Ga naar inhoud


Benodigheden FBC installatie


sat newbie

Aanbevolen berichten

Heb nu een Visiosat Bisat (Astra 1, 2, 3 en Hotbird), kabels gaan eerst naar een Diseq switch en vervolgens naar de ontvanger DM800HD se. Nu ben ik voornemens over te stappen naar een nieuwe ontvanger en mijn oog is gevallen op de VU+ Uno 4K se icm de FBC-S2 tuner.

 

Als ik het goed heb begrepen en wil ik volledig gebruik maken van de FBC mogelijkheden zou ik, naast de ontvanger, nog meer items moeten vervangen. Hele materie van fbc en unicable is best wel lastig te begrijpen.

Kunnen jullie helpen in kaart te brengen wat allemaal? Qualiteit en gebruiksgemak zijn belangrijk en wil gebruik blijven maken van Astra 1, 2, 3 en Hotbird.

 

Ik maak een begin.

- VU+ Uno 4K se met FBC-S2 tuner

- graag aanvullen

 

Dank voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien eens verduidelijken wat de kids zoal willen gaan streamen (programma's) , vooral de satelliet is hier belangrijk, zit alles op astra 23.5 of verspreid.

Kort uitgelegd.

Met standaard lnb’s gaan Tuner A en B altijd bepalen welke satelliet en kwadrant er beschikbaar is voor de 6 andere virtuele tuners, want deze liften gewoon mee.

Unicable doet het iets anders, en werkt als een mini relais station, (ontvangen en zenden)

Die krijgt een commando om een transponder te selecteren en gaat die zelf ontvangen, dat pakketje wordt doorgestuurd naar de tuner die de aanvraag deed.

Elke tuner heeft zijn eigen frequentie en dient eerst ingegeven te worden op de tuner zelf, vanaf dat moment ontvangt de tuner enkel nog op de ingegeven frequentie als voorbeeld;  

Tuner a: 1210MHz

Tuner b: 1340MHz

Tuner c 1420MHz

Tuner d 1680 MHz enz

Vraagt Tuner B NPO 2 dan krijgt die via 1340MHz de transponder aangeboden waarop NPO 2 zit.

Het voordeel is dat men nu 8 onafhankelijk tuners krijgt, met unicable is er slechts één band met verschillende vastgelegde frequenties zonder rekening te moeten houden met satelliet en kwadranten.

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

En niet vergeten dat een CanalDigitaal Digitaal smartcard slechts 4 ECM’s per 10 seconden mag geven. Sommige kanalen zelfs maar 2! Dat maakt een FBC voor de NL markt dus bijna nutteloos. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duurde wat langer dan ik dacht ....... nav jullie opmerkingen eens goed onder loep genomen wat wij kijken en willen kijken.

Komt erop neer dat wij meerendeels via Astra 23.5 en 28.2 kijken, Astra 19 en Hotbird 13 af en toe en dus nice to have maar geen must; ook streaming is geen must.

 

Al met al denk ik nu dat een complete FBC installatie voor mijn doeleinden te zwaar gaat zijn, aangezien we niets opnemen en streaming geen must is en dus zonde van het geld.

Wel zou ik een nieuwe UHD ontvanger willen hebben daar er steeds meer UHD kanalen bijkomen, "modernere" techniek en men zegt HD kanalen op een UHD ontvanger zien er nog mooier uit.

 

Wellicht dat een VU+ Uno 4K SE ook "te zwaar" is voor mijn doeleinden.

Zijn er andere ontvangers die ik ook kan overwegen? Kwaliteit, techniek, high speed internet zijn belangrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Mimisiku zei:

voor de NL markt dus bijna nutteloos

uhm als Nederlander, bij mijn FTA kijkgedrag is dat niet nutteloos als ik even alle primetime uit Duitsland wil opnemen, maar voor de NL paytv is het bijna zinloos

 

sat newbie,

die UNO4K Se is een leuk toestel met een dual tuner erin

stabiel en gewoon goed met VTI erop

Ready Baby

Jeanne Added

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4K-tv's hebben bijna allemaal een satelliettuner aan boord, een losse 4K -ontvanger is dus ook al niet per se nodig maar biedt wel meer mogelijkheden. De vraag is of je die extra aanschafkosten het waard vind. Ik prefereer slechts 1 afstandsbediening dus de satelliettuner in de 4K-tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou je aanraden een mooie ontvanger te nemen en FBC tuners zijn altijd prettig al is het maar omdat je meerdere TP's kunt ontvangen als ze in hetzelfde satelliet kwadrant zitten, dat kan een reguliere tuner niet.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-4-2020 om 15:03, Codx zei:

Ik zou je aanraden een mooie ontvanger te nemen en FBC tuners zijn altijd prettig al is het maar omdat je meerdere TP's kunt ontvangen als ze in hetzelfde satelliet kwadrant zitten, dat kan een reguliere tuner niet.  

Voel er veel voor om dat ook te doen maar dan icm de 'normale' LNB's.

Heb je dan ook het voordeel van de meerdere TP's?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...