Ga naar inhoud


Glasvezel internet


RicardoBelli

Aanbevolen berichten

Op 15-8-2019 om 16:45 zei RicardoBelli:

....De glasvezel kabel ligt al in de meterkast .dus ze moeten nog aflassen en een router plaatsen..

 

@johnno, er zit een groot verschil in de opgave van de kosten zoals die bij jou van toepassing zijn en die die voor de TS van toepassing zullen zijn.

 

Bij de TS is de glasvezelkabel nog niet in de woning afgelast en bij dergelijke werkzaamheden komen hele andere bedragen aan te pas...

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

28 minuten geleden zei Jürgen:

 

@johnno, er zit een groot verschil in de opgave van de kosten zoals die bij jou van toepassing zijn en die die voor de TS van toepassing zullen zijn.

 

Bij de TS is de glasvezelkabel nog niet in de woning afgelast en bij dergelijke werkzaamheden komen hele andere bedragen aan te pas...

 

Ik ga je niet tegenspreken, want ik ben zeker geen expert op glasvezelgebied. Maar is het aflassen dan meer dan het monteren van de kabel in een eindkastje? Dat kastje is bij mij ook geheel vervangen, waarschijnlijk omdat het al weer verouderd was. Zo ik al zei, ik ben geen expert, maar wat is dan het grote verschil?

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat "aflassen" van de fiber optics en installeren van modem etc doen de echte "netwerk in de vingers houdende" providers gewoon voor nop/gratis

zo lang je maar bij hun ook je contract neerlegt

behalve als je een nieuwe leiding moet laten leggen

 

het koste mij zelf helemaal niks om "pair bonded adsl" te laten installeren

bij navraag aan de monteur zijn die paar handelingen die je monteur ervoor moet doen in de centrale en ter plekke (qua uurloon) in de kosten van je abonnement verdisconteerd.

 

Denk dat RiccardoBelli z'n provider eens moet bellen die op de optische HUB toegang heeft en vragen wat het gaat kosten.

niets zo simpel als de partij in kwestie zelf vragen.

 

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allen dank voor het reageren .en Tonskidutch ik heb gisteren contact gehad met een provider. Maar ik denk toch dat ik bij dezelfde provider blijf zie foto hieronder dus ga zeker een telefoontje naar hun toe plegen.en Tonskidutch  je hebt helemaal gelijk dater hier nog gelast moet worden.mvg Ricardo            ps niet lachen om de aansluiting.

 

 

 

20190817_154219.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu dus analoge lijn met splitter erop.Zal dus nog een fiber tube en fiber moeten binnengestoken worden met UTAc eraan.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke deze oranje en witte werde voorheen gebruikt als verklikker (EXTRA BELLETJE) voor dat je de telefoon buiten ook kon horen als er gebeld werd .maar dat weet ik niet zeker meer .maar het is ook flinterdun die koper adertjes. Morgen ga ik proberen contact te krijgen met de welbekende provider .ik betaal nu 43 € in de maand voor internet en bellen ,dat

 laatste gebruik ik nooit .en dat internetten met een snelheid let op maar liefst 8 mb download !!!!!!! Mvg Ricardo

aangepast door RicardoBelli
Schrijffouten
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei RicardoBelli:

Oke deze oranje en witte werde voorheen gebruikt als verklikker (EXTRA BELLETJE) voor dat je de telefoon buiten ook kon horen als er gebeld werd

ja dat weet ik allemaal niet met die veelvoud aan oud koper en oude centrales

wel weet ik dat met dit pair bonded principe 4 koper aderkes gebruikt wordt en de snelheid voor die in vierkante millimeters doorsnede veel beeld informatie fluit

met glas gaat natuurlijk heel veel meer

 

let wel pair bonded kun je naderhand ook nog aanvragen indien de centrale geschikt is waar je oud koper heen leidt

ik deed de bestelling voor internet met pair bonded en dan kost het niets extra

internet met bellen heb ik niet eens overwogen, bellen doe je mobiel

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke dank je voor de info .over die koperdraad heb je mijn foto gezien hierboven hoe die zooi is aan gesloten ,en dan vooral die overgang van de klemstrook naar de modem aan de lijningang .die 2 koperdraadjes zijn zo flinterdun allemaal weerstand .kun je bij jou nu wel merken dat je sneller kunt internetten  ????  met die 4 adertjes  en heb jij dat ook zo zitten zoals ik met die modem enzo ?  Dat moet toch ook veel korter kunnen zonder weerstand!!!  Hangt natuurlijk ook af van jouw afstand tot aan wijkcentrale kast  ik bedoel de snelheid voor internetten .hoe dichter erbij des te sneller. Mvg Ricardo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Zoals ik je al PM liet weten, ligt in jouw meterkast al glas en kan daar probleemloos FttH op geleverd worden. Vaak ben  je dan met maximaal 75 euro installatiekosten incl. modem klaar.  Tweak.nl levert op jouw adres.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...