Ga naar inhoud


pc resolutie op tv


timmerman_606

Aanbevolen berichten

Hallo ,

Gisteren heb ik een inuvik i tv 49uhd74 aangesloten op mijn pc. Voordien was dit een LG en dit ging jaren zonder problemen . Mijn videokaart is een Gforse 9600 GT de resolutie1920x1080 60 hz. Als de pc opstart krijg ik het opstartscherm perfect op het scherm. Ook als ik naar de bios ga krijg ik een perfect scherm op de tv. Als de computer doorstart dan krijg ik het windows logo in de rechtse onderhoek vd tv in plaats van het midden. Als windows 7 opgestart is krijg ik en band boven het beeld en reageren mijn draadloze muis en toetsenbord niet meer. Als ik in het menu van de tv naar de instellingen ga kan ik via beeld/ pc positie de ingang aanpassen door  volgende mogelijkheden te gebruiken :auto plaatsen, hor positie, vert positie, pixelfreq phase     .Enkel als ik" auto plaatsen"

gebruik krijg ik het perfecte beeld. Als ik echter van input verander (zonder iets aan de pc te veranderen) naar bijvoorbeeld  hdmi ingang of tv , en ik ga dan terug naar de vga input krijg weer die balk en dien ik de procedure menu /instellingen/beeld/pc/ auto plaatsen opnieuw in te stellen. Eerst dacht ik dat het aan de tv lag maar na wat knoeien in de menu van pc positie kwam ik niet verder. Dan heb ik alle mogelijke combinaties geprobeerd via het beeldscherm resolutie en modes te veranderen maar zonder succes.  Mijn vorige tv een LG had deze problemen niet dus ging ik er vanuit dat dit eerst aan de tv lag meer niet dus. Ik weet het niet meer iemand een idee?                   

tv1.jpg

tv2.jpg

tv3.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


ja dat zal ermee te maken hebben dat je UHD TV een andere bron altijd moet upscalen qua resolutie , dus autoplaatsen is de juiste instellingIMG_3106.thumb.JPG.1aca231bdc4ce2cb6f7334f067e10387.JPG

 

let ook op de hdmi kabel die je ervoor gebruikt

met een HD televisie is dat probleem niet aanwezig, dus je zult je aan de nieuwe TV moeten aanpassen qua auto-plaatsen als instelling

IMG_3112.JPG

aangepast door Tonskidutch
10 meter HDMI

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je de instellingen op je pc niet aanpassen, zodat deze overeenkomen met die van de tv?

De instellingen -van je pc staan waarschijnlijk nog ingesteld voor de LG.

 

De huidige tv zal een hogere resolutie hebben.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

het eerste antwoord denk ik  dat voor mij van toepassing is.Omdat ik  alle resolutie instellingen die er zijn al geprobeerd heb ook werken tot in van input verander. Het is inderdaad een 4k ultrahd tv  waar je de instellingen kan ingeven op de input nl hdmi 1 tot 3 kan je met bron instelling  normaal,verbeterd,uitgeschakeld instellen zijnde gewoon hd, 4k , of uitgeschakelde input. voor de pv/vga kan ik echter alleen via het menu foto 3 instellen maar dit moet wel iedere keer manueel gebeuren. Als ik verbeterd gebruik op niet 4k inputs heb ik geen geluid dus dit is wel nieuw voor mij. inuvik is het huismerk van krefel maar ik weet niet welke fabrikant het is.Het probleem stelt zich niet met een hdmi kabel maar met een gewone vga kabel.

aangepast door timmerman_606
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet het ook niet op de TV aanpassen maar op je PC, wijzig daar de resolutie en beeldformaat bij grafische eigenschappen, dat je het opstarten en BIOS scherm goed ziet komt door de erg lage resolutie daarvan, eenmaal opgestarte win7 heeft een hogere resolutie die nu niet passend is voor je TV.

aangepast door henkvd1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet of je pC ook nog anderer verbindingen aankan met DVI bijvoorbeeld, maar je kunt ook met miracast verbinden op een LG

 

Screenshot_198.jpg

 

op de Gforce9600gt site staat overigens ook nog een deel over het NTCS signal rate dat kan afwijken per resolutie, nu weet ik niet of die LG op automaat gewoon default VGA neemt

ik zou overigens zelf met hdmi of DVI werken aan de TV ;) en je ziet met 10m kabel in huis ga ik niet lopen Hannessen met een taaie VGA kabel

aangepast door Tonskidutch
aanvullende info over gforce

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...