Ga naar inhoud


Entitlements op Ziggo irdeto verdwenen


Aanbevolen berichten

Natuurlijk super dat beide kaarten nu werken, maar een ECM responsetijd van 1235 msec is wel héél erg hoog... Normaal is dat rond de 185 msec...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 83
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dat het niet werkt als je verschillende groepen gebruikt , is omdat je waarschijnlijk geen groepen gedefinieerd hebt in je OSCAM.user

Dit staat er bij mij in... ik heb 3 kaarten, ieder in hun eigen groep...

 

[account]

user                                                                               = dvbapi_local

au                                                                                   = 1

group                                                                            = 1,2,3

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo zou ik het ook doen...

readers per group inrichten per kaart en dan de client (dat is je dvbapi_local) alle groups toestaan

want dan kan oscam veel beter de CAID filteren, die de nieuwste oscam eerst zelf tracht te bepalen voor de kaart

 

en dat gezwets over

Op 26-7-2019 om 12:47 zei Mimisiku:

Sommigen wéten vaak niet eens of ze een normale of emu versie hebben :)

Kijk maar eens bij je readers of daar een emulator meedraait...

is jou ongezouten achterdocht

 

en als men daar niet op mag reageren zoals ik deed krijg je geen "likes" meer van me

 

 

The Promise You Made

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Sverige:

Dat het niet werkt als je verschillende groepen gebruikt , is omdat je waarschijnlijk geen groepen gedefinieerd hebt in je OSCAM.user

Dit staat er bij mij in... ik heb 3 kaarten, ieder in hun eigen groep...

 

[account]

user                                                                               = dvbapi_local

au                                                                                   = 1

group                                                                            = 1,2,3

 


 De meeste reacties hier zijn echt slecht. Mensen die zelf nauwelijks verstand hebben en andere proberen te adviseren. Oscam is gewoon te moeilijk voor veel mensen.

 

Het was vanaf het begin al duidelijk waarom hij caid 0648 kreeg , die is van  Austria SAT die ook toegang kan geven tot het HD+ pakket schijnbaar, kijk maar:

 

17:00:30.518 CCcam: EMM: start filter on irdeto emmpid: 0x258 caid: 0x648 id: 0x0
17:00:30.519 CCcam: EMM: start filter on irdeto emmpid: 0x259 caid: 0x650 id: 0x0
17:00:30.520 CCcam: EMM: start filter on irdeto emmpid: 0x260 caid: 0x6e2 id: 0x0
17:00:30.522 CCcam: EMM: start filter on irdeto emmpid: 0x261 caid: 0x6cb id: 0x0
17:00:30.522 CCcam: EMM: not interested in 1830:000000
17:00:30.523 CCcam: EMM: start filter on nagra emmpid: 0x1005 caid: 0x1843 id: 0x0
17:00:30.523 CCcam: EMM: not interested in 1860:000000
17:00:30.524 CCcam: EMM: not interested in 09C4:000000
17:00:30.524 CCcam: EMM: not interested in 098C:000000
17:00:30.524 CCcam: EMM: not interested in 098D:000000
17:00:30.524 CCcam: EMM: not interested in 186A:000000

 

Maar dit soort gein krijg je alleen als je de oscam reader niet fatsoenlijk instelt.  Jullie schijnen altijd te vergeten dat de juiste CAID en provider id ook in de reader moet staan, anders stuurt die er van alles naar toe en krijg je inderdaad    "no matching reader"

 

En Sverige heeft gelijk,  Kaarten doe je altijd in eigen groepen en vanzelfsprekend moet je de user "dvbapiau" dan wel rechten geven op deze groepen en ook dvbapiau zelf moet correct zijn ingesteld. Anders komend die EMM's nooit door en verloopt je kaart. Want hoewel HD+ een prepaid tier heeft die een jaar vooruit gaat moet de nagra datum elke 2 maanden geupdate worden.   

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb helemaal geen oscam.user

18 uur geleden zei Sverige:

Dat het niet werkt als je verschillende groepen gebruikt , is omdat je waarschijnlijk geen groepen gedefinieerd hebt in je OSCAM.user

Dit staat er bij mij in... ik heb 3 kaarten, ieder in hun eigen groep...

 

[account]

user                                                                               = dvbapi_local

au                                                                                   = 1

group                                                                            = 1,2,3

 

Pluspunten voor jou! Dit was idd het probleem. Ik heb de oscam.user aangepast en nu werken ziggo en hd+ in een eigen groep.

 

Dank!

 

15 uur geleden zei Codx:

Maar dit soort gein krijg je alleen als je de oscam reader niet fatsoenlijk instelt.  Jullie schijnen altijd te vergeten dat de juiste CAID en provider id ook in de reader moet staan, anders stuurt die er van alles naar toe en krijg je inderdaad    "no matching reader"

Voor de HD+ heb ik beide ingesteld, maar voor ziggo enkel de CAID. Moet voor de ziggo ook de provider ingesteld worden? In de logging van oscam lijkt de provid van ziggo 000000 te zijn. Is dit een echte waarde die ingesteld moet worden of moet ik dit als leeg veld zien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je de juiste provider ID weet wel, want indien je voor jou regio de verkeerde gebruikt werkt het niet

dat overkwam mij twee jaar terug, omdat iemand me een voorbeeld bestand had gegeven met de verkeerde providerID

 

of de nieuwe Oscam versie die zelf achterhaald weet ik niet zeker

The Promise You Made

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Tonskidutch:

als je de juiste provider ID weet wel, want indien je voor jou regio de verkeerde gebruikt werkt het niet

 

Is dit niet info die op de smartcard zelf is te achterhalen?

 

Als ik op de entitlements van de HD+ kaart klik zie ik dit:

00 00 34 11 (sysid)
00 00 00 00        
00 00 80 11

en ik heb in de oscam.server dit staan:

auprovid        = 003411

 

En als ik op de entitlements van de ziggo kaart klik:

00 08 4F 4A (sysid)
01 FF FF FF        
02 FF FF FF        
03 FF FF FF   

 

Zou dat als je het doortrekt naar de ziggo kaart niet betekenen dat de auprovid voor ziggo is (in mijn geval):

auprovid =  084F4A

zou moeten zijn?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen volgens mij gebruikt ziggo een andere systematiek daar ze in verschillende regio's ook andere (let op dat was mijn kennis van 2 jaar geleden) providerid's hebben

dit in tegenstelling tot HD+ die overal gezien kan worden in de footprint van de 19,2 bedoeld voor Duitsland en dus geen onderscheid kent betreffende de providerID en sysID

aangepast door Tonskidutch

The Promise You Made

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Tonskidutch:

aanvullend

ik heb kabeldeutschland gehad in Dresden en met de neotion CI+ kun je de providerID zien en de kaart gebonden sysID

Het toeval wil dat ik zo'n neotion CI+ module heb liggen hier.. Met "ziggo geschikt" logootje.

 

Maar dan is de vraag hoe kan ik in die module deze info achterhalen?

 

Doe ik dat in de VU+? Ik heb toen ik dat probeerde met mijn ziggo kaart geen menu gevonden waarmee in die CI mdule kon selecteren ofzo, maar misschien heb ik niet goed gekeken. Er zijn ook zo veel menuutjes.

 

Of doe ik dat op mijn TV, die heeft ook een CI module houder denk ik..

 

Graag je advies.

aangepast door Hoogie
Link naar reactie
Delen op andere sites

in je TV kun je alle informatie over CI en kaart ophalen omdat je daarmee ook kaart en CI+ activeert als pair

tenminste zo deed ik dat bij de Panasonic

 

dus om te voorkomen dat je moet gaan unpairen zou ik dat voorbeeld niet nabootsen maar je regio opgeven en de ziggo gebruikers van jouw regio zullen er het passende providerID voor weten te geven

The Promise You Made

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

p.s. ik weet niet 100% zeker of de irdeto kaarten gepaired worden in de Neotion CI+

dat heb ik nooit hoeven doen / moeten doen

in geval van de kabeldeutschland kaart was dat wel het geval noodzakelijk

aangepast door Tonskidutch
2 maal geval in een regel

The Promise You Made

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonski…  waar heb je het over....  

 

Voor een Ziggo irdeto kaart is de provider id  0604:000000, 000001, 000002, 000003 waarbij 000000 de actieve is.  Het heeft niks met regio's te maken of pairing. Er kunnen wel verschillende CHIDs in gebruik zijn maar die hoef je niet in te vullen want dan ga je verder filteren.

 

En SysID is gewoon een andere naam voor het admin ID, maar die is niet verschillend per kaart bij native nagra. (kabel deutschland)

 

voor HD+ HD02 gebruik je de volgende instellingen:

 

caid                          = 1843

ident                         = 1843:000000,003411,003511

 

Wil je ook hier verder filteren kun je dit er in zetten, wat voorkomt dat ecm's die niet deze lengte en header hebben naar de kaart gaan.   Maar dit is alleen relevant als jij je kaart met de hele wereld gaat delen want dan krijg je een hoop shit aanvragen die je liever niet naar je kaart stuurt.

 

ecmwhitelist                    = 1843:89
ecmheaderwhitelist        = 803086078400,813086078400

 

En auprovid kun je leeg laten, is niet nodig.

 

aangepast door Codx
betere uitleg sysid

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had het over een onzekerheid gezien mijn ervaring 2 jaar geleden met de kaart in oscam en die auprovid

en dus voorzichtige adviezen aan hoogie

en die Hexadecimale getallen dat mij deed twijfelen

 

dat 000000 klopt voor auprovid is toch waar we heen wilden

 

die jij nu opgehelderd hebt!

 

dat er verkeerde voorbeelden te vinden zijn met andere auprovid was die onzekerheid

 

p.s.

Citaat

bij native nagra. (kabel deutschland)

dat is geen native nagra kaart geweest maar NDS = Videoguard

en ik kan je de CI+ nu nog laten zien want die heb ik nog

 

excuus

smit CI+ en niet neotion CI+

aangepast door Tonskidutch
opmerking aangevuld

The Promise You Made

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...