Ga naar inhoud


Probleem met ontvangst Astra 2


Gene 1225

Aanbevolen berichten

En is het gelukt nu

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Smetje,

ik ben in vakantie-modus: alles gaat dus wat trager. Maar vandaag ga ik de ladder op en begin er toch maar aan. 

Ik hou jullie op de hoogte.

ondertussen: 

gezondheid  ....😀           Afbeeldingsresultaat voor jupiler blikjes

 

 

 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

oei dat is natuurlijk niet goed 

ben je zeker dat ja alle instellingen goed hebt staan 

en heb je al eens een fastscan gedaan  van tvv of een andere provider 

oei dat is natuurlijk niet goed 

ben je zeker dat ja alle instellingen goed hebt staan 

en heb je al eens een fastscan gedaan  van tvv of een andere provider 

plaats eens een afbeelding van jouw schotel en je instellingen op je ontvanger 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wat is nou de precieze maat van de schotel, waarop je de triple LNB gebruikt?

Inderdaad 80 bij 100 cm, zoals je meldde in dit topic: https://www.sat4all.com/forums/topic/367165-signaalkwaliteit/   ?

 

Of toch de Triax 78, die ongeveer 70 cm breed is geloof ik?

 

In het tweede geval lijkt het me te doen; in het eerste geval ongeveer niet.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens, ik heb nu een 78 cm schotel geplaatst maar het resultaat is evenmin bevredigend.

Het blijft een probleem om de de drie satellieten in een goede kwaliteit te ontvangen:

Heb ik astra 3 goed, dan valt ofwel astra1 ofwel astra 2 uit. 

Maar hoe dan ook blijft het signaal op astra 2 te zwak: ca 40 tot 45 procent.

Geloof me, ik heb alles geprobeerd wat in mijn beperkte mogelijkheden ligt en ik besef dat het een zaak zal zijn van zeer correcte afstelling.

Daarom ga ik toch maar een installateur inschakelen. 

Bedankt allemaal voor jullie bijdragen. 

 

 

 

 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bedoel je met "een 78 cm schotel"?

Een schotel van 78 cm breed; of één van 70 cm breed, zoals de Triax 78?

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

deze is 70 breed 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Gene 1225:

Pff.... 10 uur later maar nog geen bevredigend resultaat :

had nu eens een foto naar boven, naar de schotel gemaakt

als die 78tiger op dezelfde plek hangt kan het zijn dat er iets aan die locatie mankeert zoals een boom die flink gegroeid is

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Gene 1225:

Pff.... 10 uur later maar nog geen bevredigend resultaat :

22-01-zwerfvuil-1516652839_1519903396.jpg

De foto doet anders vermoeden.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo dit is idem als de jouwe

IMG-20190707-WA0000.jpg

IMG-20190707-WA0008.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgorde van uitrichten triple LNB op triax 78 zoals ik het ooit heb gedaan, stap voor stap:

 

Stap 1. Eerst goed uitrichten op 23oost (maar hoeft niet perfekt).

 

Stap 2. Daarna elevatie schotel ietsje naar beneden (wél gewoon ontvangst houden op 23oost).

 

Stap 3. Schuinstand van de LNB checken: als je met de schuinstand op 19oost maximaal zit, is dat dan ook de schuinstand met maximale ontvangst op 28 oost? (Met andere woorden: leidt een verdraaiing van de schuinstand dan meteen ook tot verslechtering op 28 oost?)

Zo ja, dan was die schuinstand en elevatie precies goed.

Zo nee, dan de elevatie van de schotel aanpassen, tot dit met deze schuinstand-test wel zo is.

 

Stap 4. Azimuth van de schotel checken (links/rechts): beste compromis zoeken voor zenders op 28,5 oost, 28,2 oost, en 19,2 oost.

Van belang is zowel 28,2 oost als 28,5 oost te testen; met slechts één van beide levert dit geen optimaal resultaat op.

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar wel goed kijken of de mast waterpas staat!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...