Ga naar inhoud


Ontvangstproblemen voor BBC-HD in buitenland?


Sprietje

Aanbevolen berichten

Hoi Jurgenfl,

 

Ik ben voor je aan het zoeken geweest voor nieuwe firmware voor de Vantage HD8000, maar als ik zoek naar hun website krijg ik steeds als uitkomst vantage-digital.com, dan krijg ik een scherm van KonsoleH::Login; dit is niet de site die ik zoek.

 

Ik zal proberen via dit board te achterhalen wat de juiste site is; vroeger kon ik op de originele site van Vantage alle firmware downloaden.

 

Ik zal dus een nieuw topic plaatsen met de vraag "Wie weet de site van Vantage waar je originele firmware kan vinden", daarna kom ik bij je terug.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Jurgenfl,

 

Ik woon in Muiden, da's niet zover van Bussum.

 

Ik stel het volgende voor:

 

1. je koppelt je vantage af van alles (coax en stroomvoorziening).

2. Dan ga je naar mij.

3. dan gaan we kijken of ik die freq wel kan inlezen.

 

Heb je geen auto, dan kom ik je ophalen

 

Als er andere firmware moet ingeladen worden, dan kopen we 2 usb-sticks (de goedkoopste!)

 

Nou zal je wel denken "waarom 2 usb-sticks", het past tochwel op 1 usb-stick?"

 

Daar heb je gelijk in; ik wil echter 1 usb-stick maagdelijk houden, dwz met jouw originele sys en channellist er in.

 

Met die 2de usb-stick kunnen we dan experimenteren vwb je firmware en je channellist..

 

Je zal zien dat die usb-sticks in NTSF zijn geformatteerd, daar hebben we geen reet aan, ik heb echter van Aart een tooltje gekregen waarmee we die NTSF kunnen omzetten naar FAT32.

 

Ik heb echter een donkerbruin vermoeden dat het aan jouw bekabeling/Lnbf ligt.

 

Ga nou niks stoms doen (een andere Lnbf kopen en/of bekabeling vervangen) NIET DOEN!

 

Ik wil eerst alles zeker weten, en ben bereid om naar je toe te komen.

 

Ik stuur je een PM met mijn telefoonnummer en adres

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jurgenfl,

 

Ik weet al een bepaalde site om nieuwe firmware binnen te trekken voor jouw Vantage (als dat noodzakelijk is).

 

Het is helaas niet de èchte Vantage site; maar dit gaat ook lukken (als het noodzakelijk is).

 

Ik heb je gisteren een PM gestuurd met mijn telefoonnummer en adres, dus trek maar aan de bel, dan gaan we aan de slag.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Op 28-10-2018 om 15:42 zei Sprietje:

Ik heb inmiddels vernomen dat de meeste Engelsen in Zuid-Spanje geen duizenden Euro's meer uit gaan geven aan een schotel van 2-3 meter.
Degenen die BBC HD niet meer kunnen ontvangen gaan over op tv-ontvangst via internet. 


Misschien terug verhuizen naar GB?
Dat is toch de bedoeling van Brexit? Geen vrij verkeer meer.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik ga al 12 jaar op vakantie naar Zuid-Frankrijk (wel steeds een andere regio) en tot hiertoe lukte het altijd met een Triax 78 en een CD Duo LNB die ik gebruik voor Astra 2 (in het brandpunt) en Astra 3. De departementen Ardèche, Drome en Gard waren nooit een probleem, voor de Herault en Vaucluse was het kantje boordje en bij de Var en Alpes de Haute Provence die het verst van de footprint liggen heb je meer kans om af en toe ITV te ontvangen dan de BBC. Met de verscherpte FEC zou ik dit jaar willen overstappen naar een grotere Triax 88 (1,7dB extra signaal) maar ik vraag me af of de CD Duo LNB dan nog wel de beste keus is om 23.5 en 28.2 te ontvangen? Of zou een LNB-rail met 2 Black Ultra's naast mekaar al lukken voor deze grotere schotel? Ik moet nog een vakantiehuis boeken maar als referentiepunt misschien Orange of Avignon nemen?    

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste alleyoop

 

Het is geen enkel probleem om bijv. 2 Inverto Black Ultra's op een Triax 88 te plaatsen voor de ontvangst van de Astra 23,5 en 28,2. Ik zou dan het Flexiblock van Triax nemen.
Maar kun je deze schotel nog wel fatsoenlijk meenemen naar je vakantieadres?
Een Triax 88 is echt een flink stuk groter dan een Triax 78.
Een Triax 78 is 78cm hoog, een Triax 88 is 95cm hoog, beide gemeten zonder de rand.

 

flexi block brackets for the basic-series.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info Sprietje, enig idee wat de hart op hart afstand is voor 23,5 en 28,2 in Z-Frankrijk?
De Triax78 was nooit een probleem omdat die los bovenop de bagage lag, de 88 zal ik best eerst eens nameten maar ik heb ooit al een Laminas 1,2m vervoerd dus dat zou moeten lukken, de achterbank is sowieso dichtgeklapt.
Ooit was een TDS64 voldoende, met de nieuwe UK beam werd het een TDS78 en nu met de lagere FEC wordt het 88, bij een Andrew van 2m40 haak ik af hoor ;-) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met het duoblock kon ik de LNB voor Astra2 perfect in het brandpunt zetten, ik veronderstel dat dit met een flexiblock niet het geval is omdat de bevestiging op de arm hiervan in de weg zit van de verschuifbare LNB-houder?
Op m'n Visiosat 100 heb ik een GK3 beugel zitten waarmee dit wel mogelijk is omdat deze op de hals van LNB gemonteerd wordt, is dit dan geen betere oplossing?    

aangepast door alleyoop
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een mooie 2-voudige lnb-houder is de Wentronic 2-fach.

Die zou je kunnen gebruiken.

Hij moet in Orange 20 graden schuin gezet worden, de astra 23,5 lager dan de Astra 28,2 die in dem

De hals van een inverto Black Ultra Twin is lang genoeg om deze te kunnen plaatsen.

Wentronic 2-fach.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Inderdaad een mooie lnb-houder maar niet gemakkelijk te vinden dus is het onderstaande goedkopere versie geworden (toch maar voor 2 weken/jaar) die ik ook al op mijn Visiosat SMC100 heb maar dan met 3 houders.
De bekende Triax-multifeed kan in normale omstandigheden met sterke signalen ook gebruikt worden maar heeft als nadeel dat de kritische LNB  voor Astra2 nooit echt in het brandpunt van de schotel staat en dat het aanpassen van de elevatie van de 2e LNB (Astra3) ook een invloed heeft op die van Astra2 omdat ze op dezelfde arm zitten.
Met onderstaande constructie heb je deze nadelen niet.
Oh ja, het is Nyons geworden ipv Orange maar ik veronderstel dat ik 62mm kan aanhouden als afstand tussen de LNB's.
 

multifeed.jpg

aangepast door alleyoop
aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎30‎-‎12‎-‎2018 om 17:44 zei alleyoop:

Met het duoblock kon ik de LNB voor Astra2 perfect in het brandpunt zetten, ik veronderstel dat dit met een flexiblock niet het geval is omdat de bevestiging op de arm hiervan in de weg zit van de verschuifbare LNB-houder?    

Ik heb vandaag eens zitten prutsen met een flexiblock (type met gebogen alu rail) en als men 1 LNB-houder tegen de schotelarm plaatst dan zit deze net in het brandpunt.
Als men goed kijkt naar de uitlijning van de LNB bij dit soort flexiblock dan merkt men wel op dat deze nooit echt loodrecht naar de schotel gericht is, dit komt omdat het gedeelte wat schuift over de alu rail helemaal aan de zijkant zit van de LNB-houder en daar heb je door de gebogen rail een iets andere hoek dan wanneer deze in het midden van de houder zou zitten.      

aangepast door alleyoop
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...