Ga naar inhoud


Hoe stevig en stabiel is een tegelvoet of een schotelstatief???


RickBrouwer

Aanbevolen berichten

Op 18-12-2018 om 22:32 zei satkijker:

 Grote tegelvoeten kom je niet zo gauw tegen.   Als je een tegelvoet wilt gebruiken voor een grote schotel kan je die wel (zelf) maken, kopen kan ook maar dan denk ik dat je bij het weten van de prijs de optie zelf maken je voorkeur zal hebben.   hierbij een lijst met voorbeelden.  Baird_Mounting_Systems__Wireless_Ca_7386BBB67A99A.pdf

 

 

Dit zijn wel heel proffesionele tegelvoeten en zo te zien van heel hoog kwaliteit.

Maar zie eens die prijzen meer of 1000 $ voor een tegelvoet.🤑

Ik heb een tegelvoet met mast diameter 76mm  voor net geen 200 euro gekocht bij een Duitse webshop.

Je kan deze perfect waterpas regelen.

 

Schermafbeelding_2018-12-20_om_07_22_17.png

Schermafbeelding_2018-12-20_om_07_22_54.png

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jeetje wat duur! En zit de buis niet eens bij in!!! Als het zo duur is koop ik wel dikke buis of ik laat de satboer langskomen voor paar tientjes laat ik hem het gebruiksklaar maken. Dat afstellen van schotel lukt mij zelf ook wel! Maar ik geef geen 200 euro uit voor een tegelvoet!  Koop ik liever dan een schotelstatief.  En trouwens die statief die ik wel handig mooi ding vindt is de Maxview B2535. Ben er erachter gekomen dat die een schotel van tot  90 cm kan dragen. Wordt gekeken naar de gewicht mja een sab 120 is veel lichter dan mijn Triax 88 dus misschien zal een Sab 120cm erook op kunnen..  

aangepast door RickBrouwer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb jarenlang een 120cm draaibare schotel op het platte dak van mijn huis gehad. Onder het statief rubber matjes. 4 tegels van 40x60. Daarbovenop nog 2 grote beton blokken, want alleen 4 tegels is te weinig weet ik uit ervaring. 

Werkte toen prima.

 

Nu een T90 op dat statief, met een iets dikkere buis. Nooit een probleem gehad. En met zo'n T90 heb je geen behoefte meer aan een draaibare schotel 😁

 

Over gewicht op je platte beton dak hoef je je geen zorgen te maken. Dat is geen enkel probleem. 

 

ET10000 + Wavefrontier T90 + OpenATV + DNS323

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Rick, het gaat niet om het gewicht van de schotel, maar hoeveel winddruk die schotel genereert om de voet te verschuiven of te kantelen.

En grote(re) schotels vangen meer wind

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei ceesv:

Rick, het gaat niet om het gewicht van de schotel, maar hoeveel winddruk die schotel genereert om de voet te verschuiven of te kantelen.

En grote(re) schotels vangen meer wind

Exact, zonder extra beton staat je schotel op een dag een stukje verderop 😁

ET10000 + Wavefrontier T90 + OpenATV + DNS323

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Stukje huisvlijt, kosten onbekend, maar niet goedkoop.

IMG_9402.JPGIMG_9403.JPGIMG_9404.JPGIMG_9405.JPG

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, niet alleen een zeer professioneel tegelstatief, ook een professionele huishoudtrap. Zo een gebruik ik zelf ook. Staat als een huis.
Maar als ik goed kijk Cees ontvang je met die T90 niet veel zenders. :D

Is het trouwens wel veilig daar onder die lading betonplaten?

Bijgevoegd zelfgemaakt tegelstatief is trouwens ook van één van onze leden.

 

waait nooit meer weg tegelvoet.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die zelfbouwvoet staat al weer een paar jaar zonder beweging, 5 km van de noordzee kust.

En ontvangen doet die ondertussen ook!:lol:

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op veel terrassen zie je s'zomers enorme parasols met grote tegelvoeten.

Daar moet toch ook wel aan te komen zijn.

Hoe zwaar wil je het maken, als je weet dat bij zware storm en rukwinden complete

vrachtwagens van de snelweg worden geblazen?

Mijn Cahors Big Bisat zit met een dikke pijp aan de gevel en die waait er niet zomaar af.

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja  overdrijven is ook een kunst ,gezien die post van Sprietje .

Deze RVS  constructie heb ik zelf gemaakt van restanten ik  had hem vroeger met een  korter buis met een vlak schotel op mijn vorig woon adres ,daar had ik die RVS voet in de dakgoot staan ,zodat mijn huisbaas er met zijn poten er af bleef ,deed ik hem overdag weer naar binnen ,dit was nog in het analoge tijdperk.

Die grindtegel heb ik er een jaar of 4 er bij op gelegd omdat hij een keer een stukje schuin stond ca 5cm na en flinke storm.

Ps dat trapje van Ceesv is géén huishoud trapje maar een industrie trap.DSC01092.thumb.JPG.f6fd45ed1b879158bae8751eedccc76a.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee columbo, dit is niet overdrijven.
Hoe groter de tegelvoet is, hoe stabieler hij is. Je ziet ook wel dat je hier slechts 4  tegels nodig hebt om de zaak niet weg te laten waaien.
Cees heeft een veel kleinere tegelvoet maar moet daar wel een vrachtwagenlading stoepbandjes op plaatsen om dezelfde stabiliteit te verkrijgen. De vraag is of het dak dat kan dragen. Zit er een muur onder, dan wel maar met slechts wat dunne balken er onder, zou ik niet graag meer in dat schuurtje lopen.


En huishoudtrapjes zouden verboden moeten worden, die gammele dingen. Waarom denk je dat die industriële trappen zoveel stabieler zijn? Omdat ze moeten voldoen aan de veiligheidsnormen. Waarom zou iemand die bij een baas werkt wel veilig op een trap moeten staan en als je die thuis privé gebruikt niet?
Nee, met trap en al omvallen en naar het ziekenhuis, dat is pas geweldig. Dat kost uiteindelijk veel meer dan een trap die aan de veiligheidsnormen voldoet. Bovendien kun je je leven lang invalide zijn door een val met zo'n goedkoop trapje.
Je moet eerst op zo'n industriële trap gestaan hebben om te weten hoe stabiel die dingen zijn in vergelijking met een huishoudtrap.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...