Ga naar inhoud


freenet module ook voor hd+ satelliet?


Aanbevolen berichten

hi,

op een duitse website staat een freenet module, vooor dvb-t2 in duitsland.

Maar er staat ook op voor satelliet hd+.

kan dat kloppen dat de module van freenet gaat voor aardse en satelliet signalen?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


FreeNet stopt binnenkort de satellietverspreiding (en terecht) ze bieden praktisch hetzelfde als HD+. Je kunt dus beter een HD+ kaart bemachtigen. Deze activeren en gebruiken. Momenteel draait OScam 11576 en hoger prima met deze kaarten.

IMG_1914.JPG

aangepast door Mimisiku
Foto als bewijs

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De CI-Cam van Freenet is eigenlijk bedoeld voor je TV middels DVB-T2 met CI-Cam slot.

En in de Ultimo4K met DVB-C/T2 die ik in Dresden gebruikte werkte deze CI-Cam niet. (ik heb veel geprobeerd toen DVB-T uitgeschakeld werd in Duitsland)

Als tweedehandse CI-Cam is die bovendien veel te duur t.o.v. een standaard HD+ kaartje voor satelliet.

 

nu is het wel zo => gezien jouw handtekening ( met zero 4K met abbo op Start hd pakket CD,TNT en HD+ ) dat je 3 kaartjes hebt en een kaartlezer in de ZERO4K, of heb je cardreader per USB eraan?

aangepast door Tonskidutch
zag de handtekening hetgeen me verbaasde

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De FreeNet CI+ heeft klaarblijkelijk geen Neotion chipset, dus werkt niet in de nog CI+ mogelijke firmware. Maar goed, mosterd na de maaltijd..FreeNet zend binnenkort niet meer uit op de sat dus is deze module waardeloos voor sat kijkers.

Hij heeft usb cardreaders w.o. een Stinger USB die hij niet aan de praat krijgt (kreeg). Hij heeft al 2 maal beloofd die op te sturen, maar dat vertikt hij. Ergo: met hem afspraken maken is zinloos..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is vlak na het afschakelen van Freenet via satelliet een actie geweest van HD+ om je freenet module in te wisselen voor een HD+ module en kaart.

Dat zegt denk ik genoeg, dat je de freenet module niet voor HD+ kan gebruiken, anders zouden ze de ruil actie niet gedaan hebben.

 

Momenteel is freenet alleen een provider voor de uitzendingen via DVB-t2.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfde actie als bij de afschakeling van Diveo l.l. Is gewoon een marketing actie van HD+. En ook eigenlijk niets mis mee.

De FreeNet module gebruikt geen Neotion chipset dus waarschijnlijk ook niet herprogrammeerbaar voor Nagra van HD+

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Sverige zei:

Er is vlak na het afschakelen van Freenet via satelliet een actie geweest van HD+ om je freenet module in te wisselen voor een HD+ module en kaart.

oh dat was me niet bekend!

dan had dat moeten weten toen, had ik nu HD+ ervoor gehad

miljaar

 

maar de pijn is klein omdat er niets zinvols bekeken kan worden op HD+ abo

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan nog steeds, maar je moet een Duits adres hebben uiteraard, aangezien beiden voorbehouden zijn voor gebruik in de BRD.

Maar daar heb je misschien wel iemand voor die dat wil doen...

Je kan 39.50 terug krijgen als je een HD+ module koopt en dan de Freenet module aan hun terugstuurt... de actietijd is tot 31 januari 2021

Destijds was er een betere actie, maar deze loopt nog steeds: Met een linux box heb je er niet zo veel aan, omdat het slechts om de module gaat bij deze actie.

 

https://www.hd-plus.de/themen/cashbackfreenet

 

Ik ben toch heel erg blij met HD+

SAT1 produceert zo nu en dan eigen Krimi's en die zijn meestal goed... en ik kan een aantal reeksen die via dit platform uitgezonden best wel waarderen... ik denk aan Vera, Grantchester en dit soort reeksen...  ik vind het zijn geld waard, en zal in juli voor de 2e keer verlengen.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, heb gewoon via PayPal betaald en al een keer verlengd. Gaat prima. Heb beeld tot 28-2-2021.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik betaal iedere keer met Visa... en dat gaat ook prima.

Ik heb wel een visacard uitgegeven door een Duitse bank.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...