Ga naar inhoud


Ontvangstproblemen voor BBC-HD in buitenland?


Sprietje

Aanbevolen berichten

Hoi D-box, 

 

Bedankt voor je input. Het is een onverklaarbaar iets. Ik heb geen problemen met andere vertikale frequenties, zoals bijvoorbeeld Channel 4 HD op 11127 V. Het is enkel de 10847 V die niet wil. Het signaal is op dit moment stabiel, 90% sterkte en kwaliteit 97% maar een bevroren beeld en om de paar seconden hoor ik wat geluid 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 26-10-2018 om 06:11 zei Jurgenfl:

Het is enkel de 10847 V die niet wil.

 

In dit draadje ook: https://www.satellites.co.uk/forums/threads/astra-2e-western-europe-reports.159945/page-25#post-1060601

Door het verschil van QPSK of 8PSK, wat Huevos schreef?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja beste a33, de informatie komt maar langzaam op gang. Vooral voor Zuid-Spanje heeft de verandering van de fec gevolgen. Vanmiddag spreek ik een Nederlandse antenne installateur die voor Nederlanders maar ook voor veel Engelsen schotels afstelt. Hopelijk kan hij mij meer vertellen. Het gaat dan om een werkgebied dat ongeveer 20km ten zuiden van Cartagena ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels vernomen dat de meeste Engelsen in Zuid-Spanje geen duizenden Euro's meer uit gaan geven aan een schotel van 2-3 meter.
Degenen die BBC HD niet meer kunnen ontvangen gaan over op tv-ontvangst via internet. Hoewel internet nog steeds lang niet overal goed is in Zuid-Spanje en zeker niet in de wat meer afgelegen gebieden, nemen steeds meer mensen de beslissing op internet over te stappen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Sprietje:

Ik heb inmiddels vernomen dat de meeste Engelsen in Zuid-Spanje geen duizenden Euro's meer uit gaan geven aan een schotel van 2-3 meter.
Degenen die BBC HD niet meer kunnen ontvangen gaan over op tv-ontvangst via internet. Hoewel internet nog steeds lang niet overal goed is in Zuid-Spanje en zeker niet in de wat meer afgelegen gebieden, nemen steeds meer mensen de beslissing op internet over te stappen.

 

En SD kijken is natuurlijk "not done"

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snel en goed internet (via glasvezel) is in grote plaatsen in Spanje zeker wel aanwezig maar in veel dunner bevolkte gebieden zeker niet.
En of BBC kijken via internet legaal of illegaal is, is voor Engelsen die via de flinke schotel die ze al hebben staan maar niet meer werkt niet belangrijk. Ze willen gewoon BBC in HD zien, dan maar illegaal en er zijn vele mogelijkheden die worden aangeboden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jurgenfl

 

In welke plaats ben je (waar je die ontvangst-problemen hebt van de 10847 verticaal)?

 

Tevens zou ik graag willen weten of je via de interne kaartlezer of van een CI gebruik maakt.

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter aanvulling

 

@Jurgenfl

 

Je zal wel denken, wat een merkwaardige vraag, BBC2HD is immers FTA, dus wat heeft jouw interne kaartlezer en/of een CI hiermee temaken?

 

Ik zal het je uitleggen: in ongeveer 2011 of 2012 kon ik niet meer naar diverse duitse (FTA!!) SD-zenders meer kijken; als ik op 1 van die zenders schakelde begon mijn NanoXX (broertje van jouw Vantage) uit te schakelen en soms zelfs te rebooten;

Ik heb die firmware er nog inhangen, ik heb gewoon die SD-zenders eruit gegooid.

Ik gebruik nu al jaren de firmware 02.55.01T-A.

 

Dat had met een firmware conflict temaken.

Bij jou moet de firmware eindigen op de letter O omdat je een Vantage hebt.

 

Het verschil tussen jouw Vantage en mijn NanoXX is dat ik niet over een interne hdd beschik, ik heb een externe hdd.

 

Ik ontvang 10847 verticaal zonder problemen; als je in Nederland of België bent denk ik dat het een firmware fout is.

 

Als je een CI gebruikt kan ik je stap voor stap uitleggen hoe je de firmware kan veranderen (eigen risico!)

Als je de interne kaartlezer gebruikt kan ik je ook uitleggen hoe je andere firmware kan installeren (eigen risico!)

 

De firmware die ik gebruik (02.55.01T-A) heeft ook een bug op Nasa tv op de Hotbird

(Hot Bird 13C/ 11373.00 H 9 HB9 Europe DVB-S2 8PSK/27500 3/4); (deze zender slaat vast na ongeveer 2 seconden en het geluid is wel in orde). Alle andere zenders op de Hotbird ontvang ik zonder problemen.

Ik heb echter geen zin meer om andere firmware in te laden omdat deze firmware mij het best bevalt.

 

Ik hoor hopelijk van je zodat ik je kan helpen.
 

 

             

 

aangepast door D-box
tikfout

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi D-box, 

 

Mijn lokatie is Bussum. Je hebt gelijk wat firmware betreft, het is bij mij 02.55.02T-O.

Ik gebruik de ontvanger puur als FTA ontvanger, kaartlezers zijn niet in gebruik. 

 

Het is een oud beestje, ik heb er geen problemen mee als ik hem zou moeten vervangen maar ik heb geen idee wat een vergelijkbare ontvanger zou zijn. Het aanbod van niet Linux ontvangers is zeer beperkt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

maakt toch niet uit of je een linux ontvanger zou aanschaffen

je kan er ook gewoon fta zender mee  kijken ..en die werken ook heel makkelijk 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...