Ga naar inhoud


Hoge BER op Ziggo


MR_B

Aanbevolen berichten

Als ik L1 opneem dan heb ik op Filmnet plots slecht signaal. Mijn BER wordt dan hoog.

Het viel me al eerder op dat in opnames veel glitches te zien waren als ik meerdere programmas tegelijk opneem op DVB-C

en ja ik heb 2 tuners op DVB-C Ziggo.

Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....

Link naar reactie
Delen op andere sites


De BER moet op 0 staan. Als die omhoog schiet is het signaal te zwak of komt er storng van buitenaf op je coax kabels. bij slechte kabel stekkers/ splitters wifi en of draadloze telefoon basis station is de buurt van de coax

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gebruik eens een goede antenne splitter en geef tuner C en D ieder hun eigen kabel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mocht het iets betekenen, hardware matig doorlussen heb ik met 100% succes de afgelopen maanden kunnen doen voor de Ziggo zenders

heb maanden 24/7 films opgenomen op de drie dvb-c tuners in de Ultimo oud en geen storing ondervonden 

mijn doorlus kabels kennen jullie van andere berichten

behalve die Ziggo altijd al heeft met arte en tv5 die altijd blokken hebben live -tv of opnemen

aangepast door Tonskidutch
zin ertussen geplaats

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Losse DVB-C tuners van dreambox hebben een RF in en uit gang. Door uitgang weer te verbinden met de andere DVB-C tuner ingang.  zo heb ik het ook. Zo heb ik ook geen blokken op Arte en TV5. Zelf zijn bij mij  alle stekkers en coax van Hirschmann

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft al vanaf launch datum Dreambox 8000HD zo goed gewerkt met deze aansluiting.

Inmiddels blijkt dat ik NPO 1 analoog heel slecht heb, dat zou betekenen dat het in mijn binnenkomend Ziggo signaal zou zitten volgens een ex Ziggo monteur.

Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat gebeurt er als je even een antennekabel rechtstreeks van het AOP naar je ontvanger legt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...