Ga naar inhoud


Makkelijke diseqc vraag


chez

Aanbevolen berichten

Ik heb nu 13 192.23,5 28.2 en zou nog graag de 9 B erbij willen zetten.

Heb nu 2 411 spaun diseqc maar wat heb ik nodig.om de 9 B erbij te zetten?

Zal vast een makkelijk vraag zijn en mischien ook al eerder gesteld maar kon er niks op terugvinden.

Alvast bedankt, Chez.

VU+ UNO 4K & VU+SOLO2 openpli 4.0 multifeed astra 1,2,3 & hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Nog een spaun 211 uncommitted diseqc switch erbij plaatsen, dan kan je 5 posities schakelen.

Met een Spaun 211 en 2 Spaun 411 kan je 8 posities schakelen.

Je ontvanger moet wel Diseqc 1.1 ondersteunen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vriendelijk dank,

Heb nu twee coax naar de tuner lopen.

Zou dat dan betekenen twee spaun 211?

en Deze dan elk aansluiten op 1 ingang van de twee 411s?

Sorry wat ik al zei is een simpele vraag maar ben niet zo thuis met diseqc´s en de preciese werking .

VU+ UNO 4K & VU+SOLO2 openpli 4.0 multifeed astra 1,2,3 & hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor een 2e tuner ingang die volledig functioneel moet zijn moet je alles dubbel uitvoeren.

Dus twin LNB's, met 2 onafhankelijke uitgangen, die elk naar een eigen set Spaun schakelaars gaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok dankje, dus het kan zoals ik eerder van je begrepen heb,

Ik kan additioneel twee spaun 211 gebruiken en die dus aansluiten op de twee spaun 411 en op die manier kan ik 5 satellieten ontvangen.

Vriendelijk dank Cees en nog een fijne zondag .-)

VU+ UNO 4K & VU+SOLO2 openpli 4.0 multifeed astra 1,2,3 & hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

De SPU81 schakelt op diseqc 1.2 en diseqc 1.0+1.1-combinatie.

Als je later wilt uitbreiden met meer LNBs en/of een motor werkt dat niet zo handig, zou niet meer mijn keus zijn (ik heb de Hama-versie van die switch).

 

Traag schakelen van 8/1 switches in zijn algemeenheid is mij niet bekend. Welke ervaringen heb je?

 

Demping slaat over het algemeen op signaalsterkte, niet op signaalkwaliteit. Is meestal niet zo'n probleem.

En een 8/1 switch geeft maar één keer demping, een cascade van twee switches twee keer....

Maar ieder zijn eigen voorkeur, natuurlijk.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Ventura:

Getest met Satcon 10 in 1 en EMP Centauri uit eigen praktijk ervaring.    

 

Okee, bijzonder. Die schakelen dus trager dan een (al of niet Spaun) uncommitted-committed combinatie?

 

Vanuit het diseqc protocol is er geen reden voor een trager schakelen. Sterker nog, als je met een 8/1 switch alleen op diseqc 1.1 commando's laat schakelen, zijn de diseqc 1.0 commando's niet meer nodig, en zou het schakelen dus net zo snel kunnen gaan als met een 4/1 diseqc 1.0 switch. (Toneburst kan tegenwoordig meestal sowieso uit, als je dat kunt instellen.)

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook 2x de EMP Centauri op mijn schotel en het schakelen tussen de satellieten gaat vaak

erg traag, vooral als ik naar Astra-3 schakel.

Is de Axing SPU 81-00 een betere switch dan de EMP Centauri.

Mocht ik ze voor de Axing willen omwisselen, dan moet denk ik de kabel op Sat-1 naar LNB-A,

Sat-2 naar LNB-B, enz. Het is verwarrend omdat de volgorde op de Axing van rechts naar links gaat.

Graag jullie reacties of ik het juist heb.

EMP Centauri S8-1PCP-W2 DiSEqC Switch 02.jpg

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...