Ga naar inhoud


Probleem met ontvangst Astra 2


Gene 1225

Aanbevolen berichten

Sprietje,

het verband tussen de ontvangststerkte  is significant: het lijken wel communicerende vaten. Wat je wint bij de ene verlies je bij de andere.

Toch blijft het een kantje-boord verhaal, want 's avonds verlies ik op de 28.2 toch zo'n 10% aan signaalsterkte in vergelijking met 's middags, van 43-48 naar 35-39  procent.  En dat is nu net de reserve die ik nodig heb voor een ongestoorde ontvangst. 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoewel de triple-lnb gemaakt is voor een schotel van 60cm, geeft hij op een schotel van 70cm toch beter signaal maar het afstellen is vele malen moeilijker.
Het je ook al eens gekeken of de elevatie optimaal staat?
Om hem heel precies in de goede richting af te kunnen stellen, kun je een parker (zelftapper) in de bovenste klembeugel zetten, zie hier:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zou nu een markering kunnen maken op je beugel of zet hem met een zelf tapper vast 

 

zeltap.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt jongens, ik maak er nog werk van. 

Maar toch blijf ik nog even afwachten tot ik meer zekerheid heb. 

Het is me nog niet duidelijk waarom ik in de late namiddag steeds een terugval heb in signaalsterkte van zo'n 10 procent. 

 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gene 1225  dit zeg je  ook nog 

heb je een smartfoon  en heb je daar wiffi bereik

maar ik moet wel telkens de ladder op en af om naar de tv te gaan kijken wat het resultaat is.

zet anders eens een tool op je mobieltje 

genaamd 

DMSatFinder  en maak verbinding met je vu 

zie even in het filmpje ...zeer handig en moet je niet telkens ladder op en af haha

DMSatFinder

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar sleutel niet aan de f-connectors met die DMSatfinder boven op 't dak

anders "kan" je tuner sterven

verder een raadzame aanbeveling die DMSatFinder 👍

en natuurlijk is de hoogte van uw percentage niet van belang maar de hoogste uitslag omdat het geen professioneel geijkt toestel betreft

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de F connector moet je nooit komen alleen bij de eerste montage als je de ontvanger nog niet hebt aangesloten

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden zei smetje limb.BE:

Aan de F connector moet je nooit komen alleen bij de eerste montage als je de ontvanger nog niet hebt aangesloten

je bedoeld het goed... we weten ook dat je het juist wilde uitleggen

maar

je moet bij elke handeling met de coax kabel en je f-connectors de box van het stroomnet hebben en niet alleen bij de eerste montage zoals jij het schrijft

 

  • Like 1

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei Gene 1225:

Het is me nog niet duidelijk waarom ik in de late namiddag steeds een terugval heb in signaalsterkte van zo'n 10 procent.

 

Misschien dat door de hoge middagtemperatuur de LOF van de LNB wat verschuift? Zolang er geen uitval is (blokjes) zou ik me daar nog geen zorgen over maken.

 

Gaat het om signaalsterkte of signaalkwaliteit?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat inderdaad om de signaalsterkte,

en ik moet tot mijn eerlijke schaamte toegeven dat ik nog moet uitzoeken waar ik de signaalkwaliteit kan controleren op de VU+ met openpli 😰 .

Stroom van de box is iets wat ik veiligheidshalve steeds gedaan heb. 

 

En inderdaad: 's avonds vallen er een aantal zenders weg of erg gestoord die overdag perfect te ontvangen zijn . 

aangepast door Gene 1225

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zet die LNB op zijn kop en verander de Diseqc instelling voor de buitenste 2 satellieten overeenkomstig.

Verschuift de klacht naar de andere satelliet positie weet je dat de LNB gammel is

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Gene 1225:

Het gaat inderdaad om de signaalsterkte,

 

Signaalsterkte heeft geen invloed op de signaalkwaliteit (zolang die sterkte binnen de brede range blijft, waarop je tuner ontworpen is).

Dat is dus niet iets om op te letten, of je zorgen over te maken.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, ik moet de signaalkwaliteit kunnen controleren en zoals ik hierboven al aanhaalde moet ik op zoek waar die zit bij de VU+ met openpli.

Bij de meeste decoders is dat kinderspel, maar hier zit die blijkbaar goed verstopt. 

Ik ga effe te raden bij de VU+ jongens op deze site. 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...