Ga naar inhoud


Advies nieuwe schotel


Jelzin

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Sprietje:

Zoals ik je heb voorgerekend moeten de lnb van de Astra 19,2 en 23,5 oost 53,3mm van elkaar staan hart op hart. Als de koppen 60mm zijn, moet er dus 1 lnb opschuiven.

 

Bedankt voor al deze info. Wat ik nog niet verteld heb (ik heb ook nog geen beslissing genomen) is dat de 23.5 oost LNB er waarschijnlijk niet gaat komen vanaf het begin. Ik kijk het nederlands pakket op de kabel (ziggo), dus als 23.5 oost er ooit moet komen, dan zal dat wel een 23mm smalle kop worden. Het gaat me meer om astra 1 en 2 en misschien dat ik 5 west er voor het franse pakket er ook bij zet, maar dat is allemaal nog niet besloten.

 

Ik wil een vaste opstelling voor mijn FBC tuner (8 tuners) zodat ik daar makkelijk en snel kan schakelen en opnemen over meerdere sat posities.

 

Ik heb momenteel een draaibare schotel, die draait 1 keer naar een andere sat positie, maar niet automatisch terug als ik weer terug zap o.i.d. (wie weet waarom mag het zeggen). Ik denk dat het iets met de unicable instellingen op mijn VU+ ultimo 4k te maken heeft. Ik heb dat met moeite aan de praat gekregen vorig jaar en ik wil daar pas weer met mijn vingertjes aan gaan zitten als ik een vaste opstelling daarnaast heb draaien. Dan kan ik mijn draaibare schotel op een niet unicable instelling zetten en eventueel op een andere (niet FBC) tuner kaart. Die kan dat 23.5 oost bedienen als ik ooit weer canaal digitaal ga afnemen.

21 minuten geleden zei Ventura:

Neem dan een Inverto black premium quad of quattro lnb versie.

 

Ja dank, die is inderdaad een stuk smaller aan de achterzijde.

aangepast door Hoogie
Link naar reactie
Delen op andere sites


47 minuten geleden zei Sprietje:

Maar als je voorlopig de Astra 23,5 toch niet gaat gebruiken en eventueel later een smalle lnb neemt, dan is die brede achterkant van 71mm geen probleem en kun je gewoon de Black Ultra Quad nemen.

Ja maar ik wil unicable multiswitches gaan gebruiken en als ik dan wideband LNBs gebruik kan ik 2 sat posities op 1 zo'n switch kwijt. Met quattros maar 1 sat positie. Dat gaat wat muntjes schelen denk ik.

 

Wat is er zo goed aan de black ultra LNBs? Waar moet ik op letten in de specs van LNBs?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Cheapwatcher.,

Ik heb al een tijd niet op dit topic gekeken en zie dat je in april ook de Modula doosjes hebt aangeschaft,

De tierips moeten door de switch om aan de mast bevestigd te worden.

Daar er nu een doosje om heen komt moeten de tierips ook door het doosje heen.

De switch plaats je in het doosje tegen de dichte kant wat normaal de onderkant is en nu de bovenkant word.

Zet dan met een viltstift puntjes op de buitenkant van het Modula doosje tegen over de gaatjes in de switch.

Als je deze juist hebt geboord (druk niet te hard met de boormachine om barsten te voorkomen

en gebruik een scherpe nieuwe boor) en je doet de switch er weer in dan kun je de tierips door beide

heen halen en aan de mast bevestigen.

in het deksel wat in dit geval aan de onderkant komt moet ook een gat komen, de grootte hangt af van

het aantal kabels die vanaf de LNB's naar je switch gaan.

Ik heb daarna nog het deksel vastgemaakt met tierips rondom (zie de foto op pagina 2 op dit topic),

want die gaat anders toch een keer los en naar beneden zakken.

Veel succes ermee.

aangepast door dirk044

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-6-2019 om 21:56 zei dirk044:

Beste Cheapwatcher.,

Ik heb al een tijd niet op dit topic gekeken en zie dat je in april ook de Modula doosjes hebt aangeschaft,

De tierips moeten door de switch om aan de mast bevestigd te worden.

Daar er nu een doosje om heen komt moeten de tierips ook door het doosje heen.

De switch plaats je in het doosje tegen de dichte kant wat normaal de onderkant is en nu de bovenkant word.

Zet dan met een viltstift puntjes op de buitenkant van het Modula doosje tegen over de gaatjes in de switch.

Als je deze juist hebt geboord (druk niet te hard met de boormachine om barsten te voorkomen

en gebruik een scherpe nieuwe boor) en je doet de switch er weer in dan kun je de tierips door beide

heen halen en aan de mast bevestigen.

in het deksel wat in dit geval aan de onderkant komt moet ook een gat komen, de grootte hangt af van

het aantal kabels die vanaf de LNB's naar je switch gaan.

Ik heb daarna nog het deksel vastgemaakt met tierips rondom (zie de foto op pagina 2 op dit topic),

want die gaat anders toch een keer los en naar beneden zakken.

Veel succes ermee.

Ik heb de doosjes inmiddels al in gebruiken genomen wat in een ander topic te zien is. Ik heb de deksels aan de onderkant overigens niet gebruikt omdat dit lastig te monteren was met alle kabels. Er gaan er  namelijk per doosje 4 in en 1 uit. In mijn geval heb ik 2 switches in ieder doosje zitten.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...