Ga naar inhoud


Stab 100 motor


edbe

Aanbevolen berichten


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je gebruikt de hoge schaalverdeling en zit nu helemaal op het einde van de instelling. De richel waarover je de schotel verschuift is daar al niet diep genoeg meer waardoor het verschuiven moeilijk gaat en er geen goede klemming is.

Je moet de mastbeugel omdraaien en dan de schaalverdeling aan de andere zijde aflezen.

Triax elevatie  instelling.png

621.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei edbe:

nou jongens ik wil iedereen bedanken die mij geholpen heeft....maar dit valt mij toch zwaar tegen.....

bij de SG2100 ging het toch makkelijker.

 

Heb je 'm meteen maar te koop gezet? https://www.sat4all.com/forums/topic/365507-tk-stab100/

 

Ik zou gewoon even stap voor stap de motorinstellingen checken. Te beginnen met de rotorschaal, waarnaar Sprietje in zijn laatste post vroeg. Wellicht heb je elevatie- en latitude-schaal verwisseld; vaak is het iets "simpels".

Bij je dishpointer-scherm kun je onder MOTORIZED nog de HH100 kiezen, dan krijg je de toepasselijke bocht van de motoras in je berekening (nl 30 graden).

 

Overigens zou ik meteen gaan voor de modified motor angles, in jouw geval:

Motor latitude scale 51.5 oftewel motor elevation scale (90-51.5 = ) 38.5 graden

Dish declination offset 6.75  dus schotel elevatieschaal (= 30-6.75) = 23.25 graden.

Dat scheelt later weer fijn-afstelling perikelen.

Staat je mast helemaal loodrecht?

 

uitrichten met USALS: Eerst goto-nul en alles op nul graden afstellen, en op werkelijke zuiden richten.

Dan met juiste LON en LAT in  je receiver: Goto 4.9 oost opdracht.

Dan 4.9 zoeken, door draaiing van de hele setup op de mast. Als het goed is staat je schotelhoogte al ongeveer goed, en hoef je daar niet veel aan aan te passen.

 

Groet,

A33

 

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei edbe:

heb ik gedaan, maar totaal geen ontvangst.....

Als je de handleiding correct volgt , dus stap voor stap moet je toch beeld hebben.

Ik heb 2 maanden geleden ook een STAB HH 120 motor geïnstalleerd en dat met een 90cm Fibo.

Het duurde ongeveer 20 min. om die correct af te stellen.

Dus een SG 2100 kunt wel installeren maar een STAB motor niet, het is alle bij hetzelfde principe.🤢

Die eretitel die onder u naam staat "Sat4all Core Member", mogen ze ook eens aanpassen naar Aspirant Lid.😃

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden zei edbe:

tuurlijk patje7of9 de eikel

 

Die eikel bent u zelf.

Je hebt meer of duizend berichten op dit forum, maar je kan nog niet eens een STAB motor installeren en dat met een handleiding die beschikbaar.

Zo te zien ken je er niet veel van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden zei patje7of9:

 

Die eikel bent u zelf.

Je hebt meer of duizend berichten op dit forum, maar je kan nog niet eens een STAB motor installeren en dat met een handleiding die beschikbaar.

Zo te zien ken je er niet veel van.

 

bla bla bla

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, het is dus toch gelukt.

Wat heb je nog moeten aanpassen om het goed te krijgen?

Nu nog de fijnafstelling:

Omdat de rotoras omhoog staat, moeten de handelingen juist andersom uitgevoerd worden dan aangegeven bij de elevatie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

elevatie rotor aanpassen.PNG

richting rotor aanpassen.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...