Spring naar bijdragen
edbe

Stab 100 motor

Aanbevolen berichten

ik heb een Stab100 gratis gekregen en wil deze ook eens testen met een triax 78 schotel.

weet alleen niet hoe ik deze moet installeren, ben een sg2100 gewend.

graag jullie tips.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

thx Mojo, ga het rustig eens doorlezen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi edbe,

De handleiding die Mojo je heeft gestuurd is perfect.

Het belangrijkste is, is dat je die Stab eerst op het nul-punt zet, de motor niet al te vast op de pijp vast zet; schotel precies plaatsen zodat ie vanaf het nul-punt recht naar voren kijkt; daarna ga je naar een FTA zender op de Sirius (heet tegenwoordig Astra 4A) en zit op 4,8E.

Zet bv je ontvanger op de freq  11996H/27500/3/4/DVBS, daar zitten veel FTA-zenders.

Dan ga je zoeken totdat je die FTA-zenders hebt. (schotel met motor en al draaien!! (Stab moet op het nul-punt staan en je schotel moet recht staan, dus vanaf het nul-punt gezien).

Als je die zenders hebt gevonden, eerst de Stab goed vast zetten, daarna finetunen met je schotel.

Daarna de Stab weer finetunen (op de paal, hij moet op nul blijven staan).

Dan weer de schotel finetunen.

Dan je USALS instellen in je ontvanger (heeft je ontvanger geen USALS, gebruik dan DiSEqC 1.2)

Ik heb nog wel ergens een lijstje van de voorgeprogrammeerde satellieten met DiSEqC 1.2, maar dat zou ik moeten zoeken.

Laat me eerst maar eens weten of je ontvanger USALS ondersteunt, dan hoef ik niet in mijn archief te gaan zoeken.

succes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Terwinselen heeft een longitude van 6 gr , de rotor op 0 gr zetten en dan Sirius opzoeken is dus fout !

je moet de rotor eerst via Usals naar die sat laten draaien en dan op de paal verdraaien tot je signaal hebt .

Hiervoor moet je wel in het motor menu de juiste Lat / Lon van je locatie invullen .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Onlangs hier   0 leden

Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Belangrijke informatie

Onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid