Ga naar inhoud


Welke AV Receiver?


Aanbevolen berichten

dat is mooi spul Juergen (sorry geen umlaut op het UK toetsenbord)

 

die center is belangrijk bij goede sound van je netflix of cabletv

de woofer mis ik niet met mijn speakers, maaaaar dat zal bij jou wel belangrijk worden dat is die scheiding vanaf 80 Herz bij mij

bij u

Scheidingsfrequentie tot woofer (aanbevolen)

150 - 200 Hz

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Eerlijk gezegd weet ik niet zo 1-2-3 waar ik deze gegevens vandaan moet halen.

 

Overigens hebben mijn vrouw en ik zo net nog eens goed over nagedacht of het wel zo verstandig is om losse componenten bij verschillende leveranciers te bestellen.

Feitelijk is Teufel een gerenomeerd merk en levert in de regel perfecte kwaliteit.

Wij overwegen dan toch om de complete set bij Teufel te bestellen want dan zijn de componenten in elk geval met elkaar afgestemd en de prijs valt naar mijn mening ook wel mee.

 

Hierbij dan ook nog even de gegevens van de Sub Woofer en de Receiver (Core Station) misschien wordt dan jouw vraag hierbij beantwoordt.

Ik heb de indruk dat ik met deze AV-receiver datgene kan doen wat ik wil, namelijk een goed geluid bij weergave van Netflix content en Muziek  (Internet Radio) streamen via Bluetooth vanuit mijn iPad of Macbook Pro.

Mis ik nog iets essentieels?

 

Actieve subwoofer CB 11 SW

Krachtige downfire subwoofer, draadloos te bedienen

 

Luidsprekers

SPL [dB/1m]

104

Frequentiebereik van/tot [Hz]

33 - 200 Hz

Woofer (aantal per speaker)

1

Woofer (doorsnede) [mm]

165

Woofer (materiaal)

Gelaagd cellulose

Opbouw behuizing

Bass reflex

Materiaal behuizing

MDF

Afwerking behuizing

Folie, mat

Compensatieopeningen

1

Compensatieopeningen (positie)

Onder

Netto volume [Liter]

20

Statief geïntegreerd

Ja

Aansluitingen

En verder...

Subwoofer receives audio signal wirelessly

Elektronica

Laagste grensfrequentie (-3 dB) [Hz]

33

Versterker - technologie

Class-D

Versterkerkanalen

1

Versterkervermogen subwooferkanaal (peak) [W]

90

Versterkervermogen subwooferkanaal [W]

60

Spanning [Volt]

230 Volt

Standby-functie

Yes

Standy verbruik [Watt]

.4

Maximaal verbruik [Watt]

120

Beschermingsgraad

2

Aan-/Uitschakel automatiek

Ja

 

CoreStation

Ultra compacte 5.1 AV-receiver met 360 Watt Class-D versterker, HDMI CEC & ARC en Bluetooth.

 

Aansluitingen

Digitale ingang coax

1

Digitale ingang optisch

2

Cinch-ingang

1

Minijack ingang 3,5 mm

2

High Level luidspreker-uitgangen

5

Koptelefoon uitgang 3,5mm

1

Video-ingangen HDMI

4

HDMI-versie

1.4a (3D)

Video-uitgangen - HDMI

1

Video-uitgangen - HDMI

Ja

HDMI-versie

1.4a (3D)

Bluetooth

4.0 met aptX

En verder...

USB-poort voor software-updates

Weergave

Dolby Digital

Ja

DTS

Ja

Dolby Pro Logic II

Ja

Dolby Pro Logic II

Music, movies

Radio

Radio aanwezig

Ja

Aantal op te slagen zenders - FM

30

FM - UKW

Ja

Elektronica

Versterker - technologie

Class-D

Versterker-configuratie

5.0

Versterkerkanalen

5

Versterkervermogen satellietenkanaal (peak) [W]

100

Versterkervermogen satellietenkanaal (RMS) [W]

80

Performance measured by (Ohm)

4

En verder...

Rear channels: 30 Watt

Spanning [Volt]

230 Volt

Standby-functie

Ja

Standy verbruik [Watt]

.4

Maximaal verbruik [Watt]

500

Stroomkabel netbus

Ja

Beschermingsgraad

2

Geheugen voor instellingen bij onderbreking stroom

Ja

En verder...

Automatisch standby

Geïntegreerde DSP

Ja

Geïntegreerde DD/dts/PLII-decoder

Ja

Draadloze afstandsbediening

Ja

Materiaal

Aluminium

Presets

Ja

 

 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, ff rondgekeken en dit is toch een set van 1300 euries. Voor dat bedrag zou ik eerst ergens gaan luister.
Zelf ben ik niet onder de indruk van die versterker. Alleen een FM tuner, geen internet radio of DAB. Geen idee of er überhaupt ethernet op zit.

Voor dat bedrag is er meer te verkrijgen.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

.Eerlijk gezegd vond ik dat ook want DAB+ en Internet Radio is naar mijn mening tegenwoordig zo goed als standaard of heb ik het mis.

Het probleem blijft natuurlijk dat ik er geen ballen verstand van heb wat ik moet kiezen en daarbij blijft het probleem van de afmetingen luidsprekers.

De enige speaker die ik tot nu toe gevonden heb met passende afmetingen is de Dali Zensor 5 maar ook daarvan weet ik niet hoe die in de praktijk presteerd.

 

Kun je b.v. voorlopig 2 frontspeakers zoals de Dali Zensor met een bijpassende Dali Center speaker plaatsen?

Zo ja, kun je daarvoor feitelijk elke AV of Stereo ontvanger gebruiken of zijn er daarvoor specifieke eisen waar die aan moet voldoen?

Want dan kan ik natuurlijk zoals hiervoor ook al geschreven zelf bepalen welke opties in de AV of Stereo ontvanger zitten.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat als ik speakers van hetzelfde merk bij elkaar zet dat dit dan geen probleem zou moeten zijn.

Dus b.v. de Dali Zensor 5 en de Dali Spektor Vocal of levert dat ook problemen op?

 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Effect speakers achter?

Dat is uit de tijd van Dolby Surround.

 

Al eens van DD 5.1 en 7.1 gehoord?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is jouw keuze. Ik heb 4 full size Tannoy speakers.

 

@Jürgen

Je kunt inderdaad de speakers van Dali nemen. Dit wordt ook als een 5.1 set aangeboden. De Zensor 5 als voor speakers, De Zensor 1 als achter speakers, Zensor Vokal als center speaker en de E-12 subwoofer.

 

Alleen de voor speakers en de center speaker kan dus prima.

 

Mij advies is wel altijd: ga luisteren! Je alleen blind staren op de afmetingen is een slecht plan. Daar krijg je altijd spijt van.

 

Dit soort speakers laat zich prima aansturen door een 5.1 Receiver van de bekenden merken. Bijvoorbeeld een RX-485 van Yamaha.

https://www.homecinemamagazine.nl/2018/05/yamaha-presenteert-rx-v485-rx-v585-en-rx-d485-av-receivers/

 

Maar ook Denon heeft prachtig spul.

 

Persoonlijk denk ik dat DAB voor in de huiskamer het niet gaat worden maar internet radio en andere internet toepassingen moet er toch wel op zitten. Aan jou de keus!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de keuze voor de AV-Receiver al vastligt, dit omdat de meeste AVR’s afvallen omdat die te hoog zijn.

Zoals het er nu uitziet wordt het de Marantz NR1508, daar zit naar mijn mening alles in wat ik graag wilde hebben.

 

T.a.v. de boxen denk ik dat wij voorlopig eerst even uitgaan van 2 boxen voor plus Center plus eventueel een Sub.

Ik weet ook zeker dat ik het advies om te luisteren zeker zal opvolgen want zonder te luisteren heeft al menigeen later een teleurstelling ondervonden.

 

Wat ik wel lastig vind hoe ik de verschillende kwa maat passende boxen met elkaar op papier kan vergelijken.

Zijn daar kenmerken waarmee ik in eerste instantie globaal kan selecteren of uitsluiten of de ene luidspreker beter is dan de andere?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

erg mooi kassie,

en een stabiele keuze

marantz en denon zijn immers een familie qua productie

de Audyssey MultEQ, Dynamic Volume and Dynamic EQ software met microfoon stelt ook bij atypische speaker keuze nog steeds een heel mooi klankbeeld op

dus wees niet te angstig voor een mismatch

enkel een slechte speaker blijft een slechte speaker :)

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn persoonlijke indruk tegenwoordig worden geen filmen met dd5. 1 of hoger geproduceerd. 

ik kijk veel hd zenders waar standaard in ac3 uitgezonden moet worden. 

De Duitse zenders melden bij het begin van de film of het echte dd5. 1 is dat zie ik hoe langer hoe minder. 

de meeste ac uitzendingen zijn opgeblazen stereo signalen die via prologic opgeblazen wordt naar 5.1

Als anderen andere bevindingen heeft laat ik me graag beleren. 

de commercielen genereren het 5.1 dat het spraak kanaal centerspeaker zo zacht is dat als de effecten komen de buren op hun stoel gaan trillen. 

smaken verschillen 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en, wat voegt jouw reactie nu toe aan mijn vraag?

Zoals geschreven kijk ik hoofdzakelijk naar Netflix en daar worden de meeste series / films wel terdege in minimaal DD 5.1 uitgezonden.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb dezelfde ervaring als Jürgen, Netflix 4K UHD, voor een perfecte beleving hoort een goede 5.1 geluidsweergave.

Ik heb 4 identieke luidsprekers voor voor en achter, boekenkast plank formaat, en een bijbehorende midden speaker van Monitor Audio, Apex series.

Pioneer VSX-1021 versterker, wordt ingeregeld met een eigen referentie microfoon.

 

Geen moment spijt van gehad!

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...