Ga naar inhoud


Beeld freezing op laptop


bertje94

Aanbevolen berichten

Als ik via mijn laptop naar het ip adres van mijn box surf heb ik zo thuis altijd tv kunnen kijken op mijn laptop.

 

Maar de laatste tijd heb ik veel last van freezing van het beeld. 

Ik heb een mutant HD51, OpenPli 6.2 en VLC 3.0.3

 

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? 
 

Dank u 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waarschijnlijk een WiFi performance probleem. Te weinig bandbreedte beschikbaar.. Controleer het WiFi kanaal en gebruik de 5Ghz band indien mogelijk.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

TS geeft wel erg weinig info af want hoe is de laptop en Mutant aan het netwerk verbonden, via netwerkkabel of WiFi?

Als via WiFi dan graag opgave of dit met 2.4 GHz of 5.0 GHz gebeurt.

 

Wat heeft TS intussen wel uitgeprobeerd, al eens met de laptop naast de router gaan zitten of de laptop al via netwerkkabel aan de router gekoppeld?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is wat vaag.

Zet de apparaten mits mogelijk beiden op WiFi 5.0 GHz, zo niet in elk geval wel de laptop.

Zoals al hiervoor gevraagd, ga eens met de laptop vla bij de router staan en kijk of het dan beter gaat.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 uur geleden zei bertje94:

Ik heb al een telenet powerline bijgeplaatst maar dit zonder succes

Een Powerline maakt je wifi doorgaans niet sneller, maar langzamer.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt eens proberen het ip adres van je laptop toe te voegen aan de uitzonderingen in de firewall

VLC gebruikt deels de browser en ook die wordt gecontroleerd op data wat in en uit gaat

ook VLC.exe moet je toestemming geven in de firewall rules om te mogen verbinden

 

en verder kan het zijn dat je laptop een rare netwerkinstelling heeft bijvoorbeeld de DNS => niet de router IP

dan maakt ie een omweg naar Thuisnetwerk kost dus throughput speed, vandaar het stotteren

Niets Is Voor Altijd

Madou

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een Mutant HD51 welke met netwerkkabel verbonden is met het accespoint (dat achter mijn Telenet HGW Modem-Router hangt)

Mijn Pc is draadloos verbonden met dat accesspoint via een Wireless Ethernet Bridge (TP-Link WR-841 met Openwrt) (2.4 Ghz)

Streamen van Mutant naar PC werkt perfect ,ook  HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...