Ga naar inhoud


Schotel roest


ronny forgeron

Aanbevolen berichten

Mijn Technisat multitenne schotel begint bobbeltjes aan de binnenkant te vertonen, onder de verf, blijkbaar aan het roesten hoewel ie onder balkon hangt dus geen regeninvloed. De schotel kan met 4 bouten losschroeven van het frame genomen worden. De kop met de vier lnb's werkt nog goed dus waarom de hele schotel vervangen. Is de schotel zelf los te verkrijgen vraag ik me af.

Link naar reactie
Delen op andere sites


maak eens een afbeelding ..foto als het kan 

is het zo een schotel ?

en heb je een magneet liggen ..kijk eens of die tegen de schotel blijft plakken ?

IMG_20160829_161909.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste ronny forgeron

 

De schotel van een Multytenne is van aluminium. Die kan niet roesten hooguit oxideren maar dat heb ik nog nooit gezien. Ik heb zelf ook een Multytenne en daar mankeert na 15 jaar nog helemaal niets aan terwijl die niet onder een afdak hangt. Het enige wat ik om de paar jaar doe is hem eens goed afwassen met zeep zodat de algen er weer af zijn en hem in de autowas zetten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de doos bevindt zich :
*  Hoge kwaliteit aluminium schotel.
*  Muurbeugel
*  Lnb multytenne
*  Coax kabel 10 m.
*  f conectoren

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de schotel even met de 4 bouten verwijderen, dan met waterproof schuurpapier 400 of 500 de oneffenheden glad schuren, de schotel goed ontvetten en hem met een spuitbus in de gewenste kleur overspuiten. Zorg dat je matte lak gebruikt. Gebruik je hoogglans, dan kan in de zomer de glanzende parabolische schotel als een spiegel gaan werken en zoveel hitte op de lnb concentreren, dat het plastic weg smelt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of gewoon zo laten. Aluminiumroest houdt de oxidatie van de laag eronder veel beter tegen dan ijzerroest dat verder gaat oxideren. Zolang je goede ontvangst hebt is er weinig aan de hand,

Hoewel een zelf bespoten schotel zoals Sprietje voorstelt natuurlijk altijd mooier is om te zien, vooral als je er iets speciaals van maakt.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei Sprietje:

IGebruik je hoogglans, dan kan in de zomer de glanzende parabolische schotel als een spiegel gaan werken en zoveel hitte op de lnb concentreren, dat het plastic weg smelt.

 

 

 

Inderdaad, in het domein waar ik een vakantiewoning heb, had een snuggere sat-installateur (ik spreek van vijf zes jaar geleden) er niks beter op gevonden dan bij een buurman een mooie grote sticker van zijn zaak op de multytenne te kleven. Na geruime tijd weerkaatsen in de zon kon de schotel retour naar de verkoper, die (gelukkig in garantie) op eigen kosten een nieuwe lnb-kop op de installatie kon zetten. Nooit doen, dus 😉

aangepast door pollegazon
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei Sprietje:

Als je het leuk vind kun je de schotel ook wat oppimpen.

Zou die schotel bezitter niet beter zijn woning wat op pimpen?

gepimpte schotels 10.jpg

 

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, schotels die er standaard last van hebben dat de lnb's smelten zijn de polycarbonaat schotels, de transparante schotels gemaakt van perspex.
Vooral als ze nieuw zijn spiegelen ze enorm en als je dan tijdens de sun outage (als de zon precies achter de satellieten door draait) mooi zonnig weer hebt, kun je er zeker van zijn dat je lnb naar de kloten is.

 

See-thru Poly Carbonate Satellite Dish.jpg

gesmolten lnb.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11 juli 2018 om 17:49 zei smetje limb.BE:

maak eens een afbeelding ..foto als het kan 

is het zo een schotel ?

en heb je een magneet liggen ..kijk eens of die tegen de schotel blijft plakken ?

IMG_20160829_161909.jpg

Die schotel is het inderdaad..

Begint op grote schaal onder de grijze verf te bobbelen, dus te oxideren. Hangt er sinds 2011  Bedankt voor de tips, heb in Oostenrijk bij mijn vakantiewoning ook al eens een schotel opnieuw gespoten, zal deze eerst schuren en spuiten dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...