Ga naar inhoud


TS bestand omzetten naar Avi bestand


Aanbevolen berichten


Dat kun je doen door FFmpeg te gebruiken in de commandline, ik doet daar meestal audio en video mee mergen of ondertitels mee embedden. Maar soms kom je echt niet onder recoden uit omdat de gebruikte codecs in de container niet ondersteund worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog even voor de mensen met een HDMI kabel (10 meter) en een NAS en windows pC

 

je kunt natuurlijk ook op de TV afspelen zoals ik reeds schreef zonder het converteren naar een ander type media bestand

de Windows 10 pC (een HP Slice) staat 8 meter van de TV vandaan

de Microsoft design Bluetooth keyboard and Mouse (draadloos dus) op de bijzettafel

 

neem je het HP Slice'je mee naar familie en hebt je VPN correct geconfigureerd op de router kun je ook bij hullie je opnames afspelen

dus een .ts (het opname formaat van de enigma2 receivers) kun je direct afspelen overal en altijd

 

en zo kunnen natuurlijk ook alle internet streams opgeroepen worden

:D

IMG_3106.JPG

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Zo heb ik het hier ook, mensen zworen jaren geleden bij een Smart TV terwijl ik nog een "oude" plasma scherm heb, die schitterend beeld geeft, toen al raadde ik mensen aan gewoon een kabel vanaf hun pc naar de tv te laten lopen en vanuit daar dingen te doen met een draadloze muis (on screen keyboard kan ook erbij) en  achteraf geven ze me allemaal gelijk, lekker snel van alles kunnen doen alsof je achter je pc zit, zonder de beperkingen, tenminste ik ken ze niet...

 

Na zeker een aantal jaren gebruikt te hebben doe ik het iets minder, omdat op de Mutant ook een Youtube plugin zit en dat bevalt me ook, die Mutant speelt ook bijna alle files op de interne harde schijf af, dus ook dat is geen probleem meer.

 

Even terug te komen op de TS

Ik converteer trouwens met Freemake Video Converter, zoek dan naar de Portable versie, 4.1.1 anders wordt je doodziek van de banners en reclame

aangepast door Loek3000

T90, Mutant HD 51

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Loek3000:

Zo heb ik het hier ook, mensen zworen jaren geleden bij een Smart TV terwijl ik nog een "oude" plasma scherm heb, die schitterend beeld geeft, toen al raadde ik mensen aan gewoon een kabel vanaf hun pc naar de tv te laten lopen en vanuit daar dingen te doen met een draadloze muis (on screen keyboard kan ook erbij) en  achteraf geven ze me allemaal gelijk, lekker snel van alles kunnen doen alsof je achter je pc zit, zonder de beperkingen, tenminste ik ken ze niet...

 

Na zeker een aantal jaren gebruikt te hebben doe ik het iets minder, omdat op de Mutant ook een Youtube plugin zit en dat bevalt me ook, die Mutant speelt ook bijna alle files op de interne harde schijf af, dus ook dat is geen probleem meer.

 

Even terug te komen op de TS

Ik converteer trouwens met Freemake Video Converter, zoek dan naar de Portable versie, 4.1.1 anders wordt je doodziek van de banners en reclame

Ik bekijk ts en andere bestanden op mijn oude tv, via een raspberry. De hdmi cec werkt zeer goed, waardoor de raspberry bedient kan worden door de a.b. van de tv.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden zei sattv4iedereen:

Ik bekijk ts en andere bestanden op mijn oude tv, via een raspberry. De hdmi cec werkt zeer goed, waardoor de raspberry bedient kan worden door de a.b. van de tv

Afgezien van het feit dat jij sattv4iedereen nog nooit maar dan ook nog nooit een raspberry hebt genoemd in jouw berichten of handtekening is het hdmi-cec niet relevant maar is het mogelijk met een kodi image op de raspberry .ts af te spelen.

Dat mag je eens aan ons uitleggen met versie nummers en instellingen in een ander topic puur voor jouw.

 

Echter gezien het feit dat de vraagsteller Blitz10 zijn eigen VU+ Ultimo kan meenemen en overal de .ts kan afspelen is converteren helemaal niet nodig.

 

Het overdragen op een mobiel medium of geheugendrager zoals dvd in een of ander format en aan iemand anders geven om te kijken, dat is niet legaal.

ik weet het heel zeker daar ik me met mijn VPN en draagbare pC ook op heel dun ijs begeef.

Alleen als je andere mensen thuis inviteert om te komen kijken is er niets aan de hand.Via VPN mag ik mijn weten en bezittingen naar een ander huis verplaatsen als ik daar de gebruiker ben.

 

ja misschien lees je het 2 x

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Op 7-7-2018 om 10:13 zei Tonskidutch:

dus een .ts (het opname formaat van de enigma2 receivers) kun je direct afspelen overal en altijd

 

en zo kunnen natuurlijk ook alle internet streams opgeroepen worden

:D

IMG_3106.JPG

 

HEEEEEE

dat gaat na de update niet meer met de default mediaplayer van windows10!!! wtf???

 

dus afspelen van een .ts opname gaat niet meer wegens ontbrekende codec

op VLC.exe gaat het wel

Screenshot_123.jpg

aangepast door Tonskidutch
nieuwe afbeelding

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

👎MS

👍VLC

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...