Ga naar inhoud


Feedhorn Test Fibo 120


Phoenixx

Aanbevolen berichten


Ik vind wel dat RimaNTSS de interessantste schotelcollectie heeft. Van de kleinste tot een hele grote schotel en heel veel schotels met bijzondere technieken.
bijv. nr.1, de SMW OA 1600
nr.3, een grote offsetschotel omgebouwd tot super Fibo schotel
nr.4 een schotel met een extreem hoge f/D-verhouding

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@patje7of9TBH Ik denk dat ze beide zijn van grote kwaliteit antennes.Prodelin is een beetje zwaarder dan CM, en het is gemaakt voor VSAT en heeft openingshoek 58 * (F/D Eqv.= 0,97), zeer lange brandpuntsafstand antenne (zoals reeds vermeld door @Sprietje).CM 1M heeft openingshoek 79 * (F/D Eqv. = 0,68). Ik denk dat het veel gemakkelijker tegenwoordig om de juiste LNB te vinden voor CM dan de prodelicatessen.  Dus, voor eenvoudige ontvangst van SAT-TV zou ik adviseren CM antenne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste RimaNTSS

 

Zoiets had ik al ingeschat, een f/D-verhouding van 0,97 voor de Prodolin 1m.
Daar past een gewone lnb met een f/D van 0,6 niet goed op.
Welke lnb heb jij daar op zitten? Het lijkt aan de vorm en de zwarte kleur te zien een oude ALPS maar die heeft ook een zwarte kop dus is het waarschijnlijk ook niet.
Is dat een zelf aangepaste lnb?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hoi allemaal,

 

Na een lange tijd even een update, ik heb de triax 110 upsitedown getest met een extra stab 90 om de gewenste signaalhoek te bereiken. Vanaf 10 graden oost had ik 5 % meer signal omdat de schotel te hoog stond voor nilesat

daar ik evengoed 55 % signaal kreeg.

 

Omdat ik de stab 90 rotor waar het geheel opstond andersom had staan en aan de binnenkant ivm krachten moest ik west en oost in het rotor menu omdraaien vanwege de spiegelbeeld clarctech uitkomst. Toch heb vandaag alles weer

in de oude stand terug gezet

 

Met het draaien van de schotel kantelt het hele schotel gewicht waardoor ik geen power meer had om de stab rotor

terug te draaien plus een instabiele constructie met storm.

 

Nu heb ik een een klein flensje van 1 cm wat op de ibu zat vervangen voor een adf feedhorn gedeelte met de volle lengte en die op de Prodelin feedhorn gemonteerd en ik heb er goed signaal uit, 58 % op nilesat op de clarctech 5100 Combo test ontvanger wat een prima resultaat is, 10 % zachter signaal dan de fibo 120 niet slecht voor een triax 1 M schotel.

Badr 26 Oost is ook geen probleem. Met de prodelin feedhorn 51 graden heb ik meer signaalwinst en een lage ber. ;)

 

Fibo120 -ibu-nilesat.jpg

Fibo120 -ibu-signaal-nilesat.jpg

Diameter-prodelin-ontvangstwinst.jpg

Prodelin-adf120-feedmonmtage1.jpg

Prodelin-adf120-feedmonmtage2.jpg

Prodelin-adf120-feedmonmtage3.jpg

Signaal-vergelijking-skyware-vs-prodelin-feed.jpg

Triax100-dish-upsitedowntest.jpg

oudestab90-gradenhoek-bereiken.jpg

Prodelin-nieuwe-adf120feed.jpg

Prodelin-nieuwe-adf120feed-nilesat-signaal.jpg

aangepast door Phoenixx
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...