Ga naar inhoud


omruilaktie Irdeto


D.Quijote

Aanbevolen berichten

Ik kreeg vandaag een brief van CD dat men gaat stoppen met Irdeto, wanneer staat er niet bij.

Als aanbieding krijg je voor 59 euro + 10 euro verzendkosten:

Een HD ontvanger M7 801 + een duo LNB voor 19.2 en 23,5 + een nieuwe smartcard, met behoud van je zenders die je nu op Irdeto kijkt.

 

Salu2, D.Quijote

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb deze brief vandaag ook gekregen en vraag me twee dingen af:

 

- blijft mijn oude irdeto kaart nog een tijdje werken op de commerciële zenders of schakelen ze die meteen uit?

(ik heb nl ook een ontvanger op de slaapkamer)

 

-welke ontvanger krijg je? Ik zie niets van een merk.

 

Groet,

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vraag ik mij ook af. Weer een onduidelijke omruilaktie van CD. Wat voor een soort smartkaart komt als vervanger ? Moet je dan weer een uitgebreider pakket nemen ?

Welke ontvangers kan je voor de nieuwe kaart nemen (kopen).

CD biedt zo te zien alleen maar HDTV ontvangers aan.

 

Kortom het is weer een zooitje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag ook deze brief gehad. Dit kan cd niet zo maar doen ; irdeto stoppen . Dit gaan we aanvechten !

Ik vraag hier niet om en weer wordt ons iets opgedragen waar we niet om gevraagd hebben en erger nog ; kost ons tijd en geld !

Ze moeten maar iets klantvriendelijke oplossingen verzinnen en de trouwe klanten niet op kosten jagen.

Digitenne is weer dichterbij gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit gaan we aanvechten !

Dan had je daar 10 jaar geleden mee moeten beginnen, dan had je nog kans gemaakt.

Ze moeten maar iets klantvriendelijke oplossingen verzinnen en de trouwe klanten niet op kosten jagen.

Als aanbieding krijg je voor 59 euro + 10 euro verzendkosten:

Een HD ontvanger M7 801 + een duo LNB voor 19.2 en 23,5 + een nieuwe smartcard, met behoud van je zenders die je nu op Irdeto kijkt.

Toch niet echt duur, ter vervanging van dat (technisch afgeschreven stuk antiek) wat je nu hebt staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet bekennen dat ik er op de een of andere manier tegenop zie om mijn 13 jaar oude Nokia Mediamaster-9500 aan de kant te zetten.

Vooral omdat ik toch nog geen HD tv heb. MIsschien die maar eerst kopen zodat ik er ook echt op vooruit ga... :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een "ouder" niet hd-televisietoestel en ben tevreden over de beeldkwaliteit.

Wat moet ik met een hd-ontvanger zonder hd-televisie?

Ook mijn dreambox7000 voldoet nog prima.

 

Is mijn lnb ineens ook niet meer goed op mijn draaibare schotel?

Wanneer mijn irdeto-kaart het niet meer doet, is het toch zo dat ik de garantie heb dat deze zonder meerkosten wordt omgeruild tegen een werkende kaart, want daarom heb een abonnement op het settopbox-pakket.

Aan de andere zenders heb ik geen interesse.

Al met al een schimmige brief met een schimmig aanbod.

Storing op de zenders? Bangmakerij!!

Canal Digital dient zorg te dragen voor een goede ontvangst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het settopbox-pakket bestaat al niet meer sinds 1 feb 2010

Volgens mij heb je recht op een nieuwe kaart vanaf het basis abbonement.

 

Destijds bij de switch van irdeto1 naar irdeto2 had je ook een seca kaart kunnen krijgen.

Dat Irdeto2 rond 2012 zou verdwijnen was al lang en breed bekend ( zeker al langer dan een jaar of 5 ) heeft iets te maken met de economische levensduur van de "goedgekeurde"irdeto2 ontvangers die CD destijds voerde ( Pace)

 

Iedereen is het er wel over eens dat die nou wel beeindigd is.

 

En iemand die hier beweerd dat ie een dreambox 7000 heeft tbv zijn irdeto2 kaartje kan gelijk stoppen want daar heb je um echt niet voor!!

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En iemand die hier beweerd dat ie een dreambox 7000 heeft tbv zijn irdeto2 kaartje kan gelijk stoppen want daar heb je um echt niet voor!!

Ga je hierbij nu van jezelf uit of probeer je iemand ergens van te beschuldigen?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat wat er staat meer niet!

 

Dat de Irdeto(2) codering wordt uitgeschakeld is al veel langer bekend, een gerechtelijke uitspraak is de oorzaak ervan dat men nog jarenlang met Irdeto2 heeft kunnen kijken anders was Irdeto2 niet eens ingevoerd ( Technische levensduur enzovoort) onder dwang van de producenten is destijds Irdeto (1) uitgeschakeld ( zelfde verhaal als SECA1,2 en straks ook 3? ) maar de irdeto codering mocht er nog niet af ( mag wel in 2012 ) want dat was destijds het jaartal van de technische levensduur van die bakjes.

 

Dus dit jaar gaat de Irdeto codering eruit ( en dat was al een jaar of 5 bekend ), algemeen bekend is dat de Irdeto2 codering van CD ook al lang publiek gekraakt is, keys en files vliegen over de satforums.

 

Destijds bij de overschakeling van Irdeto1 naar Irdeto2 kreeg je de keus tussen een Irdeto of Seca kaart.

Straks Irdeto2 eraf blijven erover:

 

- Seca (3)

- Nagra

- Viacces

 

Op de streams van CD

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als je een andere kaart moet nemen kan dez dus niet in de Irdeto sleuf. Rest je om de nu nog te gebruiken ontvanger bij de vuilnisbak te zetten en een andere te kopen. Dan is het aanbod van CD nog zo slecht niet. Jammer, want ik heb 2 x een Nokia ontvanger en die geven een beauty van een plaatje af.

Enige tijd geleden heeft CD de streaming veranderd en daarna was te merken dat de kwaliteit behoorlijk is achteruitgegaan. Deze week was ik nog bij een kennis. Deze had een nieuwe LG scherm gekocht. E.e.a. voor hem aangesloten, maar het is bagger kijken: Regelmatig kon de tuner de decodering niet bijhouden waardoor het LG scherm regelmatig in een blokkendoos veranderde. Is dat de toekomst voor Digitale TV ?

 

Ook vraag ik mij af of je bij de kaartwissel verplicht bent om het HD abonnemet erbij te nemen.

Daar wordt niks over gezegd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...