Ga naar inhoud


Out of footprint ontvangst


Alex1970

Aanbevolen berichten

hier triax 78 cm en 14.9 db ontvangst op de ganse 9E

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb 1,2m, het rare is dat gisteren avond het signaal zo,n 40-48% (meter van pli op vu zero) was. Ik had de schotel en lnb op deze frequentie getuned en vanochtend ontving ik niets. Vroeg mij dus af of dit nog met Bep ‘natuurlijke’ factoren te maken heeft. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zit in wichelen tussen aalst en gent

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De traject demping, welke dan net iets hoger is?

Bij digitale transmissie is 1 dB het verschil tussen net wel of net geen ontvangst.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Meneer  met 40-50% zit je net op de rand van een lock voor beeld.

Die transponder heeft zon 7,8 dB nodig voor een lock.

Hier komt hij de hele dag wel binnen. Maar ontvangst kan over de dag heen wel eens 1 dB schommelen als een lnb bij een hogere omgevingstemperatuur meer thermische ruis heeft.

1_0_19_3_4_E_5A0000_0_0_0_20200601195021.jpg

1_0_19_4_4_E_5A0000_0_0_0_20200601195132.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De conclusie is, dat de schotel een maatje groter mag.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, HansSurfer zei:

@Meneer  met 40-50% zit je net op de rand van een lock voor beeld.

Die transponder heeft zon 7,8 dB nodig voor een lock.

Hier komt hij de hele dag wel binnen. Maar ontvangst kan over de dag heen wel eens 1 dB schommelen als een lnb bij een hogere omgevingstemperatuur meer thermische ruis heeft.

 

Dat had je gedacht. Een transponder met DVB-S2, 8PSK, fec 5/6 heeft 9,4dB signaal nodig om te ontvangen. Daar komt nog bij dat je in Haarlem maar 46dBw signaal hebt dus heb je toch een flinke schotel nodig van zo'n 100-120cm die goed uitgericht moet zijn.

Ik geloof er dan ook geen fluit van dat Bellejt die met een schotel van 70cm kan ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zal dan een triax TDS 78 cm zijn. Deze middag had ik deze waarden zowel horizontaal als vertikaal op alle TR.Nu alles behalve degene  met fec boven 3/4  .Die tr dus niet meer nu en deze middag wel.

bezig met laden ...

 

 

 

 

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...