Ga naar inhoud


Glasvezel internet


RicardoBelli

Aanbevolen berichten


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Bij mijn provider was het zonder kosten, bij mijn zwager was het € 1.500,-

Dus ergens tussen deze 2 bedragen.

 

En vergeet niet dat er 2 kanten aan een kabel zitten, ook bij de provider in het PoP moet er een (2) vezel(s) gelast worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is afhankelijk van welke provider en welke snelheid je wenst denk ik.

VU+Solo SE OpenPli, Maxdigital Xp1000 Openpli, Technomate Tm 5402 HD M3 

ChannelMaster 180 cm met LNB Revolver voor Ku & 2x C Band,  Jaeger SMR 1224  63W - 76E

Triax 78Cm 19,2, 23,5, Deltastar Gregorian 90 cm 45W - 68,5E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Over het algemeen zal bij de eerste aanleg de aansluiting zonder kosten gemaakt worden om voldoende abonnees te kunnen krijgen om kostendekkend te kunnen zijn.

 

Is het net eenmaal aangelegd betalen nieuw aan te sluiten abonnees de werkelijke kosten, tussen enkele honderden tot 2000 euro.

Ik betaalde verleden jaar op een vestiging een tarief voor aansluiten van 2.500 euro.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is echt tipisch Nederland en Belgie. Hier gebeurd dat gelukkig niet en is de glasvezel aansluiting kosteloos. Op een gegeven moment moeten ze toch de oude meuk zeg adsl enz. voorgoed afsluiten en dan kun je toch geen mensen gaan verplichten vele euros neer te tellen voor het onvermijdelijke. Als je dat betaald ben je er flink ingeluist. Hier worden volgend jaar alle oude kasten met de oude telefoon lijnen, adsl uitgezet en is er niets anders meer over dan kabel en glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me erg overdreven, honderden tot 2000 euro .ik heb vandaag al telefonisch contact gehad met een provider  .maar die had het erover dat er weer eerst een mannetje moet komen om de situatie te bekijken.en vervolgens een rapportage van te maken en dan word er pas aktie ondernomen .en ook die moet natuurlijk betaald worden .ik heb ook gevraagd of ik  geen foto kon sturen van de meterkast, maar dat kon toch niet . Iedereen  bedankt voor het reageren

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
9 uur geleden zei RicardoBelli:

ik heb vandaag al telefonisch contact gehad met een provider

Dan zal die de netwerk beheerder contacteren en langs sturen.

Een willekeurige provider mag niet aan het netwerk van de beheerder sleutelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe lang ligt die vezel er al en waar komt deze uit? Ik neem aan dat ze doelen op een test om vast te stellen of de vezel intact is?

 

Het ligt met name aan hoe provider waarop je aansluit ermee omgaat maar er is geen sprake van graafkosten. Blijf je dan bij dezelfde provider of stap je over? Ik weet niet of je dan nog iets kunt onderhandelen over het aansluit tarief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het reageren allen. OFDM  de glasvezel kabel ligt er zon 15 jaar schat ik  en heb ik dus  tot in de meterkast .er moet dus nog gelast worden en dan in zon kastje gestop worden  .en er zal zeker getest moeten worden of deze nog in takt is, ik ben wel op een andere provider  uitgekomen  .  Zit nu nog steeds op de oude koperdraad ,maar in verhouding betaal ik meer .voor een suppersnelle download van let op 8 mb . En dat je op glasvezel snelheden van tot 500 mb kunt halen heb ik gelezen .maar 50 mb is voor mij voldoende denk ik . En Tonskidutch dat is zakelijk toch 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Als je me een PM met je PC + huisnummer stuurt, kan ik eventueel kijken wat er mogelijk is op dat adres en wat de eventuele kosten zijn voor zo'n aansluiting.

Ik kan niets voor je afsluiten,  maar wel controleren.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@RicardoBelli

Dan ben je waarschijnlijk de eerste Nederlander geweest die over een glasvezelaansluiting mocht beschikken....;)

 

In 2005 was het Brabantse Nuenen de 1e gemeente die op het glasvezelnetwerk (FttH) werd aangesloten en dientengevolge over snel Internet kon beschikken.

Dus de kabel is al bejaard voordat die ooit door jou gebruikt is...:D

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden zei RicardoBelli:

En Tonskidutch dat is zakelijk toch

ja klopt dus dat is altijd duurder omdat je dat belastingtechnisch 100% mag verdisconteren (over 3 jaar) met de omzetbelasting

 

overigens ik heb in Dresden ook een glasvezel aangelegd "gekregen" maar het is nog steeds niet in gebruik zo mijn ex-buurman

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben overgestapt van het telefoonkabelnet naar glasvezel toen dat netwerk er al jaren lag. Ik betaalde geen aansluitkosten maar wel €25 aan administratiekosten, wat in feite natuurlijk precies hetzelfde is. Volledige installatie, waarbij ook je apparatuur wordt aangesloten kostte €50 extra, maar ik denk dat de meesten van ons dat zelf wel af kunnen.

 

Als ik me goed herinner kwam er eerst een techneut om de kabel door te meten, waarna ik het modem thuisgestuurd kreeg. Daarna kwam er een monteur om het modem te installeren, dat ik zelf al had opgehangen op de plaats waar ik het wilde hebben. Het liep eigenlijk allemaal heel gesmeerd.

 

Ik heb nu 1 Gigabit up/down, wat eigenlijk veel meer is dan ik nodig heb. Maar met up en downloaden is het toch wel erg prettig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...