Ga naar inhoud


thumbs.db problem


joker55

Aanbevolen berichten

Beste mensen, de titel zegt het al.  Ik probeer een dir te verwijderen, maar steevast komt de melding over thumbs.db, dat niet verwijderd kan worden.

Nu al meerdere dir's, bijna leeg op thumbs.db na, en het wordt een zooitje nu.

Zoek eens via google naar verwijderen thumbs.db, en oplossingen bij bossen…...ik werkt ze een voor een af, maar niets werkt.

GPEDIT is de meest genoemde, maar dat kan ik in mijn win10 niet vinden.

 

Iemand hier een (simpele) oplossing, want Ik zie dat ik bij lange na niet de enige ben met dit probleem, maar het ook niet kan oplossen.

Alvast bedankt voor de moeite.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kan thumbs.db niet verwijderen als Windows dat bestand gebruikt.

 

Mogelijkheid 1- Kies in de verkenner de map waarin de thumbs.db staat, kies in verkenner onder tab "beeld" "details" probeer nu thumbs.db te verwijderen.

 

Mogelijkheid 2 - Alle thumbs.db op de hele schijf verwijderen:

Type in start " schijfopruiming", kies de juiste schijf (bv C) en kies "Systeembestanden opschonen". Windows zoekt nu uit wat er verwijderd kan worden.Zorg er voor dat miniaturen geselecteerd is en klik op Ok

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor je antwoord:

 

1.  dat werkt niet hier….   waarom niet? geen flauw idee.

 

2. ik kan een netwerk drive (gedeelde map van mijn SYNOLOGY NAS) niet selecteren, alleen de lokale. helaas

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, joker55 zei:

bedankt voor je antwoord:

 

1.  dat werkt niet hier….   waarom niet? geen flauw idee.

 

2. ik kan een netwerk drive (gedeelde map van mijn SYNOLOGY NAS) niet selecteren, alleen de lokale. helaas

Je liet belangrijke informatie achterwege, wat ik nu begrijp heb je het probleem met de mappen op je SYNOLOGY NAS en niet op je Windows 10 systeem(HD) zelf. Ik zelf heb geen SYNOLOGY NAS dus zou niet weten hoe je probleem op te lossen want verder was bovenstaande de oplossing voor het probleem onder het Windows 10 systeem zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...