Ga naar inhoud


Het nut en de werking van oscam.dvbapi?


Aanbevolen berichten

Hi,

ik sukkel nog altijd, als ik mijn solo2 als client laat draaien naar de duo.

als de duo in standby staat, en ik zet de solo2 aan op bvb tv oranje, dan heb ik een not found.

speelt de du op bvb film1 premiere, dan zal de solo2 op tv oranje onmiddelijk beeld geven.

op,de solo2, kan ik bvb geen vh-1 classics zien, behalve als de duo ook op die zender staat, of als ik even een geldige kaart in de solo2 steek, dan gaat het totdat die is uitgezet.

als ik log, bij de solo2 op tv oranje, wilt die altijd skylink nemen om te decoderen, en volgens mij een not found.

als ik kijk naar oscam.dvbapi, zie ik verschillende I staan van ignore en P van prior.

Kan ik daar aan sleutelen, zodat die bvb bij tv oranje niet naar skylink gaat maar naar canal digitaal?

als ik bij een not found, mijn vaders tvv kaart ook lokaal toelaat op mijn vu, dan gaat via de bestaande interne link, tv oranje onmiddelijk open.

het lijkt ofdat de solo2 niet de juiste gegevens vind bij de duo.

ondanks eerdere hulp lukt het me niet. Niet met het scam, noch met de cccam of met het newcamd protocol.

in de duo staat gaan oscam.dvbapi en in de solo2 wel.

dit is mijn oscam.dvbapi op mijn solo2.

p:0963:000000
i:0622:000000 # ignore irdeto CD
i:1817:00006A # ignore nagra CD
i:0500:051900 # ignore via CD
#I:0100:00006D # ignore telesat
i:0100:000001
i:1817:00006C # ignore TVV
i:1818:00006C #
i:1819:00006D #
i:0500:051901 # ignore TVV
I:0100:00006A 8 #ignore 6A Kabel1 Classic
P:098C:0191
P:0D96:030D
P:0604:4AF7
P:0500:043330
I:0500:030B00
P:0500:043330
P:0100:003315
P:0100:003311
P:0100:00006A # priority seca CD
P:0100:00006C # priority seca CD
P:09C4:000000
I:09AF:000000
I:098C:000000

kan hieraan gesleuteld worden voor betere resultaten, of moet er op de duo ook een oscam.dvbapi staan?

voor een logfile, zal ik mijn laptop erbij moeten nemen.

soms heb ik zowel op de duo als de solo2 een not found, de duo staat op 192 tv en de solo2 neemt dan op van film1 premiere hd.

bedankt op voorhand voor de hulp.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Welk abonnement heb je? Zo te zien aan de P's heb je er heel wat. Configureer je oscam.dvbapi op het werkelijke abonnement dat je hebt en verder niet. Ik zie bijv. een incoherentie tussen "I:0100:00006A 8 #ignore 6A Kabel1 Classic" en "P:0100:00006A # priority seca CD"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb basis hd met film1.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verwijder eems het hele bestand!

Bij een normale configuratie voor CD+ NL, is het helemaal niet nodig.

 

Je zou wellicht slechts een regel kunnen laten staan: 'P: 0100:00006A' om CD+NL altijd voorrang te geven, indien er meerdere encrypties gebruikt worden.

Dit versnelt in sommige gevallen het krijgen van beeld na wisselen van zender.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze oscam.dvbapi zou geen probleem met CD+ NL moeten hebben.

Er staat een P regel in voor 0100:00006a en meerdere I regels voor providers die niet gebruikt kunnen worden.

De I regels zouden in theorie niet nodig zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei beeheap:

Ik heb deze erin staan:

 


I: 0622 #NL irdeto
I: 1817 #NL Nagra
I: 1818 #BE Nagra
I: 1819 #?? Nagra
P: 0100:00006A
I: 0100:00006C
I: 0100:00006D

 

Zal het even proberen, maar soms moet k een opname maken voor mijn ouders voor tvv, en dan gebruik ik via een intern lijntje hun kaart om te decoderen.

waarschijnlijk moet ik dan een P ipv een I voor deze van tvv zetten.

laat de evolutie dan even horen.

mijn dank.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

een dergelijk bestand is in de normale situatie inderdaad helemaal niet nodig

enkel het CAID van je provider is van belang

 

maar de providers lenen of beter gezegd delen transponders met zenders die multicrypt zijn gecodeerd

voordeel de Zendgemachtigde kan aan verschillende TV providers een en dezelfde zender aanbieden met hun eigen cryptie / CAID van de smartcard in kwestie

 

neem MTV of discovery die wordt in heel Europa aangeboden en die komt dan in meerdere CAID's

die krijg je bij Ziggo-Vodafone

die krijg je bij CanalDIGITAAL

die krijg je bij Sky DE en UK

die krijg je bij Canalsat en Fransat 

etc etc

sinds Ziggo en Vodafone samen zijn gaan ook meerdere zenders via Kabel en Satelliet, 

het voordeel van een gedifferentieerde dvbapi is vooral van belang als je ook in je receiver kabel en satelliet tuners combineert en decrypt met de Oscam

voordeel is de CAM weet sneller welk CAID er hoofdzakelijk gebruikt moet worden

 

maar vergeet niet dergelijke files komen ook voor in cardsharing toestellen via WAN en in enkele gevallen EMU's met keys

dus zonder verdachtmakingen te uiten wijs ik er wel op dat je met publiceren van jouw dvbapi eveneens scheve gezichten KUNT krijgen

 

ciao ciao

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden zei Tonskidutch:

 

maar vergeet niet dergelijke files komen ook voor in cardsharing toestellen via WAN en in enkele gevallen EMU's met keys

dus zonder verdachtmakingen te uiten wijs ik er wel op dat je met publiceren van jouw dvbapi eveneens scheve gezichten KUNT krijgen

 

 

 c042.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

ik heb dus die oscam.dvapi en oscam.ratelimit aangepast, maar helaas.

ondanks dat de solo2 in de webif netjes zegt found, blijft het beeld van bvb oranje, geen beeld terug beeld.

terwijl er geen beeld is, blijft er mooi passeren found. soms als er een found komt heb ik eventjes beeld en dan gedaan.

Waarom zie ik dan geen fout?

Of is mijn CD kaart bijna kapot?

enige weken geleden, werkte het op een hapering toe, altijd perfect. nu is het zowel op de duo als de solo2 huilen met de pet op.

Een rustig avondje tv kijken, zit er helaas niet meer in.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

In beiden.

ik heb even de duo uitgezet, en de kaart in de solo2 direct. Momenteel geen problemen.

mischien dat de duo problemen heeft?

straks ga ik zoveel wijzigen, dat het een puinhoop wordt.

contact had met cd, en die zei, dat het kan zijn, dat de kaart zijn beste tijd heeft gehad.

maar misschien heeft de duo zijn beste tijd gehad, of de kaartlezer?

heeft het nut even de andere kaartlezer te proberen? Ik gebruik maar 1.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja luister dan stuur je kaart meteen aan CD

anders blijf je knutselen

in ieder geval is de oscam versie en het protocol dat voor de share gebruikt wordt van belang

en of je sowieso op teveel SID's bent aan het kijken

\als je het oude CCcam mixed met oscam dvbapi komt het zowiezo tot een communicatiejungle die je kaart je niet in dank afneemt

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb getest met het newcamd, ccam en scam protocol tussen 2 oscam’s.

ik werk al 2 of 3 jaar niet meer met cccam op mijn linux ontvangers.

recente oscam.bin vind ik niet, en begrijp het zelf compileren van oscam niet zo.

in school heb ik maar geleerd op 286 peeceetje. De rest door zelfstudie en hulp van diverse mensen, ook leden van hier.

is een oscam.ratelimiet van belang bij gewoon menselijk gebruik?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

OScam installeren op beide ontvangers moet geen probleem zijn. In ieder geval bij OpenPLi zit deze gewoon bij de applicaties.

De standaard configuratie die daarbij zit is ook al goed voor Canal Digitaal. Misschien wel een kleinigheid aanpassen.
Ik zou de client met cs378x protocol koppelen met de server en op beide dvbapi.
Als je je configuratie van zowel server als client eens deelt met ons kunnen we misschien er wat meer over zeggen.
Dus oscam.server, oscam.user, oscam.conf en oscam.dvbapi en ev. oscam.ratelimit (van de server), als je die ook gebruikt.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...