend weekeinde wordt de F1 race gehouden op het Circuit de Catalunja in Barcelona.

De diverse onderdelen worden op de volgende tijden verreden:
      vrijdag    van 11:00 - 12:30 uur 1e vrije training
      vrijdag    van 15:00 - 16:30 uur 2e vrije training
      zaterdag van 12:00 - 13:00 uur 3e vrije training
      zaterdag van 15:00 - 16:00 uur kwalificatie
      zondag   van 15:10 - 17:10 uur race

De diverse onderdelen van de race kunnen in heel Europa ongecodeerd bekeken worden via de Astra 19,2 op de volgende zenders:

Op N-TV
      vrijdag van 14:55 - 16:30 uur 2e vrije training

Op RTL-Duitsland
      zaterdag van 14:00 - 14:45 uur 3e vrije training
      zaterdag van 14:45 - 16:15 uur kwalificatie
      zondag   van  14:00 - 15:00 uur voorbeschouwing
      zondag   van  15:00 - 16:55 uur race
      zondag   van 16:55 -  17:15 uur huldiging en nabeschouwing

Voor mensen die in Spanje of Portugal verblijven kunnen alle onderdelen live en ongecodeerd en zonder reclame bekijken op de Badr 26 oost op de zender MBC Action met een schotel van 60cm.

De vooruitzichten van het weer:
      De weersites geven voor vrijdag en zaterdag temperaturen van 29 graden en zonnig weer. Zondag 27 graden, half bewolkt met kans op regen vóór de race maar dat kan natuurlijk zo maar een paar uur veranderen zodat er wat regen valt tijdens de race.

• By ceesv
      De grondlegger van de digitale beeldverwerking, uitvinder van de pixel, is op 91 jarige leeftijd overleden.

In 1957 produceerde hij de eerste digitale foto.

https://en.wikipedia.org/wiki/Russell_Kirsch

https://www.google.com/search?source=univ&tbm=isch&q=russell+kirsch&client=firefox-b-d&sa=X&ved=2ahUKEwjB9uX8_ZzrAhXQGewKHagwCYMQsAR6BAgQEAE&biw=1920&bih=938
  • Create New...

Important Information

Lees alvorens je verder gaat onze Terms of Use en Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.