Ga naar inhoud


Philips OLED934 of LG OLED65E9 ?


Aanbevolen berichten

Ik ben in de markt voor een nieuwe TV, aangezien mijn Panasonic 42" plasma zo langzamerhand wel aan vervanging toe is....

Mijn keuze is nu tussen een Philips OLED934 en LG OLED65E9.

Voordeel van de Philips is de goede B&W soundbar, maar ik wil eigenlijk de TV zo plat mogelijk tegen de muur... (Er staat niets onder, en hangt "in de loop") Het geluid van de LG wordt ook als goed omschreven / beoordeeld, dus het is misschien ook gewoon een goede keuze.... 

Het enige wat ik nog in mijn achterhoofd heb is de orientatie van de aansluitingen welke kunnen voorkomen dat de TV dicht tegen de wand geplaatst kan worden...

Prijstechnisch gezien zijn ze gelijk; ongeveer 2300 euro...

 

Wie o wie kan mij hiermee een beetje helpen / adviseren? 

 

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik heb een LG Oled 65"E8, en ben daar tevreden mee.

Philips zou ik persoonlijk nooit kopen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv Hoe zit dat met de aansluitingen achterop? Als ik een coax aan de achterkant erin prik voor de Ziggo aansluiting, kan de TV dan nog plat tegen de muur met een van die dunne beugels? En hoe is het geluid van de TV speakers?

 

Waarom zou jij geen Philips kopen? Ik weet dat het nu een "stikker merk" is geworden, maar ik kijk er naar vanwege goede reviews online....

 

Ik zie trouwens dat ik de LG 65" en de Philips 55" naast elkaar heb staan, en dat de LG 55" een stuk goedkoper is... (Mijn fout met al die model nummers!)

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mijn TV steekt 10 cm van de muur, ik gebruik een stevige beugel van ongeveer 5 cm diep.

Gedeelte van de aansluitingen/kabels gaan zijwaarts, maar wanneer die aan de muur hangt is dat een gepriegel.

Een gedeelte van de kabels gaat achterwaarts, hiervoor eventueel haakse stekkers gebruiken

Het beste de kabels bevestigen voor het ophangen.

 

Pas op met het optillen, niet aan het einde/hoeken van de glasplaat tillen, anders verbuig je die plaat door het gewicht van de tv.

 

Philips is tegenwoordig inderdaad slechts een sticker op een doos.

LG is een wereldmerk, met naar mijn mening een betere ondersteuning, voor de software.

Je tv blijft langer smart, mijn toestel krijgt regelmatig een software update aangeboden.

20200405_094049.jpg

20200405_094136.jpg

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi ik heb onlangs een LG  Oled TV ,zo;n smart 55C9 met alles er op en er aan gekocht ,een beeld om van te watertanden zo mooi en ontzettend veel mogelijk heden en een licht opbrengst ,daar hoef je de gordijnen niet voor dicht e doen,.3 tuners ,Netflix Disney,Rakunen  YouTube en nog vele,zeer veel Ap;s allemaal standaard,oh het geluid is ook fenomenaal.

De communicatie tussen de Dm 7020 HD gaat ook prima

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan ga ik dus voor de LG... Dat was mijn eerste keuze, maar toen de Philips reviews zo goed waren, begon ik te twijfelen.....

 

Bedankt beide! 🙂 

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat het feit dat Philips zelf geen TV's meer maakt gelijk als een waarde oordeel wordt gezien. Producten van Philips worden op Hardware.info altijd prima getest.

 

Ter inspiratie:

https://nl.hardware.info/video/1814/lg-2020-tv-preview-alle-nieuwe-oled-modellen-voor-dit-jaar

 

https://nl.hardware.info/video/1796/philips-2020-tv-preview-oled-met-ai-baw-geluid-en-ambilight

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@RicardoBelli Hij is wat klein... Tegenwoordig is 42" niet echt groot meer, en ik moet er een Ziggo box bij gebruiken... Mijn doel is om dat niet meer te hebben, gewoon alles in een. Is de vrouw ook gelukkiger....

aangepast door Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net het toestel besteld... Mooie prijs gekregen in combinatie met een Vogel's slim beugel...  Nu alleen nog even de juiste RF kabel en netsnoer kopen...

 

@ceesv Wat zit er voor netsnoer bij? Aan de apparaat kant, is die recht of haaks? Want ik moet wel een haakse stekker kopen, maar weet niet wat er aan de toestel kant zit... Ook nog een korte RF kabel met 2 haakse stekkers kopen... 🙂 

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf de LG OLED TV gezien in een demo, en vond deze er erg goed uitzien. En het ontwerp van de "E9" serie vond ik ook erg mooi. Ik ben niet merk vast kwa televisies, maar kijk gewoon wat ik, op dat moment, mooi vind.. Samsung viel al erg vroeg af vanwege die externe aansluitdoos die erbij zit... LG heb ik goede ervaringen mee, en ik vond het toestel gewoon mooi om te zien, en kwa beeld kwaliteit prima...

Misschien volgende keer een ander merk (Panasonic?)...

 

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

Nu ja, er zijn toch verschillende sites waar je reviews kunt lezen, ook van onafhankelijke gebruikers zonder een verkoop achtergrond. bijvoorbeeld op tweakers.net

 

 

Verkoop achtergrond?

Bovendien Tweakers = Hardware.info

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 uren geleden, Big fellow zei:

@ceesv Wat zit er voor netsnoer bij?

Bij mij een 2-polig netsnoer, wat weggewerkt wordt in de achterkant van het scherm.

Je zou er geen last van mogen hebben.

 

Let wel, ik heb een serie 8.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...