Ga naar inhoud
jeandubois

Info over calibrate, calculate en allocate in postioner set up-menu

Aanbevolen berichten

Weet iemand hier wat de functies "calibrate", "calculate" en "allocate" in het "positioner setup"-menu van een enigma2(openpli) box precies doen?

Ik vermoed dat het met 1 van deze functies moet mogelijk zijn een foutief nulpunt terug correct te zetten zonder dat je aan je schotel zelf moet beginnen sleutelen.

dank bij voorbaat

Jean

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Wie is er online   0 leden

Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

• Gerelateerde inhoud

• Door Satneef
      Zojuist getest:
      Ik heb 2 enigma2 boxen (zie handtekening) en ik stream mijn abo van de HD2400 naar de H2H.
      Deze kanalen heb ik in een apart boeket staan en de kanalen heb ik gemaakt met de partnerbox-plugin
      Nieuwsgierig geworden heb ik het bestand van dit boeket geopend in mijn tekstverwerker en 1 van de links aangepast voor vlc.
      Dit houdt dus in de ' %3a' vervangen door ':' 
      Deze in VLC geplakt en kijken maar!
      Voorbeeld met Sat1HD:
      Enigma2 link:
      #SERVICE 1:0:19:EF74:3F9:1:C00000:0:0:0:http%3a//root%3aroot@XXXXX%3a8001/1%3a0%3a19%3aEF74%3a3F9%3a1%3aC00000%3a0%3a0%3a0%3a:SAT.1 HD (HD2400) #DESCRIPTION SAT.1 HD (HD2400) wordt in VLC:
      http://root:root@XXXXX:8001/1:0:19:EF74:3F9:1:C00000:0:0:0: Waarbij XXXXX het ip-adres van de box is.(die ik uit veiligheidsoverwegingen hier niet post)
      Kortweg dus:
      http://root:root@<ipadres>:<poort>/<zender-id>  
    • Door pepperop
      Veel kan weleens verwarrend zijn... zo ook alle info op dit forum waar ik gezocht heb maar nog niet helemaal ben uitgekomen.
      Ik ben op zoek naar de optie om vanuit mijn Mutant HD530/ Enigma2 ontvanger de daarin opgenomen kanalenlijst te exporteren naar een M3U-bestand.
      Streamen direct vanaf de Mutant levert nogal de nodige irritante onderbrekingen/blokken op. Daarentegen worden de M3U bestanden gladjes afgespeeld in o.a. VLC.
      Om deze reden zou ik graag de zenderlijst vanuit de Mutant in M3U-formaat beschikbaar krijgen. Zou iemand mij kunnen tippen hoe dit trucje kan worden uitgevoerd?
    • Door zazza123
      Hallo , beste sattes 

Bestaat er buiten de Octagon Sf4008 een andere toestel dat een ingebouwde tuner heeft dat geschikt is voor multistream?

mvg 

Jaja
    • Door Bruzski
      beste forumleden,

kan iemand mij vertellen hoe ik zenders definitief kan verwijderen nadat ik transponders toevoeg onder openPli 6.2, als ik namelijk de selectie "huidige item verwijderen" kies, blijven zenders na verloop van tijd weer in de zenderlijst terug komen, ik wil namelijk geen gebruik maken van favorieten of bouquets..
    • Door matteoking4
      Hallo allemaal, 

Ik ben opzoek naar een sateliet ontvanger waarmee ik minstens 2 verschillende kanalen tegelijk kan kijken,  ik neem aan dat dit bepaald wordt door het "tuner" aantal. Ook zou ik graag 4K kanalen kunnen bekijken. En tenslotte zou ik graag de mogelijkheid hebben om kanalen te streamen naar mobiele toestellen binnen mijn LAN, liefst met ingebouwde transcoding functionaliteit. 
      En natuurlijk dit allemaal zo goedkoop mogelijk 😅. 

Als iemand mij kan helpen,  wil ik het graag horen. 

Mat.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid