Ga naar inhoud


waar kan Netwerk ID in een DM920 met de orginele OS2.5 software vinden?


putemmer

Aanbevolen berichten

Beste Alex,

 

Fijn dat je nog een poging wil doen om me te helpen.
Maar kreeg het probleem maar niet opgelost en heb de DM920 in geruild voor een VU+ Ultimo 4k (met OpenPli) en deze vind wel de 393 zenders

 

Inderdaad zat er de laatste cables.xml in.

Ik heb allerlei Images gebruikt gebaseerd op OE2.5 en daar had ik het probleem dan de DM920 te weinig zenders vond.
Images gebaseerd op OE.2.2 werden wel de 393 zenders gevonden .

 

Bedankt voor je aanbod maar het is nu niet meer nodig en kan uiteraard ook niet meer testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk niet dat het aan het image lag, maar aan een verkeerde cables.xml

Je zou je evengoed een plezier doen alsnog de settings (of in ieder geval het bestand lamedb) toe te sturen en voor welke regio dat is, dan help je anderen daar ook weer mee.

 

Zonde van de DM920, lijkt me een topontvanger, maar inderdaad een groot gemis is het ontbreken van OpenPLi.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Alex,

 

Ik heb mijn PC nog nagekeken of ik iets omtrent de gebruikte cables.xml of de gebruikte settings en of Lamedb kan vinden. Maar helaas.
 

Het enigste wat ik kan zeggen dat ik de testen met Ziggo heb uitgevoerd in de regio Limburg met de settings:
Frequentie: 474.000
Inversie: Auto
Symbol rate:06875
Module: 64-QAM

FEC: Auto
Netwerk doorzoeken: Ja
wissen: Nee
scannen: nee.

Deze instellingen warkte perfect bij mijn oude ET9500 die helaas niet meer heb.

 

Zoals al vermeld ontbreekt de instellings optie "Netwerk ID (05555) bij de OE2.5 Images maar is wel aanwezig bij de op OE2.2 gebaseerde Images.

Ik heb dus geen DM920 dus kan helaas niets meer testen en of nakijken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In OE2.5 images zit geen cables.xml
De silabs tuners kunnen hardwarematig blindscannen

Jij had de gebruikersinstellingen niet op expert gezet, waardoor er minder opties zichtbaar waren in het menu: complete scan
In jouw screenshot van "complete scan" ontbreken regels vergeleken met mijn screenshot

screenshot.jpg.da43528d83311e4f5e46a50e36bebdaf.jpg

 

 

 jouw screenshot:

2.jpg.33d67af0b9151d5812f923e19f3a1183.jpg

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Alex1970:

 

Zonde van de DM920, lijkt me een topontvanger, maar inderdaad een groot gemis is het ontbreken van OpenPLi.

Dat is een persoonlijk statement. OpenPli is niet heilig en heeft absoluut niets te doen met het niet kunnen scannen! Zo wil IK persoonlijk niets met OpenPli te doen hebben. Bezit zelf ook de DM920 en die werkt prima op Ziggo. Gewoon scannen. NetwerkID is totaal onbelangrijk voor de scanfunctie, alleen voor de volgorde van opslag.. Enige nadeel is dat je zélf de zenderlijst moet sorteren. Persoonlijk denk ik meer dat de tuner van deze DM920 gewoon defect was...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisiku:

Ja, dat is zeker een persoonlijk statement en ik ken en begrijp ook jouw afkeer t.o.v. OpenPLi.

Ik kan wel degelijk een heleboel laten zien wat ik in andere images mis wat wel in OpenPLi zit, waarvan ik ook van mening ben dat dat in elk image mogelijk moet zijn, maar dan moet iemand dat wel maken of leg het me maar uit hoe ik dat dan kan instellen in een ander image. Maar wellicht leuk voor een ander topic. Ik wil graag die DM920 UHD kopen, maar als dat dan steeds frustratie geeft omdat ik zaken mis, dan is dat voor mij wel een domper.

 

Ik bedoelde ook niet dat het aan het image lag dat niet gescand kon worden, en als je goed leest zeg ik dat niet.

Met blind scan is misschien zelfs nog beter dan de frequenties gedefinieerd in cables.xml te scannen.

In ieder geval, en daarin zijn we het met elkaar eens, hadden (als er dan geen sprake van een defect was) de zenders met de DM920 prima ingescand kunnen worden.

 

@putemmer:

Dat je nu geen Dreambox meer hebt wil nog niet zeggen dat je geen settings hebt, maar ik heb eventueel al een bron in Ziggo Zuid gebied en (als het goed is) zijn daar de frequenties niet gewijzigd.

Dat zou eventueel na uitschakeling van de analoge zenders kunnen plaatsvinden (dat was tenminste in (vm. UPC) Ziggo Zuid Holland wel het geval).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Alex1970

Welke zaken mis je dan in andere images t.o.v. OpenPli?

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom daar nog wel op terug in een apart topic. Hopelijk kan je me helpen om die dingen dan ook in andere images te vinden of in te stellen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...