Ga naar inhoud


Peter R. de vries in Amsterdam neergeschoten, overleden op 15 juli.


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

De politie doet hun best, maar soms staan de opgepakte bekenden al weer buiten de poort voordat de inkt van het proces verbaal droog is.

Wanneer dan na maanden of jaren de zitting van het gerechtshof plaats vindt, en men 40 uur schoffelen als straf krijgt zijn er in de tussenliggende tijd alweer nieuwe activiteiten aan het dossier toegevoegd.

 

Dweilen met de kraan open?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dat krijg je als er jarenlang te weinig aandacht voor is geweest.

Ik zie het altijd als opruimen.

Flikker je jarenlang van alles in de schuur met het idee het wel een keer op te ruimen dan ben je daarna weken/maanden bezig om het weer op te ruimen en het meeste gaat alsnog de prullenbak in.

Hou je het elke keer netjes bij dan stelt het maar weinig voor.

Met de misdaad gaat het precies hetzelfde, besteed er geen aandacht aan en het breidt zich als een olievlek uit maar je bent er ook flink wat tijd aan kwijt om het weer binnen de perken te krijgen.

Zit er bovenop, geeft misdaad geen kans en je bent veel minder tijd en kosten aan kwijt.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al jaren gaat er in Nederland in allerlei sectoren van alles mis.

"Eigen verantwoordelijkheid", zegt Rutte. En gaat over tot de orde van de dag.

Of het nu gaat om misdaad, om hygiëne, milieu, kwaliteitscontrole, monumentenzorg, defensie, de zorg, of coronabeleid (en ga zo maar door), steeds weer problemen door dat ene woord: "handhaving".

 

Ook hier is goedkoop duurkoop: de schade achteraf is doorgaans onherstelbaar.

Je hebt niks aan een volle schatkist als je op van alles hebt (kapot)bezuinigd. Regelmatig onderhoud is vele malen goedkoper.

Maar leg dat Rutte maar eens uit. Zelfs nu vraag ik me af of hij wel beseft waardoor veel dingen onherstelbaar mislopen.

Een onbetaalbaar mensenleven lijkt weer (mede) het gevolg van een lakse overheid. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij ben je heb je wel een beetje erg veel last van kokerzicht in deze.

 

Het zijn juist de rechtse partijen die aangeven dat er meer blauw op straat moet en dat er zwaarder gestraft moet worden, terwijl de linkse partijen het liever hebben over het verbieden van allerlei methodes voor opsporing en aanhouding en straffen middeleeuws vinden want je moet het gesprek aan gaan.🥴

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, gerrit B zei:

Volgens mij ben je heb je wel een beetje erg veel last van kokerzicht in deze.

 

Het zijn juist de rechtse partijen die aangeven dat er meer blauw op straat moet en dat er zwaarder gestraft moet worden, terwijl de linkse partijen het liever hebben over het verbieden van allerlei methodes voor opsporing en aanhouding en straffen middeleeuws vinden want je moet het gesprek aan gaan.🥴

Ik denk dat jij je heel erg vergist als je de feiten erbij betrekt. Wat is dan nog "links" of "rechts"?

Wat heeft de VVD de afgelopen jaren gedaan voor "meer blauw op straat"?  

Een van de oorzaken is juist dat met name de VVD de nationale politie wilde (groot fiasco), de politie terugtrok uit de wijken en Jeugdzorg kapot bezuinigde (hetgeen nu door een arbitrage uitspraak wordt rechtgetrokken, maar het kwaad is al geschied).

 

En zwaardere straffen hebben maar een beperkt effect. Natuurlijk moet de gemeenschap tegen die misdaad worden beschermd, maar tot nu toe calculeren veel criminelen een paar jaartjes "zitten" gewoon in in het hogere doel dat hen voor ogen staat.

 

Veel misdaad kan inderdaad worden vermeden niet door straffen achteraf, maar door preventief voedingsbodems weg te nemen.

 

Het is EN/EN, en niet "links"/"rechts". 

Al die mooie beloftes van "meer blauw op straat", wat is daar al die jaren van terecht gekomen?

De politie komt handen te kort (met veel meer taken en minder mankracht) en per saldo is er al jaren steeds minder blauw op straat.   

 Allemaal VVD beleid, onder VVD ministers.

Maar ja, het bekt zo lekker: "meer blauw op straat" en "zwaarder straffen".

Maar verkijk je niet op die leuzen. Het moest volgens de VVD allemaal kunnen "met gesloten beurs".

En zie nu waar we staan in Nederland, waar op grote schaal en in vele sectoren van alles misgaat doordat de VVD geen geld over heeft voor "handhaving".

Zelfs de rechters en de advocatuur komen handen te kort. Enorme achterstanden. De onderwereld lacht zich dood.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Eduard07 zei:

Een onbetaalbaar mensenleven lijkt weer (mede) het gevolg van een lakse overheid. 

 

Dat een mensenleven betaalbaar moet zijn, van dat idee moet je af. Want dat is het niet.

Populair om dat te stellen, maar beetje goedkoop om dat te eisen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zouden het niet over politiek hebben.

Maar oké menigeen denkt dat misschien terecht daar de vinger op de wond gelegd kan worden.

Alles wat hier geconsumeerd wordt of als doorvoerhaven naar de afhankelijken in Europa komt gaat via Transport bedrijven.

 

in een tros groene bananen of in holle ruimten van het schip

 

bedenk het maar.

 

Transport is ook tijdens deze pandemie inzake corona de grootste boosdoener. Mensen van het Cruise schip terughalen of van vakantie oorden terug halen per vliegtuig. Het werd in eind maart 2020 al geconstateerd. De internationale handelsroutes worden gewoon gebruikt. En niemand wil de wereldhandel belemmeren dus worden er geen schepen, containers doorzocht tot het al in onze havens ligt waar de armste sloebers werken die al eens iets willen bijverdienen. Die kutjongens die het uiteindelijk aan de straat verdelen hebben ook geen andere toekomst en vooruitzichten.

 

Handel en transport is heel veel "partijen" heilig. Waar ons klimaat en gezondheid vele malen belangrijker zou moeten zijn.

Drugs zijn ook voor de gebruikers een dodelijk risico en de vraag ernaar is euthanasie met heel veel gevolgschade voor derden.

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hier gaat het over het volgende onderwerp:

Peter R. de vries in Amsterdam neergeschoten, overleden op 15 juli.

 

 

 

De 2 verdachten van de moord op Peter R de Vries worden maandag voorgeleid voor de raadkamer van de rechtbank in Amsterdam.

De aanklacht wordt gewijzigd van poging tot moord in moord.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch, de kern van mijn betoog was "handhaving". Moeilijk om dat los te maken van de huidige politiek, maar je hebt wel een punt.

 

Veel gaat in dit land mis door gebrek aan dat ene woord.

 

Niet dat dat de oplossing gaat worden van een ingewikkeld probleem, maar met handhaving en preventief/pro-actief handelen valt m.i. een hoop te bereiken.

 

Wat we nu en en al jaren zien, is "achter de feiten aan hollen".

We staan erbij en kijken ernaar, zo lijkt het.

Ik vind dat beangstigend. Vooral omdat ik onze komende generatie(s) het beste gun.

 

We hadden toch de belofte en het voornemen dat Derk Wiersum niet voor niks slachtoffer mocht zijn?  

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Tonskidutch zei:

uiteraard gaat het over de moord op iemand @ceesv en die moordenaars

 

In die context had ik jouw post ook gelezen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Tonskidutch said:

Mensen van het Cruise schip terughalen.....

Beetje off topic, maar hier wil ik toch even op reageren. Ik heb first-hand knowledge hierover, specifiek over een Nederlands gevlagd schip in Azië.  De passagiers die naar NL werden teruggehaald kwamen uit een volledig geteste / schone omgeving m.b.t. covid-19. Het enige risico wat die mensen hebben gelopen op covid-19 was het transport van het schip naar hun plaats van bestemming..!

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Aanstaande woensdag kunnen belangstellenden afscheid nemen van Peter R. het Koninklijk Theater Carré aan de Amstel

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar schiet je niets mee op. Want de techniek bestaat, dus de personen die de wet overtreden, overtreden die wet dan ook....

Trouwens, als jij WhatsApp gebruikt, dan gebruik je ook gecodeerde communicatie..

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...