Ga naar inhoud


Rebox 4220 vastgelopen


hweseman

Aanbevolen berichten

Goede morgen!

 

Tijdens een bezoek aan Nederland (ik woon in Engeland) afgelopen januari heb ik een Rebox RE-4220HD S-PVR aangeschaft, en een Canal Digitaal abonnement afgesloten. Heel tevreden mee, behalve dit: twee keer vond ik 's morgens de ontvanger geheel ontbruikbaar: de TV meldde dat er geen signaal afkwam, het display vertoont wel 0001 (NPO1), maar de ontvanger reageert niet op de afstandsbediening, uitzetten met de knop aan de voorkant gaat ook niet. Het enige dat helpt is de stekker er uit trekken en er weer in. 

 

Is hier iets aan te doen? Indien niet neem ik het mee naar NL eind mei om hem om te ruilen (ik heb er ten slotte nog garantie op).

 

Met vriendelijke groeten,

 

Harry Weseman

Grantham, UK

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welkom op het forum.

 

Vaak is de oorzaak van vastlopen de aangesloten harde schijf. Je zou deze eens los kunnen koppelen (als het vak voorkomt). Je kunt ook nog proberen om een fabrieksreset uit te voeren (zou ik als eerste doen). Heb je de meest recente firmware op je Rebox staan (3.02.88)?

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb mogen ervaren, dat wanneer door slecht weer de ontvangst wegvalt, terwijl de Rebox is ingeschakeld, dit soms bevriezen van de ontvanger tot gevolg heeft.

Of dit bij jou ook is gebeurd?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-5-2018 om 17:15 zei ton2207:

Welkom op het forum.

 

Vaak is de oorzaak van vastlopen de aangesloten harde schijf. Je zou deze eens los kunnen koppelen (als het vak voorkomt). Je kunt ook nog proberen om een fabrieksreset uit te voeren (zou ik als eerste doen). Heb je de meest recente firmware op je Rebox staan (3.02.88)?

 

Hartelijk dank voor de reactie. Ik heb een 16gb memory stick in de onderste USB port, ik zal hem er uit halen en alleen gebruiken als ik echt wat wil opnemen. Een fabrieks reset doe ik niet graag want dan verlies ik al mijn favorieten lijsten (veel tijd in gestoken). Ik heb niet de meest recente firmware maar ik heb gelezen dat ook hier voor een fabrieks reset nodig is. 

 

Na de volgende keer dat hij vastloopt zal ik ik er aan moeten geloven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-5-2018 om 19:14 zei ceesv:

Ik heb mogen ervaren, dat wanneer door slecht weer de ontvangst wegvalt, terwijl de Rebox is ingeschakeld, dit soms bevriezen van de ontvanger tot gevolg heeft.

Of dit bij jou ook is gebeurd?

Hartelijk dank voor de reactie. Nee, echt slecht weer hebben we hier niet gehad. Niet dat ik me herinneer. Zal er op letten als het weer gebeurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Rebox heeft toch de mogelijkheid om eigen lijsten als backup op een stick te zetten en na een fabrieksreset weer terug te zetten? Ikzelf zou zeker de reset doen en de nieuwste firmware er op zetten.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...