Ga naar inhoud


Hoe stevig en stabiel is een tegelvoet of een schotelstatief???


RickBrouwer

Aanbevolen berichten

Dag leden, 

 

Uiteindelijk ben ik in staat om naar andere huurhuizen te zoeken en tijdens wat rondkijken op sataliet webshops kwam ik wat schotelstatiefen en tegelvoeten tegen. Nou vraag ik me af hoe stevig en stabiel is een tegelvoet of een schotelstatief eigenlijk??  de reden dat ik dit vraag want ik heb eigenlijk geen zin om een dikke buis etc te kopen en die in de tuin te plaatsen en ervoor zorgen dat het ook watergepas wordt.. Dus ik dacht van kan ik niet beter een schotelstatief of een tegelvoet kopen en die op het dak of in de tuin plaatsen.... Z'n schotelstatief of een tegelvoet is al waterpas. En kun je het altijd ergens anders neer zetten ideaal dus!!! Mja hoe stabiel en stevig is het eigenlijk zal het bijvoorbeeld een schotel van 1,80m aankunnen en zal ik ook een draaibaare schotel erop kunnen monteren??? 

 

Hopelijk hebben jullie een antwoord hierop. Groetjes Rick!😁

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zorgen dat je tegelvoet groot genoeg is, bijv. een frame van 80x120 en er extra tegels op leggen, zo lang je dak het kan dragen dan.
Dus even nagaan van welk materiaal je dak is.

 

Tegelvoet is niet gegarandeerd waterpas, je zal die ook moeten afstellen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Elk dak heeft een afschot, anders loopt het water niet weg.

Daarom staat een tegelstatief niet per definitie waterpas op een (plat) dak.

Voor een draaibare schotel van 180 cm zou ik altijd een fundament storten met een dikke pijp!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei ceesv:

Elk dak heeft een afschot, anders loopt het water niet weg.

Daarom staat een tegelstatief niet per definitie waterpas op een (plat) dak.

Voor een draaibare schotel van 180 cm zou ik altijd een fundament storten met een dikke pijp!

Bij mij staat de 1.8 m Channelmaster aan een 350 cm lange , 90 mm diameter paal.

De onderste halve meter ingestort en op 2 mtr hoogte dubbel geschoord aan de gevel en zijmuur van de schuur .

Tegelvoeten met een mast diameter van meer dan 76 mm zul je niet gauw vinden .

IMG_2123.JPG

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Mojo:

-Kuch-

Ik heb er 2 :rolleyes:. Wel eigenbouw.

ZIEN !!

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Projext x bij mojo?

Vrijdagavond, heb je de koffie dan klaar staan?😁

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei ceesv:

Projext x bij mojo?

Vrijdagavond, heb je de koffie dan klaar staan?😁

Kunnen we vast beginnen met de sloop van de wijk , staat toch al op de rol

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag leden 

 

İk begrijp het dus een schotel van 1,80m op een schotelstatief of op een tegelvoet zal het niet gaan worden en tegelvoeten die ik vondt, is de pijp 60mm dikkere heb ik opdit moment niet kunnen vinden. Maar goed voordat het zover is dat ik schotel van 180cm koop zal er wel een lange tijd eroverheen gaan... En tegen die tijd zullen er misschien wel betere tegelvoeten of schotelstatiefen op de markt komen denk ik. Destenoods koop ik wel een lange buis van meter of 3 dat dikker is dan 60mm maar dat zie ik dan wel.

 

Maar voor mijn huidige Triax 88cm schotel ben ik van plan om een tegelvoet van 60mm dikte of een schotelstatief te kopen en deze leek mij wel een mooie.. İs wel een beetje prijzig (60 euro voor dit statief is dat goedkoop of duur weet ik ook niet zo zeker!) 

 

 

 

Ik vindt de statief wel leuk uitzien! Maar ik weet nog steeds niet hoe stevig en stabiel een schotelstatief of een tegelvoet nou eigenlijk is! 

İs er iemand die wel z'n ding heeft en zijn evaring ermee wilt delen met mij???

 

Groetjes Rick! 😁 

aangepast door ceesv
Reclame verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Was ook geen fan van een tegelvoet.

Maar ik heb er nu ook een (48mm paal) met een bisat er op. Heb hem uit de wind gezet en 8 tegels gebruikt.

Ik moet eerlijk zeggen ik heb er minder problemen mee dan mijn E85 vol in de wind op het dak met een dubbele 60mm paal bevestigd aan een nieuwe schoorsteen.

Als je hem laag uit het zicht zet heb je nog een voordeel, je hoeft het dak niet meer op om af of bij te stellen. 

180cm zou ik niet doen maar een big bisat met een 40x60 (8 tegels) moet lukken. Wel altijd de voet zekeren met een rvs kabel.

 

 

DM500HD, DM500S, Humax 5400,aston 1.05, Maximum Multi Focus E85, 28.2/5--23.5--19.2--13

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei RickBrouwer:

Dag leden 

 

İk begrijp het dus een schotel van 1,80m op een schotelstatief of op een tegelvoet zal het niet gaan worden en tegelvoeten die ik vondt, is de pijp 60mm dikkere heb ik opdit moment niet kunnen vinden. Maar goed voordat het zover is dat ik schotel van 180cm koop zal er wel een lange tijd eroverheen gaan... En tegen die tijd zullen er misschien wel betere tegelvoeten of schotelstatiefen op de markt komen denk ik. Destenoods koop ik wel een lange buis van meter of 3 dat dikker is dan 60mm maar dat zie ik dan wel.

 

Maar voor mijn huidige Triax 88cm schotel ben ik van plan om een tegelvoet van 60mm dikte of een schotelstatief te kopen en deze leek mij wel een mooie.. İs wel een beetje prijzig (60 euro voor dit statief is dat goedkoop of duur weet ik ook niet zo zeker!) 

 

 

 

Ik vindt de statief wel leuk uitzien! Maar ik weet nog steeds niet hoe stevig en stabiel een schotelstatief of een tegelvoet nou eigenlijk is! 

İs er iemand die wel z'n ding heeft en zijn evaring ermee wilt delen met mij???

 

Groetjes Rick! 😁 

 

Ik zal geen camping statief nemen ieder geval. Deze zijn niet schikt voor grote en zware schotel die u bezit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Grote tegelvoeten kom je niet zo gauw tegen.   Als je een tegelvoet wilt gebruiken voor een grote schotel kan je die wel (zelf) maken, kopen kan ook maar dan denk ik dat je bij het weten van de prijs de optie zelf maken je voorkeur zal hebben.   hierbij een lijst met voorbeelden.  Baird_Mounting_Systems__Wireless_Ca_7386BBB67A99A.pdf

 

 

 

Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...