Ga naar inhoud


Stab 100 motor


edbe

Aanbevolen berichten


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoi edbe,

 

De handleiding die Mojo je heeft gestuurd is perfect.

 

Het belangrijkste is, is dat je die Stab eerst op het nul-punt zet, de motor niet al te vast op de pijp vast zet; schotel precies plaatsen zodat ie vanaf het nul-punt recht naar voren kijkt; daarna ga je naar een FTA zender op de Sirius (heet tegenwoordig Astra 4A) en zit op 4,8E.

 

Zet bv je ontvanger op de freq  11996H/27500/3/4/DVBS, daar zitten veel FTA-zenders.

 

Dan ga je zoeken totdat je die FTA-zenders hebt. (schotel met motor en al draaien!! (Stab moet op het nul-punt staan en je schotel moet recht staan, dus vanaf het nul-punt gezien).

 

Als je die zenders hebt gevonden, eerst de Stab goed vast zetten, daarna finetunen met je schotel.

 

Daarna de Stab weer finetunen (op de paal, hij moet op nul blijven staan).

Dan weer de schotel finetunen.

 

Dan je USALS instellen in je ontvanger (heeft je ontvanger geen USALS, gebruik dan DiSEqC 1.2)

 

Ik heb nog wel ergens een lijstje van de voorgeprogrammeerde satellieten met DiSEqC 1.2, maar dat zou ik moeten zoeken.

 

Laat me eerst maar eens weten of je ontvanger USALS ondersteunt, dan hoef ik niet in mijn archief te gaan zoeken.

 

succes

           

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terwinselen heeft een longitude van 6 gr , de rotor op 0 gr zetten en dan Sirius opzoeken is dus fout !

je moet de rotor eerst via Usals naar die sat laten draaien en dan op de paal verdraaien tot je signaal hebt .

Hiervoor moet je wel in het motor menu de juiste Lat / Lon van je locatie invullen .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zuivere zuiden is voor jou 6 graden oost.

Als je nu de motor iets naar links (vanaf achter gezien) draait dan moet je ontvangst krijgen.

Ook in de dreambox longtitude en latitude gevuld?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...