Ga naar inhoud


Crash logs.


Denisdaf

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Vooreerst een zeer goed 2023 aan iedereen en hopen dat we nog veel mogen satten en lieten.

Aan het beheer wil ik vragen zo mijn vraag hieronder hier niet op z'n plaats staat dat aan te passen, of misschien indien ze het de moeite vinden er een nieuwe rubriek voor aan te maken.

Mijn vraag is, wat kunnen programmaschrijvers met een Crash log om daaruit eventueel te zien of de reden van de crash kan worden vermeden.

En of ik als gebruiker daar zelfs iets mee aankan om dezelfde reden.

 

De mazzel.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ook de beste wensen voor 2023!

 

In een crashlog staat door de software aangegeven op welk moment in het programma de boel vastloopt.

Daarbij wordt doorgaans vermeld welke bestanden in gebruik zijn, met welke versie van die bestanden gewerkt wordt en of ben bepaalde gegeven locatie of bestand benaderbaar is.

 

Het helpt de programmeur om de fout te reproduceren en te repareren.

Of je als gebruiker wat met het log kan, hangt af van je kennis over computers en programma's.

Wanneer er in het log verwezen wordt naar een bestand kan de gebruiker onderzoeken of dat bestand wel aanwezig is en eventueel opnieuw installeren.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, bedankt, zou er dan een mogelijkheid bestaan om op het forum een plek aan te maken waarbij dat soort zaken kunnen worden besproken?

Al is het maar om bv zaken te vinden waarbij de gebruiker zelf wat kan doen zoals je zegt oa iets installeren of opnieuw installeren?

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan vaak uit de laatste 10 regels meestal wel zelf al een verdacht opmaken.

Maar de Teambakkers weten er toch vaak meer over.

 

zie dit Topic

 

Dus met hulp van de mensen die de software/firmware maken kom je verder.

Crashlogfile van de hdd copieren en naar je team sturen.

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus hier op het forum kan men er weinig mee aan dan?

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In een forum voor een ontvanger kan je altijd je probleem bespreken en doorgaans wordt er dan ook om een crashlog gevraagd.

Een apart forumdeel komt de overzichtelijkheid van het forum niet ten goede.

 

Mocht er een fout in een programma zitten kan die in principe alleen gecorrigeerd worden in de broncode waarna er een programma update gepubliceerd wordt.

Daarvoor moet je bij de software bakkers zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je gerichte hulp wilt is het verstandig de crashlog hier te plaatsen, als wij lezers er niet uitkomen kun je ook naar het Image team gaan.

In sommige gevallen heb je ook een beetje console kennis van linux commando's nodig om terug te vinden hoe en wat geïnstalleerd is.

Of iedereen dat ook kan toepassen weet ik niet.

Ben je meer Noob dan Kenner ga dan direct naar de teams

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hangt er van af… Soms ben je niet de enige die dezelfde crash hebt. Vaak kan dan via het forum uitgelegd worden hoe je het kunt oplossen. Regelmatig gaat het fout m.b.t. Skins. Andere opties zijn fouten in Plugins. Voor hulp ben je dan aangewezen op de Plugin maker(s). Je kunt de crashlog dan het beste plaatsen op het forum van de betreffende image-bouwers…

 

En… Als hoofdtip! Maak een full backup van je werkende systeem vöórdat je gaat experimiteren met iets nieuws….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, bedankt aan iedereen. Ik ga even kijken om het *.log hier gepost te krijgen en dan laat ik het even aan jullie over om te kijken wat jullie ervan denken.

Weet bij deze dat de *.doc origineel *. log was als extentie.

enigma2_crash_1671211362.doc

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad, volgende versie gaven steeds bagger.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze staat op een VU+ Duo².

Ik kan natuurlijk eens gaan kijken wat die IHAD inhoudelijk is.

Ik heb er namelijk nog nooit van gehoord.

 

Bedankt

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik met die VU+ hoger ga dan kreeg ik steeds bagger. Maar ik kan het altijd nog eens proberen.

 

BTW kan je met die duo² ook meteen via online upgraden?

Of kan dat enkel met een USB stick?

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...