Ga naar inhoud


DM900 UHD verliest zenders


Romavami

Aanbevolen berichten

Hallo Forum,

 

sinds drie dagen verliest mijn 900 UHD de zenders. Er komt nadat ik hem heb aangezet een melding dat er geen zender gevonden is.

Ik moest toen de zenders opnieuw scannen waarna ze terugkwamen en weer werkten.

Ik heb ze uiteraard na het scannen opgeslagen met de groene knop.

 

Echter de volgende dag begon het van voren af aan.

Ik dacht eerst dat er een batterijtje inzat die het geheugen vasthoudt, maar dat bleek niet zo te zijn.

 

Ik schakel aan het einde van de dag wel de stroom van de ontvanger af, maar dat doe ik al sinds de anderhalf jaar dat ik hem heb.

 

Weet iemand wat er hier aan de hand kan zijn ?

 

Groet, Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

En voordat je hem van de stroom afhaalt? Schakel je hem wel eerst via het menu in Standby of Volledig uit? Zoniet, heb je een hele dikke kans dat je bestandssysteem corrupt is geraakt. In dat geval mag je opnieuw flashen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Waarbij je wederom mag constateren dat welke dag spanningsloos maken meer kwaad dan goed doet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat lijkt mij niet geheel de procedure, vanuit stand-by de spanning eraf halen.

 

Net als een computer dien je het operating systeem af te sluiten.

Beter is het de ontvanger op stand-by of deep-sleep te laten staan.

 

Er is nu een grote kans dat je image corrupt is, opnieuw flashen lijkt mij inderdaad een eerste actie.

(Wanneer het gewenst was de netspanning uit te kunnen schakelen zou de netschakelaar wel aan de voorkant van het apparaat zitten.)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor ale tips.

Ik heb de DM900 inmiddels geflasht. Hij loopt nu op OpenPli 7.1.

De Oscam voor CD heb ik aangepast en op z'n plaats gezet.

 

Nu wil ik er ook nog een CCcam.cfg in zetten met wat eigen gegevens.

Ik had die gegevens toegevoegd aan de Oscam.server maar dit werkt niet.

 

Ik kan echter niet vinden waar de CCcam.cfg moet staan.

Volgens wat ik op Internet gevonden heb zou hij in /etc moeten staan.

Daar stond echter geen CCcam.cfg dus ik weet niet zeker of dit de juiste locatie is.

Kan iemand mij even op weg helpen.

 

Groet, Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

in de map etc zet je cccam cfg

maar je moet wel de arm versie hebben he 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en hier staat de ontvanger altijd in standby  als we onze ogen gaan dichtdoen 

om dat euvel wat jij doet te vermijden 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Romavami zei:

Nu wil ik er ook nog een CCcam.cfg in zetten met wat eigen gegevens.

Ik had die gegevens toegevoegd aan de Oscam.server maar dit werkt niet.

Nu mag ik hopen dat je daar géén zogenaamd C-lijntje mee bedoeld om 'gratis' naar de premium zenders te kunnen kijken.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger heb ik hier ook eens last van gehad, voor je hem uit de stroom trekt, kun je eens proberen de ontvanger, na je hem volledig hebt ingesteld, eens via menu te herstarten.

Dan kan de ontvanger het ook ergens nog weg schrijven, dat hielp mij vroeger in ieder geval...

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

IK laat hem voortaan echt wel stand-by staan.

Dit komt vanuit een tijd dat ik een hoog stroom verbruik had wat onder meer veroorzaakt werd door apparaten die stroom bleven gebruiken ondanks dat ze uit of stand-by stonden.

 

Maar nu het volgende; ik heb jullie hulp nog een keer nodig.

Ik heb nog steeds last van een bevriezend beeld, kort maar wel hinderlijk.

Ik heb een kaart (oranje) van CD in het onderste slot, geen CI.

 

Ik heb het hele forum afgezocht naar een werkende Oscam voor CD, maar niet gevonden.

 

Bij de installatie van OpenPli 7.1 wilde ik via applicatie en de groene knop meer applicatie downloaden. Ik zag geen bekende CCcam of Oscam.

(Zie bijgevoegde foto)

Vraag 1: hoe krijg ik de bekende Oscams en Cccams bij de applicaties ??

 

Vraag 2: heeft iemand voor mij een werkende Oscam.server en de bijbehorende files voor DM900, Canal Digitaal en OpenPli 7.1 ??

naamloos.bmp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst even een aantal randopmerkingen:

 

Voor de DM900/920 bestaat géén officiële OpenPli. Geen versie 6 of versie 7. De versies die je voor deze ontvanger vind zijn allemaal 'homebuilds of knock-offs'. Via diverse fora en gebruikers ook bekend dat juist deze versies niet erg stabiel draaien. Geen idee hoe oud de gebruikte drivers zijn.. 

Om dezelfde reden vind je bij deze versies ook geen recente OScam in hun 'feeds'

 

Wil je een stabiele OpenPli 'alike' dan raad ik je OpenVision op PurE2 aan. Beiden hebben een feed waarin ook OScam gedownload kan worden.

Wil je Dream geliëerde firmware dan is NewNigma2 en DreamElite aan te raden..

 

Wat de oscam.server betreft.. Die zijn image onafhankelijk. Die vind je zonder enige moeite in grote getale op het internet. Als je wil kan ik je er ook één sturen. Dit zijn redelijk recht voor zijn raap bestanden. Zelfs op Sat4All hier legio CDS configuraties te vinden.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan weet ik wat ik  morgen te doen heb. Uitgaande van jouw advies zal ik OpenVision proberen. Flashen zal geen probleem zijn.

Je bedoelt dat de Oscam die met OpenVision meekomt al gereed is voor CD.

Zoniet houd ik mij aanbevolen om er één gestuurd te krijgen.

 

Alvast bedankt voor alle hulp. Als alles weer werkt zal ik er wel weer een jaar vanaf blijven. :)

 

Groet Rob 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De OScam is niet gereed voor CDS, het is een recente versie van OScam voor de architectuur van de DM900/920 gecompileerd. De configuratiebestanden moet je nog steeds zélf toevoegen. Eigenlijk alleen oscam.conf en oscam.server..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...