Ga naar inhoud


Gibertini Aluminium Schotel antenne 150 cm compleet


Adel68

Aanbevolen berichten

ik wil  mijn Gibertini verkopen  nieuw alleen Eén week gebruiker compleet Met alle toebehoren
1- gibertini Aluminium antenne op 's 150 S in lichtgrijs
2- Gibertini polarmount voor 150 cm
antennes
3- originele SuperJack 24-inch actuator
4-Gibertini c120 Feedhorn
5-Inverto FLENS TWIN LNB

 

De Woningstichting Ze vroeg me te verwijderen omdat hij te groot was (B 155‪ cm) (H 165‪ cm)Ik kocht het Met toebehoren voor 833 euro
=============

Outside dimension(cm)155.0 x 166.00
Freq..: 10.00 ~ 13.00 GHz
Gain(¹) @  10.70 GHz (dB)43.00
Gain(¹) @  11.70 GHz (dB)43.70
Gain(¹) @  12.75 GHz (dB)44.50

 

7.jpg

4.jpg

9.jpg

10.jpg

5.jpg

8.jpg

1.jpg

11.jpg

6.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Adel68,


Ik hoop voor je dat je je schotel en toebehoren nog niet hebt verkocht omdat je er zeer zeker financieel bij in zal schieten, maar temeer omdat ik uit jouw bericht opmaak, dat jij omwille

van de  Woningstichting jezelf genoodzaakt ziet om de schotelantenne te verwijderen.


Ik hoop dat ik je hiemee  advies kan geven, omdat schotelantennes   (en andere antennes)   beschermd zijn binnen het EVRM.

En wel binnen lid 1 van artikel 10 EVRM.     Dit artikel betreft de Vrijheid van Meningsuiting.

 

Het EVRM ( Europese Verdrag voor de Rechten van de Mens )  is door Nederland geratificeerd en daardoor is het EVRM feitelijk de hoogste wetgeving in Nederland.

In artikel 93/94 van onze Nederlandse Grondwet is namelijk bepaald dat het EVRM     'boven'      de Nederlandse wetgeving staat.

 

In het Nederlands Rechtsysteem werkt het zo, dat als je   'iets(bewijs)'     niet aandraagt, het ook niet meegenomen wordt in de uitkomst. 

Dus als je 10 EVRM niet aandraagt binnen een rechtszaak, de rechter dit ook niet laat meewegen.

 

Toch dient het EVRM feitelijk als allereerste getoetst te worden omdat het de hoogste wetgeving is door de bindende factor van art 93/94.

 

Mocht namelijk blijken dat de Nederlandse Wet a.h.w.   'wringt'      met dit EVRM,    de rechter dit eerst dient te bekijken  en zo ja, indien er strijdigheid is met het EVRM, hier naar zal moeten handelen.

 

Over schotelantennes zijn er in ieder geval door het Europese Hof voor de Rechten van de Mens (EHRM) 2 uitspraken (arresten) geweest welke zeer belangrijk zijn gebleken. 

Dit zijn het arrest Autronic en het arrest Mustafa/Tarzibachi.
Deze laatste handelde over een Irakees gezin in Zweden welke ook de schotel diende te verwijderen.

 

Het bleek dat het verbieden in strijd was met het EVRM.

 

Uiteraard heeft 10 EVRM uitzonderingsbepalingen.   Deze uitzonderingsbepalingen genoemd in lid 2 van 10 EVRM geven    enkele beperkingen aan van het recht op Vrijheid van Meningsuiting. 

Immers anders zou  het een absoluut Recht betreffen en zijn de poppen aan het dansen.


Het argument (vanuit lid 2 )  wat vaak gebruikt wordt tegen het Recht op Vrijheid van Meningsuiting ,  is die waar het gaat om de Rechten van anderen en openbare orde.

 

In jurisprudentie wordt daarom lid 2 vaak ingezet ter bescherming van de Rechten van anderen.

Hiervoor gebruikt men vaak de juridische term;  'onevenredig bezwarend voor omwonenden'  ( in het geval van bouwwerken zoals schotelantennes )   om het Recht wat vastgelegd is in lid

1 in te kunnen perken.

 

De beperkingen genoemd binnen lid 2  worden door Nederlandse wetgeving (omgevingsvergunning etc ) vaak onderbouwd.


Samengevat;  het Recht op Vrijheid van Meningsuiting is niet absoluut en gaat niet voor alles en daarvoor gebruikt men de inperkende werking van lid 2.

 

Echter heeft het EHRM in zijn uitspraken een paar ijzersterke 'voorwaarden' gesteld;
Citaat met Nederlandse vertaling

 

‘Furthermore, Article 10 (art. 10) applies not only to the content of information but also to the means of transmission or reception since any restriction imposed on the means necessarily interferes with the right to receive and impart information. '

 

EN

 

'Like the Commission, the Court is of the view that the reception of television programmes by means of a dish or other aerial comes within the right laid down in the first two sentences of Article 10 § 1 (art. 10-1),without it being necessary to ascertain the reason and purpose for which the right is to be exercised. '

 

Bovenstaande samengevat: 10 EVRM beschermd niet alleen de inhoudelijke informatie, maar ook de middelen ( antenne) die hiervoor nodig zijn , omdat elke restrictie van de middelen rechtstreeks gevolg heeft voor het recht op ontvangen en mededelen van informatie.

 

EN

 

De ontvangst van informatie door middel van een schotelantenne of andere antenne valt binnen het Recht wat vastgelegd is in 10 EVRM zonder dat het daarbij noodzakelijk is verantwoording af te leggen v.w.b. het doel en reden waar het Recht voor wordt gebruikt.


In deze, maar ook vele andere arresten spreekt het EHRM bovendien uit;

 

‘there has been an interference with the exercise of the rights and freedoms guaranteed in paragraph 1 of Article 10 (art. 10-1), the supervision must be strict, because of the importance of the rights in question; the importance of these rights has been stressed by the Court many times. The necessity for restricting them must be convincingly established’

 

Hier doet het EHRM een belangrijke uitspraak over de belangrijke waarde van de Rechten genoemd in het EVRM zelf.
Ze zegt namelijk met deze zinsnede dat er een goede controle moet zijn op de bescherming van de Rechten in het EVRM omdat ze zo belangrijk zijn. Dat deze Rechten belangrijk zijn heeft het EHRM keer op keer benadrukt en om deze Rechten te willen inperken, moet men dit op OVERTUIGENDE WIJZE motiveren.

 

Adel68:  Als ik nu de foto's bekijk van jouw 1,50m doorsnee schotel lijkt het me toe dat; 

A: Je de schotel in de achtertuin hebt geplaatst, dus achter de voorgevel rooilijn en dat

B: je een vergunningsvrije opstelling hebt gerealiseerd doordat de schoteldoorsnede minder dan 2m bedraagt en de totale hoogte ( inclusief pijp ) onder de 3 meter blijft.

 

Het antwoord naar de Woningstichting zou dan bijvoorbeeld kunnen zijn, dat hun regels ondergeschikt zijn aan het EVRM en dat er bovendien door een vergunningsvrije situatie geen beperkingen kunnen voortvloeien uit lid 2.

 

In de praktijk gebruikt men zelden de   'kracht'    van 10EVRM en laat men zich helaas te makkelijk afschepen door regeltjes van een Woningbouw, of gemeente.


Deze instanties hebben bijna nooit de juridische kennis in huis aangaande 10EVRM, maar hebben helaas maar al te vaak succes door de sanctionerende werking van hun eigen regels.

 

Ik zou de schotel laten staan en richting Woningbouw antwoorden dat hun regels ondergeschikt zijn aan het EVRM en dat je hierbij de arresten Autronic en Mustafa/Tarzibachi benoemt.

 

Opgestelde regeltjes van de woningbouw zijn NIET overtuigend te noemen in jouw case waar de schotelantenne in de achtertuin staat.
Ik denk dat bij plaatsing van een vergunningsvrije schotel er GEEN overtuigende motivaties zijn te vinden.

 

De beperkingen zijn vaak al terug te vinden in de regeltjes behorende bij de vergunningsvrije situatie:    Niet hoger dan.....  m   ,  achter de gevel rooilijn ,    niet in beschermd dorps/stadsgezicht etc.

Voldoe je aan al die regeltjes dan kun je doorgaans stellen dat de werking van lid 2 is geminimaliseerd en het Recht in lid 1 dus zegeviert 🙂

 

 

Ik hoop dat je er wat aan hebt !

 

Groet 4KUHD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel mooi geschreven beste 4KUHD.
Vaak dienen de regeltjes van een woningcorporatie ook om beschadiging van de panden te voorkomen.
Zo wordt er vaak aangegeven dat er niet geboord mag worden in de muren en kozijnen en de balustrade van het balkon niet beschadigd mag worden vanwege het monteren van een schotel en ook wegens veiligheidsaspecten. Immers niet iedereen kan een juiste inschatting maken hoe sterk een constructie moet zijn om er voor te zorgen dat bij een storm de schotel niet op straat waait.
Het plaatsen van een los staande schotel op het balkon op een tegelvoet, kan daarom ook nooit door de woningbouwvereniging verboden worden zolang deze niet boven de balustrade uit steekt. Hetzelfde geldt voor een schotel in de achtertuin. Plaats je de mast in een betonblok, dan moet je dit betonblok wel verwijderen als je gaat verhuizen. Je mag de volgende bewoners niet met een betonblok in de tuin opschepen.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Inderdaad heel mooi gesproken.

Ook mijn ouder kregen hiermee te maken toen ze destijds verhuisde naar een nieuwbouw wijk.

Na overleg met de wooncoöperatie moest de schotel wel 20 cm zakken. Je zit namelijk aan een maximale hoogte vanaf de montage plek vast.

Die maximale hoogte is 1,50 meter Nu is deze schotel met mast aan een schuur gemonteerd en zo kon men rekenen vanaf het dak van de schuur.

Na nog verder gesproken te hebben met de persoon bleek dat, men in de buurt geklaagd had dat er plots een schotel stond.

Sterker, toen het huis naast hun vrij kwam zeiden de eventuele nieuwe bewoners; ik wil hier wel wonen maar, dan moet die schotel weg.

Want waar ik nu woon zie ik niets anders dan die dingen. Die mensen zijn er dus niet gaan wonen.

Mijn Pa is helaas vorig jaar overleden maar, de schotel staat er nog steeds. Al gebruikt mijn moeder deze niet.

De buren links en rechts hebben destijds een lijntje genomen. De vaste schotel staat namelijk op de 3 Astra's.

Zo kan het dus ook. Wel heb ik de draaibare die daar weer boven stond verwijderd omdat die totaal werkeloos stond.

En als ik nu naar de Foto's van Adel68 kijk, kan het best zijn dat de overburen geklaagd hebben. Zeg niet dat dit zo is maar het kan.

M..a.w. Schotel laten staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Blockbusters zei:

Die maximale hoogte is 1,50 meter.

 

Waar baseer je dat op?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...