Ga naar inhoud


Ontvangst Nederlandse dvb-t in Genk (Belgie)?


jepe

Aanbevolen berichten


34 minuten geleden zei Tonskidutch:

mijn oom woont er en die heeft ook dvb-t uit maastricht, dadelijk wordt dat natuurlijk dvb-t2 en moet je voor gaan betalen

 

Dat moest hij nu ook al, als hij het volledige pakket wilde zien.

In principe blijven de zenders van de public service toch FTA?  DVB-T2 wordt gewoon de Duitse norm, dus dat mag geen probleem zijn... behalve dan uiteraard dat je weer eens een nieuwe receiver zal moeten kopen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja...  dat is toch de nederlandse public service??  NL1,2 en 3 en de regiozender....  meer is er toch niet. Voor commerciele zenders moet je betalen.

Of begrijp ik je nu verkeerd?

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

p.s. voor mij is Digitenne van KPN sowieso gratis (alleen de receiver kost wat)
 

Citaat

*Klanten die Interactieve TV hebben van KPN, Telfort of XS4ALL betalen geen maandelijkse abonnementskosten
*De contractsduur van het abonnement is 12 maanden. Daarna is Digitenne per maand opzegbaar.

 

voor de andere mensen is Digitenne 15,50€/maand

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei Tonskidutch:

 (alleen de receiver kost wat)

 

Zelfs dat zou ik er niet voor over hebben omdat je alleen die gecastreerde ontvanger van KPN kan gebruiken.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet of het jepe's vraag beantwoord heeft, maar het dvb-t2  ( HEVC H.265 ) zal op termijn het dvb-t gaan vervangen en is niet meer gratis na die overschakeling

de bijbehorende receivers zijn sober en eenvoudig

vanuit Genk België aldaar wonende, kun je eigenlijk geen abonnement nemen op DIGITENNE of je hebt een tweede adres in Nederland!

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ook in België gaat DVB-T uit en verdwijnt de VRT achter de decoder.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

vraag :

KPN stapt over van DVB-T naar DVB-T2 met HEVC codering en ruilt alle ontvangers om. Tot nu toe zijn alle NPO zenders (en regionalen) gratis, dus zonder kaart en module te ontvangen. Blijft dat zo na de omschakeling naar DVB-T2 voor alledrie de NPO televisie kanalen, de radiozenders en de regionale zenders? 

 

antwoord:

NPO blijft gratis . Maar ook die gaan uitzenden in de nieuwe norm.

 

DVB-T2 in Nederland; welke ontvanger is geschikt voor het gratis NPO pakket?

 

Geschikt (voor uitsluitend NPO zenders):
Al onderstaande zijn geschikt voor T2 HEVC en zijn onder € 60. Er zijn ook duurdere, maar dat is nergens voor nodig
Renkforce 1500 T2 HD.
König FTA20 HD.
Thomson THT 712.
Strong SRT 8211.
Xoro HRM7615 (DVB-T2 HEVC/DVB-C; dus ook geschikt voor ongecodeerde kabelzenders) € 49,85

 

Met opnemen (in Nederland alleen NPO zenders)
Telestar 5310502 met opnemen (dus alleen NPO). € 111.87
Xoro HRT 8720 € 74,99

 

TV-toestel (alleen npo zenders; met abonnement heb je sowieso de ontvanger van kpn met hdmi)
OPTICUM 20″ LED TV. Voor 12, 24 en 230 volt.
Avtex L249DRS-PRO 12 volt 24 Inch TV met DVB-S/S2, DVB-T/T2 en DVD-Speler.

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Tonskidutch:

is dat antwoord van DIGITENNE / KPN forum????

 

de vrije fries,

dat is mooi nieuws, t.o.v. hetgeen ik in andere topics las en boven weergegeven heb

hoi,

 

KPN webcare meld het volgende:

NPO gaat net als nu ongecodeerd uitzenden en is dus met een eigen (geschikte) tuner te ontvangen

 

mijn eerder bericht komt inderdaad gedeeltelijk uit het KPN forum maar is daar wat moeilijk te vinden ivm de 600 reacties die je door moet lezen die alleen al over de veranderingen gaan betreffende digitennne

https://forum.kpn.com/digitenne-12/klaar-voor-de-toekomst-veranderingen-bij-digitenne-445235/index1.html

 

het tweede gedeelte van mijn bericht over de bruikbare ontvangers betreffende de nieuwe standaard komt van de volgende site

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/

ik heb hier om de reclame regels niet te overtreden in het door mij gekopieerde gedeelte de links naar de diverse webwinkels verwijderd.

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

oké helder de vrije fries,

bedankt

dan zal ik mijn oom eens laten afstemmen via de TV met de dvb-t2 tuner , hoeft ie niet meer de digitenne box te gebruiken

tenminste of die hevc h.265 heeft in de TV weet ik niet zeker

aangepast door Tonskidutch
aanvulling

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...