Ga naar inhoud


Feedhorn Test Fibo 120


Phoenixx

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Sprietje:

De Arcon Sweety is een schotel van 43cm. Nu maken ze reclame dat deze schotel hetzelfde presteert als een gewone schotel van 60cm. De wel bekende bluf die veel producenten van campingschotels hanteren.
Laten we dit eens nader bekijken.
De versterking wordt verkregen door het schoteloppervlak. Een schotel van 43cm heeft een oppervlakte van 1/4πD2 =1/4 x 22/9 x 1849 = 1130cm2.
Een schotel van 60cm heeft een oppervlak van 1/4 x 22/9 x 3600 = 2200 cm2
Het oppervlak is dus 2200/1130 = 195% zo groot.
Nu ligt het rendement van een gewone schotel tussen de 60 en 70%.
Laten we nu eens aannemen dat een perfecte cassegrain schotel een rendement van 80% heeft en een slechte offsetschotel 60%. Dat is 33% meer maar dan kom je nog nooit aan 195%. Neem dan een vlakantenne. Met die Waveguide Horn Phased Array techniek, heb je een rendement van mimimaal 90%.
Het voordeel is dat die antenne nog platter is dan de cassegrain schotel.

 

Arcom Sweety 43cm.jpg

Maw; om een lang verhaal kort te houden : ja of nee

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik hou van hoe dubbel-reflector antennes ontworpen en hoe ze eruit zien.Vooral ik vind dat, in theorie presteren ze ongeveer 10% beter dan de gebruikelijke antennes.Tegelijkertijd weet ik dat het niet zo gemakkelijk is om de prestaties van verschillende satellietsystemen te vergelijken.En een van de problemen is het feit dat verschillende Lnb's worden gebruikt, zodat we niet vergelijken alleen de antenne, maar antenne-systeem. Ik heb een 60cm Cassegrain, en toen ik het getest voelde ik me alsof het was het uitvoeren van als ~ 60cm offset-antenne.Een ander geval is gecompenseerd Gregoriaanse type antenne, zijn er vele mogelijke manieren van aanpassing, en ook de resultaten, door gevoelens weer, beetje beter dan op de gebruikelijke offset antennesysteem. Ik heb onlangs omgerekend 1,2 m en 1,8 m Channel Master antennes naar Gregoriaanse. Zal doen wat testen deze zomer. Droevig als u vele fouten van de vertaling vindt. Blame Google. 🙄

IMG_20190617_224828 (Large).jpg

IMG_20190617_211818 (Large).jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De UFO schotel is een slecht ontwerp en is door de meeste bezitters inmiddels afgedankt. Toen Canal Digitaal vroeger op de Astra 19,2 zat, kon je met deze schotel de CD-zenders ontvangen. Toen ze over gingen naar de Astra 23,5, was het afgelopen met de ontvangst en dat terwijl deze schotel toch een diameter van 65cm heeft (effectieve diameter 60cm).

principe Travelsat UFO.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...