Ga naar inhoud


Dreambox One


edbe

Aanbevolen berichten


Ja, het is een al jáááren aangekondigde box die Enigma2 en Android zou moeten combineren. In juli zou de box in de voorverkoop moeten gaan, maar is geheel in lijn met de Dream Properties truc alweer uitgesteld. Zo is er de Goliath die al sinds 2012!!!!! wordt aangekondigd en nog steeds niet bestaat. Dit is dan de David die (op dit moment) nog niemand heeft gezien. Er zijn al foto's van beschikbaar en hij zou moeten uitkomen in 3 versies. De goedkoopste alleen IPTV (geen tuner) en de duurste met twin tuner.. Prijs zou rond de €189 moeten gaan liggen...

 

Ik zou het normaliter als Hoax afdoen ware het niet dat Dream soms dus wél afkomt. Het ene moment zijn ze failliet, het andere moment worden ze dood verklaard en een paar weken later zijn er 'plots' nieuwe modellen. Ik hanteer bij Dream dus de stelling 'zien is geloven'.

 

Of de box (als hij al komt) levensvatbaar is is ook maar de vraag..De functionaliteit is met iedere andere gevestigde Enigma2 box allang aanwezig. Alleen de Android fans zien er wellicht iets in. Er zijn redelijk wat illegale oplossingen qua IPTV en streaming wat in Enigma2 gewoon lastiger te installeren is (meer kennis nodig). Kodi geilaards zitten erop te springen omdat het in Enigma2 maar zo zo werkt en niet altijd stabiel..

 

De toekomst zal het leren....

 

Zo zou hij eruit gaan zien

IMG_0870.JPG

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het officiële forum van Dream bestaat er ook een draadje over (in het Duits weliswaar) :

 

http://dreambox.de/board/index.php?thread/23803-dreambox-one-kommt/&

 

Persoonlijk vind ik het wat raar dat de DM920 UHD na al die tijd nog geen FBC DVB-C tuner heeft.

Voor satelliet is die er wel al lang, en ook over dat thema bestaat een lange thread op die site, en in dat topic beweerde iemand dat hij zou uitkomen samen met de Dreambox One.

 

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ook alle problemen omtrent de DM9x0 gelezen? Die hebben veel meer op te lossen dan een simpel tunertje. De 1Gb eMMC is heel geregeld defect, het front OLED paneel defect. Een LAN die klappert á la ET10k. En dat moet dan het topmodel zijn! Je houd je hart vast voor de instapmodellen. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-9-2018 om 14:39 zei Mimisiku:

Zo zou hij eruit gaan zien 

IMG_0870.JPG

 

Eerlijk gezegd: Ik hoop van niet. Is dàt mooi?

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja over smaak valt niet te twisten vrees ik. Ik let niet zoveel op het uiterlijk. Het gaat erom wat er onder de motorkap zit. 

Persoonlijk vind ik het wel een test waard om de Enigma2 en Androïd symbiose te testen (al vrees ik dat het een gewone multiboot is) Óf Enigma2 starten of Androïd

Maar eerst maar eens zien óf en wanneer dit bakje op de markt verschijnt.

  • Haha 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft inderdaad wat weg van de Panasonic ja... Alleen wat breder... Puur uit interesse zou ik hem willen testen. Kopen zou ik hem niet. Voor mij heeft dat hele Android of Kodi totaal geen interesse... 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...