Ga naar inhoud


Het nut en de werking van oscam.dvbapi?


Aanbevolen berichten

Nieuwe kaart zit erin, nog in nieuwstaat, en heeft I4A.

maar om die kaart te activeren, mogen de global emm's geblokkeerd zijn?

er staat en V-tje bij de reader blockemm global.

ps: ik heb letterlijk over gekopieerd.

de decoder staat op NPO1.

aangepast door sattv4iedereen

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb nu alles gedaan, wat hier staat, en de ontvanger blokkeert geheel.😒

Wat kan nu nog de boosdoener zijn pli oscam.bin ??? 

mijn ouders aan dezelfde lnb hebben geen problemen.

ik begrijp er niks van, een kleine 2 maand geleden werkte alles perfect 😒

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de kaart geactiveerd in een deltacam, maar staat nog op I4a.

probeer vandaag de duo en solo2 met de config files van alex.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen onderbouwing waarom de Global EMM's geblokkeerd worden.

Misschien mijn eigen paranoia. Deze EMM's zijn in principe om kaarten van nieuwe firmware te voorzien en dat zou dan kunnen betekenen dat ze er firmware in kunnen zetten waardoor de kaart niet meer in een softcam werkt.

 

Het activeren van een kaart zou logischerwijs via een Unique-EMM gaan, maar zet gerust de blokkade op Global EMM's uit.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dag alex,

ik heb nu alles gezet zoals jij hebt geschreven, de duo is de server, en de solo2 client.

ik gebruik het protocol dat jij hebt aangegeven, maar het duurt een tijdje tegen dat de solo2 de kanalen opent.

ik zal nu alles even laten proefdraaien, maar de problemen gebeuren meestal 's avonds.

Ik heb niet het vermoeden dat de xp1000 van mijn vader roet in het eten kan gooien?

er is wel een inactieve link, die enkel aanligt, als ik iets moet opnemen van tv vlaanderen. de xp1000 neemt niet netjes op, maar dat is iets anders.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hebben we het het hier wan sharing?

Je woont toch niet meer thuis bij je vader?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei ceesv:

Hebben we het het hier wan sharing?

Je woont toch niet meer thuis bij je vader?

momenteel staat de solo2 bij mijn vader, omdat ik nog moet verhuizen, zie handtekening  Waar ik woonde: opstelling ...

 

alex heeft hier toch duidelijk geschreven ip van de box van de server.

misschien een beetje overkill nu 2 vu's in een slaapkamer.
Hopelijk ben ik overtuigend genoeg?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de oscam.server van de client staat een intern IP-adres. Niet dat dat WAN-sharing volledig uitsluit, kan nog via VPN, maar ik ga er maar vanuit in deze.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei sattv4iedereen:

dag alex,

ik heb nu alles gezet zoals jij hebt geschreven, de duo is de server, en de solo2 client.

ik gebruik het protocol dat jij hebt aangegeven, maar het duurt een tijdje tegen dat de solo2 de kanalen opent.

ik zal nu alles even laten proefdraaien, maar de problemen gebeuren meestal 's avonds.

Ik heb niet het vermoeden dat de xp1000 van mijn vader roet in het eten kan gooien?

er is wel een inactieve link, die enkel aanligt, als ik iets moet opnemen van tv vlaanderen. de xp1000 neemt niet netjes op, maar dat is iets anders.

 

Aangezien de kaart een SID limiet heeft van 2-4 (afhankelijk van welke zender) zal het soms even kunnen duren voordat OScam de kaart weer vrijgeeft voor een nieuwe SID. Zeker als op de andere box op hetzelfde moment ook een gecodeerd kanaal van Canal Digitaal  bekeken of opgenomen wordt, of een opname op dezelfde box. Dus snel zappen is er niet bij dan.

De enige oplossing daarvoor is een tweede kaart.

 

Voordeel van het cs378x protocol is dat EMM's nu ook doorgestuurd worden van de client naar de server.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Alex1970:

Ik heb geen onderbouwing waarom de Global EMM's geblokkeerd worden.

Misschien mijn eigen paranoia. Deze EMM's zijn in principe om kaarten van nieuwe firmware te voorzien en dat zou dan kunnen betekenen dat ze er firmware in kunnen zetten waardoor de kaart niet meer in een softcam werkt.

 

Het activeren van een kaart zou logischerwijs via een Unique-EMM gaan, maar zet gerust de blokkade op Global EMM's uit.

Aangezien de nieuwe kaart nog versie I4A is, wellicht even een tijdje de Global EMM's doorlaten om deze de revisie te laten updaten?

 

aangepast door adri
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat nodig en waarvoor? Mijn I4A-kaart doet het toch ook nog prima?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanwege dat zaterdag het meestal foutliep, ff gewacht om te posten.

het draait nu al een paar dagen foutloos.

ik vergeet het soms, maar nu mijn speciale dank aan iedereen die een bijdrage heeft geleverd, om het toch tot nu toe foutloos te laten werken.

Ik hoop, mocht het toch ooit weer foutlopen, ik weer op jullie hulp mag rekenen.

dank aan allen.

ps aan de mods, wil nog niet het topic sluiten aub? Dank.

misschien hebben andere leden er nog iets aan, of kunnen ze bijvoegen, of mochten ze gelijkaardige problemen hebben.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag om 19h, geen beeld op tv oranje terwijl de kaart netjes gevonden werd.

heen een weer gezap, hebben het opgelost.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet zeggen dat heb ik dus inderdaad ook wel eens op de client receiver dan.
Zelfs in het log van OScam staat een found, maar alleen even heen en weer zappen geeft weer beeld.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-5-2018 om 19:37 zei sattv4iedereen:

ik kom nergens aan zolang het werkt. bij mijn ouders geen probleem met een config van meer dan 2 jaar. alsook bij mijn kameraad.

vreemd. Ouders tvv en kameraad tvv en cd.

 

waarom mag deze jongen hier wan sharen en erover blijven berichten

voor en of na verhuizing is allemaal

poep

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...