Ga naar inhoud


Probleem met ontvangst Astra 2


Gene 1225

Aanbevolen berichten

Ik heb vorig jaar mijn Vu* geinstalleerd met een triple quad lnb voor astra 1,2 en 3.

Steeds goede ontvangst gehad op de drie posities.

Sinds een paar weken hapert de ontvangst van Astra 2: gestoord tot zelfs helemaal geen beeld. 

Mogelijk heeft een zware storm in die periode er iets mee te maken.

Nu kan ik natuurlijk gaan experimenteren met de stand en de hoek van de schotel en ook met de stand van de lnb maar ik moet wel telkens de ladder op en af om naar de tv te gaan kijken wat het resultaat is.

Bijkomend probleem is dat de zenders die ik 's avonds niet kan ontvangen er overdag soms goed door komen, wat het nog wat extra moeilijk maakt .

Mijn vraag: kan iemand op basis van deze gegevens suggereren wat de beste aanpak zou zijn , of laat ik toch maar een installateur komen ?

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites


denkt ook dat het een beetje verwaaid is he 

dus laat de installateur maar komen he 

gelijk sprietje al zei

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, er staan bomen, maar het toeval wil dat er net dit voorjaar stevig gesnoeid is, dat acht ik dus weinig waarschijnlijk.

Laat me het probleem anders formuleren:

Gegeven:

1) een triple quad LNB : astra 1 en 3 zitten boven de 85 procent sterkte, astra 2 haalt met moeite 25 procent.

2) overdag wel beeld op astra 2, "s avonds niet of erg gestoord.

En die installateur kost me al snel 150 euro, vandaar dat ik hier even om advies kwam vragen.

 

 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha ook vlak bij de deur ☺️

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Sprietje:

Een Triax 78? Dan moet de schotel gewoon iets naar het oosten gedraaid worden.
In Mol moet de triple-lnb 14 graden schuin staan. Dat is nagenoeg gelijk aan de bijgeleverde mal, die lijn staat op 15 graden.

 

 

 

Bedankt Sprietje, daar kan ik mee aan de slag. ik hou je op de hoogte , maar eerst moet de temperatuur wat dalen ....😅

38 minuten geleden zei smetje limb.BE:

haha ook vlak bij de deur ☺️

 

Zin in een biertje ? Staat koud. 😂

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

en heb je hem al een beetje verdraaid

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Smetje : ja, deze voormiddag de ladder er maar tegen gezet ;

Sprietje: inderdaad: niet alleen de wijzen kwamen uit het oosten maar ook het signaal : 2 mm meer oostwaarts was voldoende om het probleem op te lossen.

Ik heb nu wel ondervonden hoe gevoelig de afstelling is: het moet echt goed zitten met zo'n triple-quad.

bedankt voor het meedenken, en Smetje: er staat nog altijd een biertje koud hé.😀

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal er zeker nog aan denken

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...