Ga naar inhoud


Praktijkervaring aansluiten subwoofer op (Samsung) TV


ebhoorn

Aanbevolen berichten

Ok, een week terug de bescheiden 40" LED TV uit 2009 vervangen door een onbescheiden 55" uitvoering. Walgelijk groot.  Het past nauwelijks op het bestaande tableau. Het geluid is ook beter, maar ... hoe kan je slim alleen de subwoofer - onderdeel van een 5.1 home Cinema system uit 2001 - aansluiten?

 

Omdat de nieuwe aanwinst een groter kastvolume heeft, is het geluid van de televisie aanmerkelijk beter dan dat van haar voorganger. De lage tonen zouden beter kunnen. Nu heb ik een home cinema system uit 2001 (never heard of HDMI or Bluetooth - maar wel vvoorzien van een optische ingang). Voor de hand ligt dan om een glasvezeltje te koppelen, of een analoge kabel te koppelen met de 5.1 receiver - klaar is Kees. Nadelen zijn: naast de afstandsbediening van de TV en de Sat receiver komt nummer 3 eraan: dat van het home cinema system. Of...we laten het home cinema system permanent aan staan - maar dat is geen optie.

Het wilde idee wat ik heb is om een bluetooth adapter (bijvoorbeeld zo'n logitech geval  van 39 Euro of een ali-express geval van 9,-) vast te plakken aan sec de subwoofer, en deze te koppelen aan de overgebleven ingang links op de foto. Even de bluetooth adapter pairen met de Samsung TV, en dat zou dan moeten werken. 

 

Voordelen:

De 5.1 receiver staat buiten spel en geen derde afstandsbediening nodig.

 

Vragen heb ik ook:

Klopt dit concept (gaat het werken?)

Blijft mijn subwoofer - die nu standby staat - als gevolg van de immer alerte bluetooth adapter niet permanent aangeschakeld staan, met een navenant energieverbruik?

What about de volumeregeling, of kan je dat ook op de TV onafhankelijk instellen

Heeft iemand zo'n werkende setup, en wat zijn de tips, welke adapters zijn aanraders?

 

En ja....ik moet de achterzijde van mijn subwoofer een keer afstoffen.

 

 

20180222_091004.jpg

20180222_090857.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...