Jump to content
Sign in to follow this  
Satneef

algemeen Kashmir plugins stopt

Recommended Posts

Volgens een posting van Koivo (mede maker van HDF)  hier op het OpenHDF forum zullen langzamerhand alle Kashmir plugins stoppen met werken.

De maker stopt er namelijk mee.

Voor een overzicht van de plugins kijk hier

Het (volgens mij) eerste slachtoffer is de Digital fernsehen plugin.

Edited by Satneef

Kashmir is vorig jaar overleden. Die status maakt aardse activiteit helaas onmogelijk. Geen idee of zijn plugins (legaal) zijn overgegaan naar een ander. Volgens ihad en vuplus is er echter geen navolger... De plugins zullen dus vanzelf wegens nieuwe OS libraries uitvallen...

1 uur terug, Mimisiku zei:

Kashmir is vorig jaar overleden

Nu ik het nogeens nalees bij HDF klopt dit ja.

Ik wist niet precies hoe ik die regel waarin het staat moest interpreteren.(mijn Duits is goed genoeg,maar niet 100%)

RIP Kashmir!

Edited by Satneef

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By Drs. IJzerbout
      https://www.ibc.org/manage/ibc2020-cancelled-due-to-covid-19/5950.article

Het spaart me een hoop stres uit.
      Op naar de NAB2021. 😀
    • By Michel
      Omdat ik zelf heel erg veel opneem en het vervelend vindt om dagelijkse opnames steeds handmatig te wissen heb ik daarvoor een script gebouwd. Omdat wellicht niet iedereen even goed weet hoe je bash script kunt gebruiken op je enigma2 receiver, hierbij een uitleg:

Ik ga er in de uitleg vanuit dat je weet hoe je via ssh of telnet met je box kunt verbinden. 
      telnet 192.168.1.100 of....
      ssh root@192.168.1.100 ...uiteraard het IP-adres van jouw box gebruiken

Voorbereiding:

Installeer nano (een eenvoudigere teksteditor)
      opkg install nano Gebruik nano tijdelijk als editor om je crontab (taakplanner) te bewerken:
      export VISUAL=nano; crontab -e of...

Gebruik nano permanent als editor om je crontab mee te editten:
      nano /etc/profile en edit de regel:

en wijzig naar:

opslaan door op CONTROL-X te drukken en YES te kiezen, gevolgd door enter.

Script maken dat de opnames verwijderd:

Ik plaats scripts altijd op mijn hdd in een aparte map 'scripts'
      mkdir /hdd/scripts Maak en edit het script om de opnames automatisch te verwijderen.
      nano /hdd/scripts/delete_recordings.sh Plak deze tekst (voorbeeld) in die file (gewoon d.m.v. control+v)
      #!/bin/bash find /hdd/movie/ -type f -iname '*RTL\ Nieuws*' -mtime +1 -exec rm -f {} \; find /hdd/movie/ -type f -iname '*NOS\ Jeugdjournaal*' -mtime +1 -exec rm -f {} \; find /hdd/movie/ -type f -iname '*De\ 10\ grappigste*' -mtime +7 -exec rm -f {} \; find /hdd/movie/ -type f -iname '*Freek\ in\ het\ wild*' -mtime +14 -exec rm -f {} \; find /hdd/movie/ -type f -iname '*Freeks\ wilde\ wereld*' -mtime +14 -exec rm -f {} \; find /hdd/movie/ -type f -iname '*Eigen\ Huis\ &*' -mtime +7 -exec rm -f {} \; find /hdd/movie/ -type f -iname '*Frank\ Visser\ rijdt*' -mtime +7 -exec rm -f {} \; find /hdd/movie/ -type f -iname '*De\ Grote\ Tuinverbouwing*' -mtime +7 -exec rm -f {} \; find /hdd/movie/ -type f -iname '*Team\ spoedeisende\ hulp*' -mtime +7 -exec rm -f {} \; find /hdd/movie/ -type f -iname '*Kopen\ Zonder\ Kijken*' -mtime +7 -exec rm -f {} \; Korte uitleg:
      Het find commando zoekt in /hdd/movie/ zonder rekening te houden met hoofd- en kleine letters naar alles tussen de ' '. Omdat Linux spaties anders behandeld dan windows, dien je iedere spatie vooraf te gaan met een \. Het * (wildcard) dient om aan te geven dat alles dat voor de door mij ingevoegde naam, of alles daarna mij niet interesseert. Match dus alles ervoor en erna.

-mtime kijkt naar de ouderdom van de file ( +7 is bijvoorbeeld 7 dagen na de aanmaakdatum) en -exec rm -f verwijderd het resultaat van de find actie (ofwel verwijderd alle files die matchen). 

Je kunt testen of je regel werkt door in telnet gewoon het eerste deel uit te voeren:
      find /hdd/movie/ -type f -iname '*RTL\ Nieuws*' -mtime +1 En dit geeft je dan als het goed is alle RTL Nìeuws opnames op je HDD die ouder zijn dan 1 dag..

Ben je tevreden met je script, dan kan je het opslaan door op CONTROL-X te drukken en YES te kiezen, gevolgd door enter. Je verlaat nu nano en het bestand is opgeslagen in /hdd/scripts/

Maak het script uitvoerbaar:
      chmod +x /hdd/scripts/delete_recordings.sh  
      Automatiseren (cron)

Nu het script klaar is wil je het natuurlijk automatisch uitvoeren. Ik wil dit graag 's nachts om 2 uur doen, dus:
      crontab -e Als je het goed is krijg je nu een lege pagina te zien, of eventueel een pagina met eerder aangemaakte taken.

Voeg deze regel toe:
      0 */3 * * * /hdd/scripts/delete_recordings.sh > /dev/null opslaan door op CONTROL-X te drukken en YES te kiezen, gevolgd door enter. Je verlaat nu de taakplanner en de taak is opgeslagen en wordt nu eenmaal per 3 uur uitgevoerd.

Wil je dit maar 1x per dag dan gebruik je bijvoorbeeld:
      0 1 * * * /hdd/scripts/delete_recordings.sh > /dev/null voor 01:00uur 's nachts

Als het goed is worden nu al je opnames steeds verwijderd indien ouder dan -mtime +X

Suc6!

Aanvullende info:

find manual: http://man7.org/linux/man-pages/man1/find.1.html
      nano manual: https://www.nano-editor.org/dist/v2.2/nano.html
      crontab manual: https://www.computerhope.com/unix/ucrontab.htm

Om het script handmatig te testen:
      sh /hdd/scripts/delete_recordings.sh  
    • By Tonskidutch
      Nederland heeft de derde plaats in Europa inzake de meeste TV kanalen die er worden aangeboden.
      lees ook de bijlage

Supply of audiovisual media services in Europe-Mavise Insights 2019.pdf
    • By Zunigkyk
      Kadootje van Dylan: unreleased song.  26 mrt. 2020      

Vastgezet door BobDylanVEVO Bob Dylan 2 dagen geleden Greetings to my fans and followers with gratitude for all your support and loyalty across the years. This is an unreleased song we recorded a while back that you might find interesting. Stay safe, stay observant and may God be with you. - Bob Dylan  
  • Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy