Ga naar inhoud


Multant HD 60 flashen.


robino

Aanbevolen berichten

Ik, maar dan moet je langskomen met je box of anders mijn handleiding goed doorlezen..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


17 uren geleden, Mimisiku zei:

Ik, maar dan moet je langskomen met je box of anders mijn handleiding goed doorlezen..

Bedankt voor het aanbod!

Maar dankzij jouw goede uitleg begrijp ik meer en is alles nu voorzien van een nieuwe Pli.

Nieuwe fase in software laden voor enigma2 ontvangers

Als je het begrijpt is het een betere oplossing. 

Bedankt voor support!

Gr,Jan

only go for the best!PLI

2x DM800HDse en 1x DM500HD

2x Multytenne schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 'afwijkende' manier komt door de Multiboot mogelijkheid. De truc is dat de 'recovery_emmc.zip' juist wél moet worden uitgepakt (Deze bevat de bootloader). De xxxxx.emmc.zip imagebestanden mogen NIET worden uitgepakt. Die kun je bij de bootloader plaatsen (maximaal 4). Deze kun je dan middels de bootloader in elk van de 'slots' plaatsen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten eerste nogmaals bedanken!!! Die manual is perfect en flasht goed. Nu heb ik een vraag. Als ik wil updaten naar openpli 7.3 en doe het op de manier hoe in de handleiding wordt beschreven, maakt mijn box dan een reset? Zou niet willen dat alles wat ik heb ingesteld wordt verwijderd, zodat ik alles weer opnieuw kan instellen. Kan iemand mij hiervan op de hoogte brengen?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten eerste maak je natuurlijk een backup!! Het hoeft niet fout te gaan, maar Murphy ligt altijd op de loer..

Je download gewoon de OpenPli 7.3 emmc.zip en plaatst die op je USB stick. Je gaat in het bootmenu en flashed de nieuwe versie gewoon in hetzelfde slot als waar nu de OpenPli 7.2 in draait.

Upgraden van 7.2 naar 7.3 wordt niet aangeraden.. Dat gaat meer fout dan goed..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Mimisiku zei:

Ten eerste maak je natuurlijk een backup!! Het hoeft niet fout te gaan, maar Murphy ligt altijd op de loer..

Je download gewoon de OpenPli 7.3 emmc.zip en plaatst die op je USB stick. Je gaat in het bootmenu en flashed de nieuwe versie gewoon in hetzelfde slot als waar nu de OpenPli 7.2 in draait.

Upgraden van 7.2 naar 7.3 wordt niet aangeraden.. Dat gaat meer fout dan goed..

Prima, heb ook de recovery ed op de stick staan. Ik ga het proberen, denk dat het wel goed gaat. En wat wen verschil, kom van een 1200/1265 af. Schakelen gaat super snel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat geloof ik! Ik ben begonnen met een DM7000s (305 Mhz) en later de DM800 en DM800se (405 Mhz), later een DM8000 (405 Mhz). Recent over naar een VU+ Ultimo4K (1500 Mhz) als hoofdbox met 20 tuners.

De DM8000 werkt nog 100% maar heeft 'slechts' 4 tuners en geen UHD...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Mimisiku zei:

Dat geloof ik! Ik ben begonnen met een DM7000s (305 Mhz) en later de DM800 en DM800se (405 Mhz), later een DM8000 (405 Mhz). Recent over naar een VU+ Ultimo4K (1500 Mhz) als hoofdbox met 20 tuners.

De DM8000 werkt nog 100% maar heeft 'slechts' 4 tuners en geen UHD...

Wat ik wel vervelend vind dat ik 3x op standby moet drukken voordat de tv ook aangaat. Dit is met de 1265 niet. Ook als ik bij mijn google zeg "tv aan" word mijn box ook niet ingeschakeld. Heb de google home en de cast aangesloten op de tv. Misschien dat het in de toekomst wel gaat werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar kan ik niets aan doen.. Dat is HDMI-CEC ellende.. Dat vertik ik om te gebruiken.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Mimisikudank u voor de handleiding , handleiding flashen HD60.pdf. Ik had nog een extra probleem. 

Het probleem dat ik had, zat in het feit dat mijn display de resolutie van het boot scherm niet herkend. Heeft wat geduurd voor ik dit doorhad, Toen ik de handleiding las, werd het snel duidelijk wat er aan de hand was.

Kan je eventueel iets hierover vermelden in de handleiding, net voor de tekst Let op ! ( einde van pagina 2).   vb. Het bootmenu wordt op een lagere resolutie getoond. In uitzonderlijke gevallen, vb bij het gebruikt van een computer display , wordt deze resolutie niet herkend en blijft het display blank.    

Link naar reactie
Delen op andere sites

De handleiding behoeft niet veranderd in deze. Het is gebruikelijk dat een STB wordt aangesloten op een TV. Deze resoluties komen overeen en worden ook herkend. Het is gebruikelijk dat het bootscherm in de laagste resolutie wordt weergegeven zodat het op iedere TV zichtbaar is. Een PC monitor heeft PC standaard resoluties die niet gelijk lopen met een PC videokaart. Dit is algemeen bekend.. Dergelijke instellingen doe je i.c.m. een TV en nooit met een monitor...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Geen idee.. Heb zojuist de HD60 afgestoft (uit de doos gehaald) en middels USB (via de bootloader) OpenPli 8.0 erop geflasht in 'Linux-4'. Geen enkel probleem. Moest een OScam versie testen voor OpenPli 8.0.

De "Linux' slots worden niet beveiligd of wat ook. Zijn gewoon voorgedefinieerde geheugenblokken.

 

Gewoon een <image-naam>emmc.zip op je USB stick, opstarten in recovery mode en lokaal flashen kiezen.. Kies een slot naar keuze en flashen maar....

 

Wat voor (fout)melding krijg je?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...