Ga naar inhoud


Eenvoudige zenderlijst met Astra 23.5


Jürgen

Aanbevolen berichten

Binnenkort ga ik mijn VU+ UNO 4K SE welke standaard met kabel tuner wordt gebruikt tijdelijk gebruiken voor satelliet ontvangst.

 

Nu had ik al de lijst van Satje07 gedownload maar die is zo enorm uitgebreid dat ik die graag zou willen inkorten waardoor alleen Astra 23.5 overblijft.

 

Vroeger was dat geen probleem met DreamBoxEdit maar die werkt niet meer op mijn Mac met Catalina.

Op een Windows 10 installatie op mijn Mac via Parallels werkt DBE deels wel maar daar kan ik het aangemaakte profiel niet op de extern aangesloten USB stick (FAT32) opslaan. De reden hiervoor zal wel zijn dat DBE waarschijnlijk allee echte hardwarematige drives accepteert en geen virtuele.

 

Op zich geen probleem want ik kan de zenderlijst natuurlijk ook via FTP naar mijn UNO kopiëren.

Blijft alleen de vraag, is er een veel eenvoudigere zenderlijst met Astra 3 - 23.5 ter beschikking / te downloaden?

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zou i.p.v. dreamboxedit  Dreamset erop zetten veel betere editor, moet werken op je Mac met catalina

Suc6 Ed

Schotel PrimeFocus 1.80 + Gregorian 120  75°E-63°W Fixed: Triax 28/23/19/13

Analoog: EchoStar 7000 Chaparral MC-115 Digital: Dreambox 800,8000 920

ET-10000 Xsarius (Fusion SE in Camper)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verassend maar ik dacht dat Dreamset niet op een mac werkt en zeker niet met Catalina.

 

Ik kan overigens ook nergens een download vinden die voor de mac geschikt is, misschien een tip waar te vinden?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Jürgen zei:

Binnenkort ga ik mijn VU+ UNO 4K SE welke standaard met kabel tuner wordt gebruikt tijdelijk gebruiken voor satelliet ontvangst.

 

Blijft alleen de vraag, is er een veel eenvoudigere zenderlijst met Astra 3 - 23.5 ter beschikking / te downloaden?

(23,5°O) Als je er een DVB-S2 ontvanger in hebt zitten , de lijst van canaldigitaal downloaden ??

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet eer zo'n probleem maar nog steeds hetzelfde sinds de introductie Catalina, geen 64-bits meer.

 

Dat ik kan FTP-en schreef ik ook al in mijn OB dus dat zal het wel worden maar, ja dan zit ik nog met de Mega grote lijst van Satje07 want schijnbaar is daar geen andere met alleen maar Astra 3.

Dat had ik al uitgevoerd.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog beter , koop een oude laptop met windows erop voor juist dit soort problemen, staan er zat voor weinig te koop.

Schotel PrimeFocus 1.80 + Gregorian 120  75°E-63°W Fixed: Triax 28/23/19/13

Analoog: EchoStar 7000 Chaparral MC-115 Digital: Dreambox 800,8000 920

ET-10000 Xsarius (Fusion SE in Camper)

Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer deze eens 

e2_smetje settings_23e_basis.rar

  • Like 1

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Jürgen zei:

Dat klopt maar ik wilde de installatie thuis alvast voorbereiden en daar heb ik geen schotel en dit gaat zonder schotel niet.

 

Ah , ok :)

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jürgen Zet op je mac virtualbox die is gratis daarop windows 10 of lager en je kan dreamset installeren op die windows pc.

Ik heb dreamset gehad voor MAC maar aangezien de software van de MAC is bijgewerkt werkt dat niet meer.

 

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al eerder schreef heb ik op mijn Mac Windows 10 draaien via Parallels en dat functioneert uitstekend.

 

Een poging om via Dreamset op Windows een verbinding met mijn VU UNO 4K SE te maken is wel gelukt maar daarna gaat er ergens iets fout.

Ga dit morgen weer opnieuw proberen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, Jürgen zei:

Zoals ik al eerder schreef heb ik op mijn Mac Windows 10 draaien via Parallels en dat functioneert uitstekend.

 

Een poging om via Dreamset op Windows een verbinding met mijn VU UNO 4K SE te maken is wel gelukt maar daarna gaat er ergens iets fout.

Ga dit morgen weer opnieuw proberen.

 

laad toch nu gewoon de lijst erin die ik heb aangepast 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...