Ga naar inhoud


Zwakke tranponders


RicardoBelli

Aanbevolen berichten

Ja ceesv je hebt gelijk  28,37 °  is het gemiddelde  .ik bedoel natuurlijk de zwakste zender  die wij hier nog moetten kunnen ontvangen  zodat ik nog een beetje meer signaal kwaliteit  eruit kan halen .het gaat voornamelijk  om de bbc hd  en channel 4 hd  en more 4  zenders .mvg Ricardo

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Even een vraag, heb je dan problemen met de ontvangst?

De Astra 2 satellieten zijn prima te ontvangen in Nederland.

Wat voor schotel gebruik je?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het echte afstellen doe je met een satelliet meter, ik gebruik daarvoor de Satlook Digital NIT en de  Megasat HD5 Combo.

 

Na het optimaliseren van het rf met de spectrum analiser ga je de lnb zodanig positioneren dat je HV overspraak minimaal is, de S/R maximaal en de BER of MER tenminste  1*10-5 of lager zijn.

Tenslotte kijk je of het constellatie diagram niet diffuus is.

 

Heb je alleen een ontvanger ter beschikking neem je een nat stuk je keukenpapier om het signaal te verzwakken en probeert er dan het beste van te maken.

Ga niet voor de optimale signaal sterkte maar voor de hoogste S/R.

 

De Astra 2 satellieten zijn in Nederland voldoende sterk, de schotel afstelling is niet erg kritisch.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, RicardoBelli zei:

zodat ik nog een beetje meer signaal kwaliteit  eruit kan halen .het gaat voornamelijk  om de bbc hd  en channel 4 hd  en more 4  zenders.

 

Ik ontvang deze zenders zonder enige problemen met de Big Bisat hier in Nederland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, ceesv zei:

de BER of MER tenminste  1*10-5 of lager zijn.

 

MER wordt aangeduid in dB's. Hoe hoger de dB, hoe meer reserve bij eventueel slecht weer. Helaas heeft de Megasat HD5 Combo geen MER meeting, wel de C/N meeting. Probeer de C/N waarde zo hoge mogelijk af te stellen.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik beschik hier niet over een satelliet meter. Stel hier af op de tv meters. Helaas  heb ik geen satelliet meter . En Ventura,ik ontvang  de astra 2  wel, is hier ook de sterkste satelliet  . En werk hier met de big bi sat schotel.  Hiervoor had ik een channelmaster 120  ° dat  ontving perfect  met een jager motor van 56 oost tot 45 west  .de schotel is helaas door de storm overleden een aantal jaar geleden . 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Hallo Crazy Sat , dank u voor deze lijst. Natuurlijk  wil ik de lijst van  de 13 en 23,5  en 19,2 ook wel hebben .maar ook voldoende is ,de zwakste transpondor per satelliet die wel te onvangen is op mijn bescheiden big bi sat schotel .mvg Ricardo  

 

Resultaten voor de 23,5°E,19,2°E en 13,0°E posities.

Voor het ogenblik wel zwaarbewolkt en lichte druilregen .

Ontvangst op een Deltastar 90 cm met een TBS 6965 kaart.

 

23,5E (38 TP's) Zwakste FTA zenders op 11779 V 27500 (Astra UHD Demo & SES UHD Demo) , bij gebrek aan een UHD ontvanger 11741 V 29900 (Testbeelden CD en TVV)

19,2E (106 TP's) Zwakste FTA zenders op 12605 V 22000 (Sky News Int. + WDR gewestelijke zenders)

13,0°E (99 TP's)  Zwakste FTA zenders op 11805 V 27500 (Rai Sport,Rai Storia,Rai Gulp & Senato)

 

 

ScreenShot093.jpg

ScreenShot094.jpg

ScreenShot097.jpg

ScreenShot096.jpg

ScreenShot098.jpg

ScreenShot099.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

RicardoBelli , ik heb ook nog een Big Bisat met acht satellieten , ik dus even na checken welke waarden hierop zijn.

 

DSC_0108.JPG

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, RicardoBelli zei:

Ventura heb jij de lnb's ook zover naar de schotel staan.

 

Nope. 

 

Quote

ik heb ook nog een Big Bisat met acht satellieten , ik dus even na checken welke waarden hierop zijn.

 

Met Rover Instruments of met de EBSpro? 

aangepast door Ventura
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-5-2020 om 22:20, ceesv zei:

Die hangen namelijk allemaal op een verschillende plek, 28,22, 28,25 en 28,52 graden oost

 

Die verschillen zijn marginal. noticeable but not objectionable zoals wij zouden zeggen.

Zeker bij multifeed opstelling is de invalshoek groot genoeg voor comfortabele ontvangst van deze positie.

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 10-5-2020 om 15:34, RicardoBelli zei:

Ik had de lnb's voorheen ook + -  5 mm van de klemmen afstaan maar door ze dichter naar de schotel te zetten werd de signaal kwaliteit beter  .vreemd maar waar 

 

Ik heb bij mijn Big Bisat de Relook LNB's ook zo dicht mogelijk naar de schotel moeten zetten voor de beste kwaliteit. Typisch voor de Big Bisat?

Cahors Big Bisat - 4x Relook twin-LNB's

M7 MP-201 kreng

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...