Ga naar inhoud


Welke AV Receiver?


Aanbevolen berichten

Sinds dat wij bijna 3 jaar geleden naar een appartement zijn verhuisd gebruikte ik voor het beluisteren van het geluid van de TV  en om naar Internet radio te luisteren (via de Samsung Multiroom app) een Samsung Soundbar.

Om uiteenlopende reden overweeg ik nu om de Soundbar te vervangen door 2 smalle luidsprekerzuilen zoals b.v. de Dali Zensor 5 welke aan elke zijde van de TV tussen de TV kast geplaatst moet worden.

Eventueel komt er ook nog een centerluidspreker onder de TV te staan maar dat is het dan, dus eigenlijk een 3.1 systeem.

Tot zo ver snap ik het zelf nog wel maar ik heb natuurlijk ook een AV - Receiver nodig waarop de volgende apparaten moeten worden aangesloten.

 

SAMSUNG Smart UHD TV  

VU+ UNO 4K SE

Apple TV 4

 

Dus eigenlijk nauwelijks apparatuur maar ja je hebt toch een versterker nodig.

Muziek spelen wij nauwelijks af behalve dat wij Radio zenders via Bluetooth of andere kanalen vanuit de iPad beluisteren.

Wat betreft TV kijken is het grotendeels Netflix (via de TV app) en dat is het wel zo’n beetje.

Maar ja willen echter bij het bekijken van de meest uiteenlopende Netflix series toch wel begeleid worden door een acceptabel geluid.

 

Nu vraag ik mij af welke AV Receiver ik nu moet uitzoeken om de genoemde apparaten aan de sluiten en toch een redelijk geluid bij het bekijken van Netflix series te kunnen ervaren.

Iemand wat suggesties?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als je tv een hdmi geeft met arc, kan je een met hdmi ingangen kopen en daar je vu en apple tv4 op aansluiten. Je hebt dan van al je toestellen geluid, en kan je de versterker ook gebruiken als hdmi switch. Van merken geen ervaring.

Arc= audio return channel.

Versterker moet dit ook ondersteunen.

Hier ooit geleerd op het forum.

Tip, kijk of de versterker hdcp ondersteunt.

 

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens wat een onzin allemaal. Iedere moderne AV-Receiver voldoet. Het is dan trouwens een 3.0 installatie of je moet er ook een subwoofer bij kopen.
Ik heb een moderne Yamaha versterker. Deze heeft internet radio dus geen gehannes met Bluetooth. De bediening van de versterker gaat wel via de telefoon of tablet.

Kijk bijvoorbeeld eens naar de RX-485 van Yamaha om een indruk te krijgen.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

@Psychosammie

Inderdaad, of er ook een Sub woofer bij moet komen zal later blijken.

Uiteraard ben ik ook overtuigd dat elke moderne A/V Receiver hiervoor gebruikt kan worden maar je raat zoals vaak het spoor bijster.

Ik vergat trouwens nog een belangrijke criteria te vermelden en dat is de maximale ruimte die beschikbaar is om de receiver te plaatsen

De maximale afmetingen zijn (B x H x D) 51 x 13,5 x 40 cm waarbij de hoogte meestal de spelbreker is.

 

Feitelijk heb ik maar een vrij eenvoudige receiver nodig.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb dit eraan hangen 

werkt heel prima

logitech_z5450_speakers.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, dat bedoel ik, bedankt voor de input.

Dit is een afmeting welke past.

Ik vond inderdaad via SlimLine A/V Receivers voldoende keuze, nu alleen nog de meest passende vinden.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

een die ik zou nemen als opvolger voor mijn Denon x2000 is de x1400H

 

Citaat

Alle zes HDMI-ingangen en twee HDMI-uitgangen ondersteunen HDCP 2.2 en de nieuwste HDMI-specificaties, waaronder 4K Ultra HD 60 Hz-video, 4:4:4 Pure Color sub-sampling, High Dynamic Range (HDR), 21:9-video, 3D en BT.2020 pass-through support.

vooral de connectiviteit in huis met netwerk apparaten dus ook bluetooth is erg goed bij de Denon

 

ofschoon de yamaha mooier uitziet

 

let effe op airplay en hdcp versies

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei luisteraar:

Bij die yamaha (als ik het goed zie) mis ik hdmi out en optisch/coax in

 

 

Bij de nieuwe RX-5062 heb je 1x HDMI out en 4x HDMI in en 1x Optical in + 2x Coax in

Specificaties: https://nl.yamaha.com/nl/products/audio_visual/av_receivers_amps/rx-s602/specs.html#product-tabs

4RXS602reGB_3082x1032_48f1ea9375d2c76328

Hier heb ik de RX-A850 van Yamaha in gebruik, en deze bevalt uitstekend, ook regelmatig updates te ontvangen

 

 

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen beslist zelf wat die koopt.

Wij als satters hebben een hdmi satontvanger uitgang een cd/bueray player met hdmi en in dit geval een

appletv/netflix box dan is 1 hdmi uitgang erg beperkt.

fm gaat wegvallen dus dab+ moet er bij

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

De HDMI uitgang gaat naar je TV toestel, de HDMI ingangen zijn voor je Satontvanger, CD/Blu Ray speler en meer, dus op bovenstaande kan je 4 HDMI toestellen aan sluiten, dat is al genoeg om te beginnen.

 

 

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...