Ga naar inhoud


geen ontvangst meer van Astra 19 en 28 na verplaatsing schotel


Jacko789

Aanbevolen berichten

Beste experts,

Twee weken geleden raakte ik een rits Canal Digitaal kanalen kwijt, allemaal op de verticale polarisatie.   Duo LNB kapot.

Gelijk een Triple LNB besteld, en materiaal om mijn schotel te verplaatsen aangezien een boom bij de buren ondertussen wel erg veel in het ontvangst veld viel.

Eerst de kabel verlengd naar de vereiste nieuwe lengte, nieuwe LNB geinstalleerd , en alles uitgecheckt :  prima ontvangst op Astra 19, 23 and 28.

Kabel losgekoppeld, schotel naar de nieuwe mast verplaatst, en kabel weer vastgemaakt. Schotel verticaal en horizontaal uitgericht (denk ik toch ...) , LNB met waterpas en template afgesteld Ik ben ondertussen een dag verder en ik krijg alleen maar (goede) ontvangst op Astra 23, en nada op Astra 19 en 28.

Sat receiver is een M7 DSR8141.  

Heeft iemand enig idee wat er fout kan zijn ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


28 minuten geleden, Jacko789 zei:

mijn schotel te verplaatsen aangezien een boom bij de buren ondertussen wel erg veel in het ontvangst veld viel.

 

28 minuten geleden, Jacko789 zei:

schotel naar de nieuwe mast verplaatst

 

Hebt u wel vrij zicht op het zuiden? Kunt u foto's maken van de nieuwe situatie indien mogelijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Geen 18 Volt, software fout of een keer kortsluiting gemaakt, spanning op de ontvanger laten staan bij het verplaatsen en de ontvanger gesloopt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt voor de hand te liggen wat er hier fout is gegaan.

Je hebt duo lnb vervangen door een triple lnb, een nieuwe kabel voorzien, alles werkte correct aangezien er ontvangst was op de 3 astra’s.

Dan komt het, je verplaatst de schotel een paar meter en gaat zitten knoeien met een template voor de skew van de triple lnb, die niet voor uw locatie bestemd is, maar voor midden Nederland, zo’n  200 km van Casteau.

Hang de ontvanger aan de triple lnb, selecteer een zender op astra 19.2 en kantel de triple lnb heel .... heel langzaam, naar links of rechts, op een bepaald moment zal je wel ontvangst krijgen, dan fine tunen, dan staat de astra 28.5 ook goed.     

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, mebo870 zei:

Het lijkt voor de hand te liggen wat er hier fout is gegaan.

 

Je hebt duo lnb vervangen door een triple lnb, een nieuwe kabel voorzien, alles werkte correct aangezien er ontvangst was op de 3 astra’s.

 

Dan komt het, je verplaatst de schotel een paar meter en gaat zitten knoeien met een template voor de skew van de triple lnb, die niet voor uw locatie bestemd is, maar voor midden Nederland, zo’n  200 km van Casteau.

 

Hang de ontvanger aan de triple lnb, selecteer een zender op astra 19.2 en kantel de triple lnb heel .... heel langzaam, naar links of rechts, op een bepaald moment zal je wel ontvangst krijgen, dan fine tunen, dan staat de astra 28.5 ook goed.     

 

 

Beste mebo

 

De schuine lijn die bij een triple-lnb geleverd wordt is niet speciaal gemaakt voor Nederland maar voor Nederland en België samen. De afwijking van die lijn kan dus ietsje afwijken. De werkelijke schuinte van de triple-lnb in Casteau moet -15,3° zijn. De schuine lijn op de meegeleverde mal is -15°, een afwijking van niks.

 

Ik denk dat er ondeugdelijke coaxkabel is gebruikt om de kabel te verlengen.

Misschien is de schotel te groot. Een triple-lnb past alleen op een schotel van 60 en 70cm breed.

 

CD triple-lnb.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...