Ga naar inhoud


FAQ: Enigma2 - Automatisch wissen van opnames


Michel

Aanbevolen berichten

ik heb een andere oplossing : zet het opnamepunt automatisch op de \movies\.Trash directory voor die opnames die automatisch mogen gewist worden (door enigma2)

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder
Op 26-4-2020 om 18:29, Big fellow zei:

Welke output krijg je te zien in de emails van cron? Ik denk namelijk dat als er geen bestanden worden gevonden dat er een foutmelding komt? Als je daar vanaf wilt, kan je op de regel in de crontab entry "2>/dev/null" toevoegen. Dus op deze manier:


0 2 * * * root sh /hdd/scripts/delete_recordings.sh 2>/dev/null

 

 

Je hebt helemaal gelijk. Dat doe ik normaal gesproken ook, maar meestal pas als ik een foutmelding heb geconstateerd en dat was nu nog niet het geval. Ik heb het aangepast!

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-4-2020 om 19:53, Michel zei:

Interessant!

Hoe doe je dat precies per opname?

niet moeilijk, je kunt voor je opnames meerdere opnamelocaties bepalen, niet alleen "movies", je kan meerdere markeerpunten aanduiden. Ga naar de lijst van opnames, kies 'locatie' (geel) en dan optie 1 'anders'. Met 'channel up' ga je nu naar het bovenste gedeelte en je zet de cursor op de '.Trash' folder.  Druk nu "maak markeerpunt" (blauw) en de Trash folder wordt opgenomen in de lijst met markeerpunten.

nu kun je 2 dingen doen :

- ofwel zet je in de setup de default opnamedirectory op dit markeerpunt : in dit geval zullen alle opnames per default naar Trash gaan. Het voordeel is dat ze automatisch door enigma2 zullen gewist worden (hier ken ik de spelregels niet exact, zit ingebakken in enigma2) én als je naar de opnamelijst gaat dan kom je onmiddelijk in de trash folder te staan

- ofwel behou je de default opnamedirectory "movie", maar dan moet je de opnamelocatie wijzigen elke keer dat je een timer aanmaakt - dit kan ook door in de autotimer setting de trash folder als opnamepad aan te duiden. Ga je naar de opnamelijst dan kom je in "movie" terecht en dan moet je zelf nog naar de Trash folder gaan om de opnames terug te vinden.

Ik gebruik dit ook voor repeterende opnames zoals het nieuws via de autotimer plugin.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ok, bedankt voor de uitleg en zeker handig voor de mensen die de afstandsbediening gebruiken, maar ik zelf gebruik die niet en moet alles via de webui of de app op de Nvidia Shield doen.

 

Eenmaal ingericht is dit voor mij slechts een tekstbestandje editten die op mijn share staat en dan gaat de rest automatisch XX dagen na opname, per programma apart instelbaar.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...