Ga naar inhoud


Welke AV Receiver?


Aanbevolen berichten

@Jürgen
Ook qua keuze van Receiver zou ik niet te snel door de bocht gaan. Die Marantz is ongetwijfeld prima maar er is meer te verkrijgen in het slim-line formaat.

https://www.homecinemamagazine.nl/2018/05/yamaha-lanceert-compacte-rx-s602-av-receiver-met-musiccast/

Als je speakers met elkaar wil vergelijken moet je reviews lezen op hifi sites. What Hifi heeft bijvoorbeeld reviews en Best Buys

https://www.whathifi.com

https://www.whathifi.com/best-buys/home-cinema/best-speaker-packages

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik ga sowieso niet over 1 nacht eis, zeker niet omdat ik diverse mogelijkheden heb om e.e.a. thuis eerst uit te proberen.

 

De bijgevoegde link voor de nieuwe Yamaha AV werkt bij mij niet.

Ik heb een link naar een wat uitgebreider overzicht toegevoegd.

Is inderdaad wel compleet, prima afmetingen maar zal wel wat kosten.

Nu weet ik niet of ik tot na september wil wachten en daarnaast weet ik ook nog eens niet zeker of ik wel Rears ga toepassen, toepassing in een appartement blijft toch wel om uiteenlopende reden lastig.

Als ik geen Rears gebruik dan ga ik ook na een wat minder uitgebreide versie AV.

 

https://www.audiovisualonline.co.uk/product/62469/yamaha-rx-s602-black-5-1-channel-av-receiver-w-musiccast-surround/

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden zei Psychosammie:

Persoonlijk denk ik dat DAB voor in de huiskamer het niet gaat worden maar internet radio en andere internet toepassingen moet er toch wel op zitten. Aan jou de keus!

 

DAB werkt prima in de huiskamer (Yamaha RX-V500D), de antenne zal waarschijnlijk het probleem zijn? Is vaak prima op te lossen.

 

Als ik een internet radiostation op die receiver moet opzoeken moet de tv aan anders weet je niet waar je bezig bent en duurt veel te lang voor je het gewenste station gevonden hebt.

 

Bijna alle internet radiostations zijn ook als stream op de VU+ te zetten, daarmee kan je gemakkelijker je zender opzoeken.

 

Verder wel eens begrepen dat satellietradio de beste audiokwaliteit geeft, dus dat kan ook nog.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Alex1970:

Als ik een internet radiostation op die receiver moet opzoeken moet de tv aan anders weet je niet waar je bezig bent en duurt veel te lang voor je het gewenste station gevonden hebt.

 

Kan dit dan niet via b.v. de iPad, iPhone of Android Smartphone?

Dit zou ik inderdaad niet willen missen want ik gebruik het streamen van Internet radio stations al jaren.

 

10 minuten geleden zei Alex1970:

Bijna alle internet radiostations zijn ook als stream op de VU+ te zetten, daarmee kan je gemakkelijker je zender opzoeken.

 

Op mijn vorige VU+ had ik inderdaad ook een stream geplaatst en dat functioneerde prima.

Een paar weken geleden heb ik geprobeerd weer een stream, o.a. RadioBerlin 88.8, zie onderstaande Internet link, op mijn VU+ UNO 4K SE te plaatsen maar kreeg dit met geen mogelijkheid meer voor elkaar. Nu heb ik momenteel nog andere opties maar als mijn Soundbar wordt opgehaald moet ik een ander optie zoeken en wellicht via mijn UNO 4K SE.

Ik gebruik overigens alleen nog maar Kabel op mijn VU+ maar dat zegt volgens mij verder niets.

 

10 minuten geleden zei Alex1970:

Verder wel eens begrepen dat satellietradio de beste audiokwaliteit geeft, dus dat kan ook nog.

 

Volgens mij bedoel jij toch dat Internet Radio streamen via de satellietontvanger het beste audiokwaliteit oplevert, toch?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu ja er is natuurlijk een fabuleus goede plugin voor internetradio op de VU+

(of die op Openpli werkt? denk het wel)

webradioFS van shadowrider zeer uitgebreid en kunt deze volledig customizen met je eigen favorieten

plak hier even de link met uitleg en reeds jaren TOP gesupport

 

en met zo"n plugin hoef je niet telkens zelf url's gaan plakken in je zenderlijst dus een stuk eenvoudiger

 

de satellietradio is pure 33,8 mbps QPSK gecomprimeerde radio en is erg zuiver over de juiste apparatuur en speakers ;)

 

zelf kijk ik zojuist naar een miniatuur oplossing voor de keuken met een erfstuk dat per bleutooth zal gebeuren

ja leuk zo'n Ultimo4K

 

 

 

 

I Wanna Rock You, Marat Taturas Feat. Levitny Mix

Giorgo Moroder, Marat Taturas, Levitany

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och ja WebradioFS, natuurlijk helemaal vergeten, vanmiddag gelijk eens proberen.

Het enige nadeel daarvan is dat je steeds je TV moet aanzetten om de zender te kiezen want ik weet niet of dit ook via WebIf werkt?

 

Overigens gebruik ik ook VTI, dit alleen al omdat ik dan de 5 GHz USB WiFi stick kan gebruiken welke op OpenPli niet wordt ondersteund...😉

 

 

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

om te luisteren kun je de tv ook uitlaten, maar dat hangt ermee samen hoeveel jij zapt :) tussen stations

uh en ja dat kun je met het webinterface ook via een iPad, heb er geen meer maar dat kon ik afgelopen maanden

aangepast door Tonskidutch
aanvulling

I Wanna Rock You, Marat Taturas Feat. Levitny Mix

Giorgo Moroder, Marat Taturas, Levitany

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net geïnstalleerd en het werkt uitstekend.

 

Het uitzetten van de TV is wat lastig want daar ligt natuurlijk HDMI-CEC dwars, in dit geval gaat dan nu nog de Soundbar uit.

Dan is het toevoegen van een stream in het Bouquet ist beter want die kan ik wel vanuit WebIf vanaf de iPad of Macbook starten

 

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Jürgen:

Als ik geen Rears gebruik dan ga ik ook na een wat minder uitgebreide versie AV

 

Ik had al aangenomen dat je geen rears zou gaan gebruiken. Maar een minder uitgebreide versie AV zal lastig worden omdat jij vast zit aan een slim-line formaat. Anders zou een RX-V485 meer dan voldoende voor jou zijn.

 

1 uur geleden zei Alex1970:

Als ik een internet radiostation op die receiver moet opzoeken moet de tv aan anders weet je niet waar je bezig bent en duurt veel te lang voor je het gewenste station gevonden hebt.

 

Je receiver bestuur je uiteraard met je telefoon of tablet. Dan hoeft de TV niet aan.

 

1 uur geleden zei Jürgen:

Een paar weken geleden heb ik geprobeerd weer een stream, o.a. RadioBerlin 88.8, zie onderstaande Internet link, op mijn VU+ UNO 4K SE te plaatsen maar kreeg dit met geen mogelijkheid meer voor elkaar.

 

En dat werkt op een moderne Receiver veel makkelijker doordat hij gebruik maakt van TuneIn of soortgelijke dienst.

 

15 minuten geleden zei Jürgen:

Het uitzetten van de TV is wat lastig want daar ligt natuurlijk HDMI-CEC dwars

 

Yep, ik heb ook meer last dan plezier van HDMI-CEC.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Alex1970:

Als ik een internet radiostation op die receiver moet opzoeken moet de tv aan anders weet je niet waar je bezig bent en duurt veel te lang voor je het gewenste station gevonden hebt.

1 uur geleden zei Jürgen:

Kan dit dan niet via b.v. de iPad, iPhone of Android Smartphone?

Dit zou ik inderdaad niet willen missen want ik gebruik het streamen van Internet radio stations al jaren.

 

 

Ja, dat kan, dan hoeft de TV inderdaad niet aan. Echter de indeling vind ik zo onoverzichtelijk, bijv. wil ik luisteren naar Radio 5:

Open ik Netradio > Locations > Europe > (Wachten tot alle landen geladen zijn) > (Naar beneden scrollen, ook even wachten op het laden) > Netherlands > en dan? All Stations, Genre, Highlighted stations? > (lang wachten op het laden van de lijst) > Bladeren naar Radio 5 > Oh, die blijkt bij NPO Radio 5 te staan > Terugbladeren > Kiezen voor NPO Radio 5


Via DAB:

Tuner kiezen > 5.

Klaar.
Voorkeuzenummers zijn in dat geval best nog handig.

Zag dat er ook nog zoiets als bookmarks is, misschien versimpelt dat de boel. Kan alleen nog niet ontdekken hoe dat werkt.


 

1 uur geleden zei Alex1970:

Verder wel eens begrepen dat satellietradio de beste audiokwaliteit geeft, dus dat kan ook nog.
 

1 uur geleden zei Jürgen:

Volgens mij bedoel jij toch dat Internet Radio streamen via de satellietontvanger het beste audiokwaliteit oplevert, toch?


Nee, ik bedoel zenders via DVB-S, of in jouw geval DVB-C (al weet ik niet of de kabelprovider ook de hieronder door Tonskidutch genoemde kwaliteit leveren.
Ik hoor het verschil trouwens niet of het interesseert me niet, maar ik dacht vermeld het even.

 

34 minuten geleden zei Tonskidutch:

de satellietradio is pure 33,8 mbps QPSK gecomprimeerde radio en is erg zuiver over de juiste apparatuur en speakers ;)

 

Zojuist zei Jürgen:

Het uitzetten van de TV is wat lastig want daar ligt natuurlijk HDMI-CEC dwars, in dit geval gaat dan nu nog de Soundbar uit.

 


Die optie kan je ook uitzetten bij de HDMI-CEC instellingen op je VU+. Maar dan moet je wel je versterker weer zelf uitzetten. (Elk voordeel hep ze nadeel).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooi,

 

Psychosammie, HDMI-CEC is toch ook wel handig

voor als je een rondgang gebruikt vanaf je moment dat je gaat zitten voor de buis

 

TV + AVR + Satbox

indien je nog wat andere apparaten hebt is het lastig, dan zet je het beter uit

 

dat is dus eigenlijk ook heel simpel toch?

 

voor en tegen is er enkel als je de weg kwijt raakt en meermaals de apparaten moet opstarten

 

 

ah ik schreef juist toen je reageerde, beste Alex1970

wat gaat de tijd snel ;)

is identiek qua stream en kwaliteit

 

vergat ik te melden dat je echt veel meer FTA radio op sat hebt dan op kabel

 

aangepast door Tonskidutch
aanvulling

I Wanna Rock You, Marat Taturas Feat. Levitny Mix

Giorgo Moroder, Marat Taturas, Levitany

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei Alex1970:

Nee, ik bedoel zenders via DVB-S, of in jouw geval DVB-C 

 

Aha, dat bedoel je. Maar dit is voor ons niet interessant omdat onze Kabel provider een erg matige keuze aan radio zenders aanbiedt.

Ik bedoel eigenlijk de via Internet te streamen (internationale) Radio zenders die je zoals b.v. via TuneIn of via de Webrowser kunt afspelen maar ook zoals via de plugin WebradioFS.

 

18 minuten geleden zei Alex1970:

Die optie kan je ook uitzetten bij de HDMI-CEC instellingen op je VU+. Maar dan moet je wel je versterker weer zelf uitzetten. (Elk voordeel hep ze nadeel).

 

Maar ja, dan moet je HDMI-CEC helemaal niet gebruiken want als ik nu de UNO 4K uitzet dan gaat ook de TV uit.

Zoals @Psychosammieook al schreef heb je eigenlijk meer last van HDMI-CEC dan plezier.

 

Straks krijg ik nog spijt en wil ik terug naar de Soundbar...😂

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei Psychosammie:

Je receiver bestuur je uiteraard met je telefoon of tablet. Dan hoeft de TV niet aan.

 

En dat werkt op een moderne Receiver veel makkelijker doordat hij gebruik maakt van TuneIn of soortgelijke dienst.


Lees maar hoe ik dan een zender moet opzoeken, met een land als Duitsland wordt dat haast onmogelijk met zoveel zenders.
Sterker nog, hij ging niet verder dan halverwege de 'D'...

Mijn Yamaha heeft VTuner.

rbb Radio Berlin 88.8 opgezocht op internet en dat begon direct al goed: The Alan Parsons Project.
Zoals al gezegd, een crime om op vTuner op te zoeken, dus dan maar via de Astra.
Ik heb alleen weinig met het Duitse geklets.

Dit is de stream overigens: https://rbb-radioberlin-live.sslcast.addradio.de/rbb/radioberlin/live/mp3/128/stream.mp3

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...