Ga naar inhoud


rebox 2200 ontvangt slecht


gerrithoogeveen

Aanbevolen berichten


De ene (hierboven links) ja....

 

Groepje daarnaast NEE, want dat is aan achterkant.

Ik bedoel aan de voorkant. Te beginnen met de 4 grote.

Zie oranje markering

 

Mooiste is gewoon desolderen en dan nameten wat de Waarde en ESR is.

En dan zonodig vervangen.

Elco's vervangen.jpg

aangepast door iemand
plaatje toegevoegd

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kapotte condensator zorgt er voor dat de spanning niet correct is en evt een rimpel op de spanning.

Als de tuner geen schone spanning krijgt heeft die problemen op alle banddelen .

Dit is niet het geval dus verdenk ik niet een condensator.

Ik zou inderdaad zoeken naar de spanning upconverter die van 12 volt 18 volt maakt

en daar de uitgangs spanningen controleren

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan heb ik wat leesvoer voor Luisteraar.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, een oscilloscoop biedt uitkomst, anders op goed geluk elco's vervangen, totdat de ontvanger weer werkt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei henkvd1:

Denk veel eerder dat de tuner minder is en of  kabel en naar LNB niet overhoudt en de rebox hier door de mand valt, elco's ik geloof er niet in met deze klacht.

met de rebox 4000 is het goed, de RE2200 geeft een slecht signaal en bij regen blokt de RE2200 op bv quest op astra 2, de schotel is perfect uitgericht en de lnb heb ik laatst ook al eens een andere geprobeerd maar ook toen bleef de ontvangst op de RE2200 slecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou me toch eens verdiepen in de oplossing van audioniek en de betreffende regelaars opzoeken

lijkt erop dat er een naast de zwarte elco zit die je hebt vervangen en de andere lijkt te zitten rechts van de tuner de witte kabel 

loopt er overheen zo te zien en anders inderdaad voorzichtig de elcos van de voeding verwarmen en kijken wat het signaal doet

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de spanningen meten voordat je lukraak maar wat gaat vervangen.

Probeer ook met een föhn en kältespray de boel rond de tuner warm te maken en af te koelen. En haal het kapje van de tuner en kijk of daar een elco slecht is met kältespray, föhn of optisch.

Waar is de voeding trouwens? Is dat soms een muurwrat?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-8-2018 om 13:22 zei Drs. IJzerbout:

Ik zou de spanningen meten voordat je lukraak maar wat gaat vervangen.

Probeer ook met een föhn en kältespray de boel rond de tuner warm te maken en af te koelen. En haal het kapje van de tuner en kijk of daar een elco slecht is met kältespray, föhn of optisch.

Waar is de voeding trouwens? Is dat soms een muurwrat?

voeding is een adapter maar ik denk dat ik maar een andere ontvanger koop want deze is ook traag met blindscan en pakt ook niet alles

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...